Steeds meer zelfstandigen krijgen en ontvangen liever digitale facturen. En terecht, want e-billing biedt heel wat voordelen.
De facturen komen als pdf via mail binnen en zijn vaak te downloaden via het platform van je leverancier. Je hoeft geen enveloppen meer te maken of te openen. Ook klasseren in mappen of scannen voor elektronische bewaring is verleden tijd.
Geen papier, enveloppen en postzegels meer. Hier realiseer je een mooie besparing als je zelf digitaal factureert.
Om nog meer voordeel te doen, kijk je best naar de samenwerking met je boekhouder. Als je met hem of haar digitaal samenwerkt, hoeft printen en klasseren helemaal niet meer.
De facturen zijn altijd en overal te raadplegen. De meeste leveranciers bewaren ze een lange tijd bij de rest van je klantengegevens. Met jouw login en wachtwoord vind je ze zo.
Papieren facturen raken wel eens spoorloos. Ook het opvragen via klantendiensten verloopt niet altijd soepel. Dit probleem is onbestaande bij e-billing. Jouw facturen vind je steeds terug in je CRM-systeem, online boekhouding, mailbox of via het platform van jouw leverancier.
Steeds meer bedrijven koppelen een online betaalmogelijkheid aan hun digitale factuur. Handig, want met één muisklik betaal je de factuur vanuit de mail.
Tip: Gebruik jij al een CRM- en facturatiesysteem? Bekijk ook eens welke betaalmogelijkheden jij je klanten kan bieden.
Wil jij je facturen van Telenet Business voortaan via e-mail ontvangen?
Goed om te weten: De digitale factuur van Telenet Business heeft als extra voordeel dat ze door automatische boekhoudpakketten kan worden verwerkt.
Graag meer info? In dit filmpje zie je hoe het werkt: alles over de digitale factuur.
Artikel
Artikel