Samen kan je meer dan alleen. Als je het goed doet tenminste. Dat geldt ook voor Telenet Business die blijft inzetten op duurzame relaties met mensen, bedrijven en organisaties. Zoals de recent opgezette partnership met Willow. ‘Samen werken we naar een doel waar we allemaal beter van worden.’
Bieke Luyckx, Product Manager bij Telenet Business, legt uit waarom en hoe een partnership kan werken.
1. Wat is een partnership?
2. Waarom is een partnership gunstig voor een bedrijf als Telenet Business?
“Relaties maken ons sterker. Dit kan gaan over verbindingen met bedrijven en organisaties, maar ook over die met klanten en medewerkers. We kennen onze core business en weten dus ook wanneer we best een expertise van buitenaf inschakelen. Kwaliteit gaat altijd boven kwantiteit, dus als we extra diensten willen aanbieden, doen we dat liever met een geschikte partner. We moeten niet altijd alles per se alleen willen doen.”
3. Welke partnerships heeft Telenet Business momenteel?
“We sloegen onlangs de handen in elkaar met Willow. Een jonge Belgische scale-up. Zij bieden een laagdrempelige oplossing aan bedrijven die hun sociale media eigenhandig willen beheren. Een tool ontwikkeld voor ondernemers door ondernemers dus. Zowel de samenwerking als het aanbieden van de extra dienst, is voor ons echt een meerwaarde.”
4. Wat winnen onze klanten bij deze samenwerking?
“Telenet Business heeft met Willow een extra digitaal expertisedomein in huis. Zo konden ondernemers eerder al bij ons terecht voor hun websites, webshops, SEO en digitaal marketingadvies zoals nu gebeurt via De Digitale Versnelling. Met Willow vullen wij dit digitale marketingverhaal aan. Bovendien kunnen we, dankzij dit soort samenwerkingen, ook voordelige pakketten aanbieden aan Telenet-klanten.”
5. Hoe zorg je als bedrijf voor een vruchtbare samenwerking met anderen?
“Er moet, eerst en vooral, sprake zijn van ‘mutual benefits’. Beide partijen moeten evenveel voordeel halen uit de samenwerking. Ook de risico’s moeten gespreid zijn. Daarnaast is een gemeenschappelijke visie ook een must. Tot slot moet de dienst of het product complementair zijn maar tegelijkertijd ook aansluiten op onze core business.”
6. Waarom is deze partnership ook waardevol voor Willow?
“Voor een bedrijf in scale-upfase is het altijd mooi meegenomen om op korte termijn hun klantenbestand aan te vullen en zo meer bekendheid te creëren. Willow is daarnaast ook heel eager om van grote bedrijven, zoals Telenet, te leren.”
7. Hoe kijkt Telenet naar de toekomst op vlak van partnerships?
“We blijven altijd bouwen aan duurzame relaties met klanten, medewerkers, leveranciers, organisaties en andere bedrijven. We hopen hiermee ook onze klanten nuttige tools aan te reiken. Soms zien ondernemers door de bomen het bos niet meer omdat er zo veel aanbod is. Met onze selectie hopen wij hen alleen al in die zoektocht een berg tijd en werk te besparen.”