Contact

De 5 voordelen van digitale facturen.

 

Stuur jij nog facturen per post? Dat kan slimmer.

Steeds meer zelfstandigen krijgen en ontvangen liever digitale facturen. En terecht, want e-billing biedt heel wat voordelen.

1. Minder administratie

De facturen komen als pdf via mail binnen en zijn vaak te downloaden via het platform van je leverancier. Je hoeft geen enveloppen meer te maken of te openen. Ook klasseren in mappen of scannen voor elektronische bewaring is verleden tijd.

2. Financiële besparing

Geen papier, enveloppen en postzegels meer. Hier realiseer je een mooie besparing als je zelf digitaal factureert.
Om nog meer voordeel te doen, kijk je best naar de samenwerking met je boekhouder. Als je met hem of haar digitaal samenwerkt, hoeft printen en klasseren helemaal niet meer.

3. Altijd en overal beschikbaar

De facturen zijn altijd en overal te raadplegen. De meeste leveranciers bewaren ze een lange tijd bij de rest van je klantengegevens. Met jouw login en wachtwoord vind je ze zo.

4. Nooit meer facturen verliezen

Papieren facturen raken wel eens spoorloos. Ook het opvragen via klantendiensten verloopt niet altijd soepel. Dit probleem is onbestaande bij e-billing. Jouw facturen vind je steeds terug in je CRM-systeem, online boekhouding, mailbox of via het platform van jouw leverancier.

5. Meteen online betalen

Steeds meer bedrijven koppelen een online betaalmogelijkheid aan hun digitale factuur. Handig, want met één muisklik betaal je de factuur vanuit de mail.


Tip: Gebruik jij al een CRM- en facturatiesysteem? Bekijk ook eens welke betaalmogelijkheden jij je klanten kan bieden.

 

Wil jij je facturen van Telenet Business voortaan via e-mail ontvangen? 

Regel het hier meteen online.

Goed om te weten: De digitale factuur van Telenet Business heeft als extra voordeel dat ze door automatische boekhoudpakketten kan worden verwerkt.

 

Graag meer info? In dit filmpje zie je hoe het werkt: alles over de digitale factuur.

Inspiratie

Artikel

Checklist lifehacks
Als ondernemer wil jij je vooral focussen op wat er écht toe doet: je klanten helpen. Helaas is het niet altijd zo simpel. Daarom helpen we jou graag met onze checklist voor efficiënt werken.

Artikel

Uw administratie een chaos? Test eens een CRM-pakket
Noteert u nog bestellingen op papier? Mailt u constant met uw onderaannemers? Houdt u projecten bij in Excel? Dit kan nochtans beter en gemakkelijker.