Webmail

Doccle: Deel makkelijk je facturen met je boekhouder

11 december 2022 - 8 min

Is administratie niet je favoriete bezigheid? Dat begrijpen we. Gelukkig is er een handig hulpmiddel: Doccle. Met Doccle wordt je administratie een stuk eenvoudiger. Zo kan je voortaan je documenten automatisch delen met je boekhouder. Dan hoef je niet op het eind van ieder kwartaal op zoek naar je facturen en je haasten om ze bij je boekhouder te krijgen. Minder stress, minder gedoe. En vooral: zo hou je meer tijd over voor de leuke kanten van ondernemen. 

 

Veel zelfstandigen leiden aan uitstelleritis als het op hun administratie aankomt. Daardoor moeten ze vaak aan het eind van het kwartaal nog snel facturen bij elkaar sprokkelen en zich vervolgens haasten om alles tijdig bij de boekhouder te krijgen.  
 
Gelukkig maakt Doccle het je makkelijker. Want met Doccle worden je documenten automatisch naar je boekhouder gestuurd, zodat jij dat niet meer handmatig hoeft te doen. Wil je daar meer over weten? Lees dan vooral verder.

Wat is Doccle?

Voor wie Doccle niet kent, beginnen we even bij het begin! Doccle is een eenvoudig en veilig digitaal administratieplatform, het grootste van België. Je kan er op één plaats je documenten ontvangen, delen, ondertekenen, betalen en bewaren. Je hele papierhandel belandt in één archief. Kortom: Doccle vereenvoudigt je administratie. Meer dan 2.2 miljoen Belgen ontvangen, beheren en bewaren nu al meer dan 125 miljoen documenten per jaar op Doccle.

Wat zijn de voordelen van Doccle?

Doccle heeft een heleboel voordelen.

We zetten ze even voor je op een rij:

 

  • Je organiseert je administratie op één centrale plek.
  • Je betaalt snel en eenvoudig facturen: via je computer, tablet of smartphone. Betaald? Dan verdwijnt het document uit je startpagina en gaat het automatisch naar je archief.  
  • Je krijgt een automatische melding bij elk nieuw document. Zo mis je niets. 
  • Je documenten zitten overzichtelijk verzameld in één gratis digitaal archief.
  • Je kan zelf tot 1.000 persoonlijke documenten uploaden: zoals een huurovereenkomst, diploma of contract.
  • Ook je digitale overheidsdocumenten via de eBox kan je in Doccle archiveren.
  • Overschrijvingen kan je mobiel scannen en betalen via de Doccle-app. 
  • Zelfs de administratie van verschillende personen (zoals je gezinsleden) kan je op één plek ontvangen.
  • Je deelt je documenten heel makkelijk met je boekhouder.  

Hoe documenten delen met je boekhouder in Doccle?  

Voor ondernemers heeft Doccle een extra handige troef: je kan alle gewenste facturen rechtstreeks naar je boekhouder sturen zonder dat jij daaraan moet denken. Hoe werkt dat? Heel simpel: met de functie ‘Delen met boekhouder’ in de Doccle-app vul je éénmalig de gegevens van je onderneming in, geef je je boekhouder of boekhoudtool in en vink je de verbindingen aan die je wilt delen via de Doccle-app.  
 
Heb je de verbinding met je boekhouder gemaakt? Dan worden voortaan alle nieuwe documenten van de geselecteerde bedrijven automatisch daar bezorgd. Jij hoeft documenten dus niet langer handmatig door te sturen en je boekhouder kan de administratie beter opvolgen. Win-win!

Documenten delen in 5 stappen:

  1. Open je Doccle-app.
  2. Klik op “Verbindingen”.
  3. Klik op het blauwe plus-symbool rechts beneden.
  4. Kies “Verbind boekhouder”. 
  5. Geef de gegevens van je eigen onderneming en je boekhouder in en selecteer de verbindingen die je wil delen.

Wie kan Doccle gebruiken?

Doccle is er voor iedereen die nood heeft aan een laagdrempelige, maar superveilige omgeving waar je in een oogwenk alle verrichtingen kan doen die komen kijken bij administratie: uitwisselen van data met leveranciers, online bestellen, betalen, opvolgen of annuleren van transacties. Om gebruik te maken van Doccle, volstaat het om een account aan te maken en de bedrijven waarvan je facturen en documenten ontvangt toe te voegen. 

Koppel zoveel mogelijk bedrijven aan je Doccle-account, want hoe meer documenten je via Doccle ontvangt, hoe handiger het wordt. En vervolgens kan je verbinding maken met je boekhouder. Handig hé? 

Wil jij je administratie makkelijker maken?  

Nog meer inspiratie

Artikel

CRM-systeem: de geheime kracht achter efficiënt klantbeheer
Een CRM-systeem is een strategische oplossing om je relaties met (potentiële) klanten beter te beheren. Je kan alle relevante info op één centrale plek bewaren.

Artikel

Cloud voor bedrijven: waarom is het zo aantrekkelijk?
De cloud is al lang geen modetrend meer, maar tilt de werking van jouw bedrijf naar een hoger niveau. Wat is het precies, en wat zijn de voordelen?

Artikel

Vlot online samenwerken via Microsoft Teams en andere tools
Dankzij handige tools zoals Microsoft Teams kunnen collega’s vlot online samenwerken. Ook overleg met klanten verloopt eenvoudig digitaal. Lees onze inzichten.

Artikel

Tips Microsoft Word: 10 functies om efficiënter te werken
Wat kan je allemaal doen met Microsoft Word? Het witte blad is maar het topje van de ijsberg. Ontdek 10 tips voor Word: van automatisering tot een mooie opmaak.

Artikel

Waarom cloudopslag de way to go is
Staan jouw bedrijfsgegevens nog op een server? Voelt dat veilig? Ja? Think again! Het bewaren van data op eigen servers is namelijk niet zo veilig als je denkt. De overstap naar een virtuele server, zoals de cloud, is verstandig om verschillende redenen.

Artikel

5 tips bij de keuze van een CRM-oplossing
Een CRM-oplossing (Customer Relationship Management) kiezen als zelfstandige of KMO: da’s niet altijd makkelijk! We helpen je graag op weg met 5 nuttige tips!

Artikel

Deze apps houden je project binnen budget
Checken of het geplande budget en je werkuren overeenstemmen? Ontdek 6 tijdsregistratie-apps die inzicht geven in je tijdsbesteding.

Artikel

5 niet meer zo geheime Excel-tips | Telenet Business
Excel. Je kan er zo veel mooie dingen mee doen. Maar velen van ons kennen slechts een fractie van de kracht van dit rekenblad. Wij geven tips voor efficiënt werken met Excel!

Artikel

5 valkuilen van online factureren
Facturen. Stuur jij die nog op papier of doe je dat ondertussen al digitaal? Online factureren biedt tal van voordelen. Het is gemakkelijker én goedkoper. Maar wat zijn de meest voorkomende problemen? En hoe voorkom je ze?

Artikel

Van een volle naar een lege mailbox
Puilt je mailbox uit en wil je eens massaal wat mails verwijderen? Wij vertellen je hoe je dat het best aanpakt: in Outlook, Gmail, met Mailstrom ...

Artikel

De kracht van Office 365 met de service van Telenet
Ondernemers willen, waar dan ook, efficiënt kunnen werken. En precies daarom gingen we een partnership aan met Microsoft.

Artikel

6 tips voor de ideale digitale detox-vakantie
Steeds meer ondernemers kiezen voor een digitale detox tijdens hun vakantie. Even alles uitzetten om er daarna met nieuwe energie weer in te vliegen. Waarom en hoe je dat best doet, leggen wij je graag uit.

Artikel

Kies voor digitaal factureren
Facturen per post? Dat is niet meer van deze tijd... Steeds meer zelfstandigen krijgen en ontvangen liever digitale facturen. En terecht, want online factureren biedt heel wat voordelen.

Artikel

Tijd voor orde in je apps
Apps. Heb jij er ook veel meer dan je daadwerkelijk gebruikt? En staan ze een beetje georganiseerd of verdrink je er af en toe in?

Artikel

Telenet breidt marketingaanbod uit met Willow
Samen kan je meer dan alleen. Als je het goed doet tenminste. Dat geldt ook voor Telenet Business die blijft inzetten op duurzame relaties met mensen, bedrijven en organisaties.

Artikel

Hoe al je materiaal organiseren en inventariseren?
Je hebt zoveel technologie en werkmateriaal in je zaak. Hoe behoud je het overzicht? Hoe hou je bij wanneer de garantieperiode verloopt?

Artikel

Blijft uw project binnen budget?
Deze 5 slimme apps verzamelen automatisch data, bijvoorbeeld van al uw programma’s op al uw toestellen of van uw telefoontjes met klanten.

Artikel

7 slimme tips om efficiënter te werken én ondernemen
Als ondernemer wil je slim, snel en efficiënt werken om tijd én kosten te besparen. Tips nodig? Ontdek welke digitale tools digitale expert Stein niet meer kan missen.

Artikel

CRM-software: spek voor uw bek of niet?
Bij CRM draait alles, zoals de naam al laat vermoeden, rond het beheren van uw klantenrelaties. Zo levert CRM een schat aan informatie op...

Artikel

Doccle: Maak je administratie eenvoudiger
Met Doccle beheer je je documenten op één plek. En je deelt ze automatisch met je boekhouder. Zo wordt je administratie een stuk eenvoudiger!

Artikel

Hoe bel je extern via Microsoft Teams?
Wist je dat je met een uitbreiding van Microsoft Teams gewoon kan bellen met mensen buiten je organisatie? Naar een smartphone of een vaste lijn. Ontdek snel hoe!

Artikel

De nieuwe outlook op al uw toestellen
Microsoft bracht onlangs een versie uit van de Outlook mail- en agendasoftware voor iPhone en iPad, en Android smartphone en tablet...

Artikel

Efficiënter werken? Download de gratis checklist
Tijd winnen en productiever zijn als ondernemer? Download de gratis checklist van Telenet Business met handige tools en praktische tips & tricks.
Gratis Checklist: 7 tijdbesparende tips
Als ondernemer wil jij je vooral focussen op wat er écht toe doet: je klanten helpen. Helaas komt daar meer bij kijken dan je waarschijnlijk gehoopt had. Daarom helpen we jou met 7 tips om slimmer te werken (in plaats van harder). Laat jouw gegevens achter en download deze checklist gratis.