Webmail

Hoe al je materiaal organiseren en inventariseren?

Materiaal organiseren en inventariseren
02 februari 2023 - 3 min

Je hebt zoveel technologie en werkmateriaal in je zaak. Hoe behoud je het overzicht? Hoe hou je bij wanneer de garantieperiode verloopt? En waar iets ligt?

 

Je bent niet de enige ondernemer die niet meteen weet hoeveel computers en tablets hij op kantoor heeft. Of die werkmateriaal niet snel vindt, of niet precies weet wanneer de garantie van die dure computer vervalt.

Waarom de app Sortly?

Sortly is een heerlijk alternatief voor de chaos. Of voor de beter georganiseerden onder ons: een alternatief voor de klassieke Excel-file. De app houdt bij welke materialen je op kantoor of thuis hebt. Met alle mogelijke informatie hierover. Je start gratis. Of voor het eenmalige bedrag van 9,99 euro sla je zoveel items op als je wenst, werk je vanop je computer, kan je QR-codes afdrukken, video’s toevoegen en de informatie exporteren naar pdf en Dropbox.

Hoe werkt Sortly?

  1. Je neemt een of meerdere foto's van het voorwerp dat je in je catalogus wil opnemen.
  2. Voeg informatie toe over het product: het serienummer, de aankoopdatum, de prijs, het verlopen van de garantieperiode, de website met meer informatie...
  3. Je neemt een foto van de plaats waar het materiaal thuishoort, en duidt, bijvoorbeeld, de juiste kast aan met een pijl.
  4. Je wijst het materiaal toe aan een folder, met of zonder tags.
  5. Je vinkt aan dat Sortly jou mag berichten over het einde van een garantieperiode.
  6. Je zoekt wat je wil terugvinden, en raadpleegt de informatie die je over een bepaald product wil.

Bekijk hier de howto-filmpjes van Sortly

Kan je meer tijdbesparende tips gebruiken?

Ondernemers die graag slimmer werken (in plaats van harder), helpen we graag op weg met onze checklist voor efficiënt werken.
 

Ben je op zoek naar digitale hulp? Neem een kijkje op digitaleversnelling.be.

Nog meer inspiratie