Webmail

Blijft jouw project binnen budget?

Deze 6 tijdsregistratie-apps houden

al je werkuren bij 

18 juli 2023 - 5 min

Als een plichtsbewuste consultant of freelancer lever je graag op tijd kwalitatieve projecten af, volgens het afgesproken budget. Maar hoe check je of het geplande budget en het aantal werkuren overeenstemmen? Deze 6 tijdsregistratie-apps geven inzicht in je tijdsbesteding. 

 

1. Maak het makkelijk met Timechim

Je werkuren bijhouden én uitgaven registreren ? Da’s kinderspel via het dashboard van Timechimp. Je gebruikt deze registratie-app waar en wanneer je maar wil. Extra troef? Je kan TimeChimp ook koppelen met andere tools. Je boekhoudpakket bijvoorbeeld. Zo maak je je workflow nog simpeler. Probeer 14 dagen gratis. Voor een basic pakket betaal je na 2 gratis weken 18 euro per maand (voor 2 accounts).

2. FunkyTime is Belgisch 

Het Belgische FunkyTime is sinds 2016 op de markt en kreeg dat jaar als beloftevolle start-up een plaats op Web Summit in Portugal. Duurzaamheid, eerlijkheid en transparantie zijn belangrijk voor het bedrijf. Interessant is dat de verzamelde data altijd van jou blijven, ook al switch je van provider. De tool is beschikbaar in het Nederlands en gratis voor freelancers.

3. Nanda zet je makkelijk op stop

Het Nederlandse Nanda is een prima online oplossing voor tijdregistratie. In Android trackt het ook je telefoongesprekken met klanten. Handig is het flexibele prijsmodel. Wanneer je Nanda even stopt, betaal je niet. Toch blijft je account bestaan. Je gegevens zijn weer toegankelijk zodra je de licentie weer opstart. Na 14 dagen testen betaal je 5 euro per maand.

4. Timely is de slimste

Het Noorse Timely zet in op artificiële intelligentie. Leuk is dat het automatisch je werk timet op basis van data uit je toestellen en programma’s. Je accepteert de suggesties of verbetert de omschrijvingen, tijden en opdrachtgevers. Zo wordt de tracker steeds slimmer. Na een gratis test betaal je (minstens) 6 euro (7 dollar) per maand.

5. TimeCamp behoort tot de top

Het Amerikaanse TimeCamp doet wat het moet op een uiterst eenvoudige manier. Daarom behoort het steeds tot de top 10 van de vakpers. De automatische tracking volgens je kalender maakt dat je geen enkel uur verliest. Hoewel het een app voor teams lijkt, is het prima voor zelfstandige consultants of freelancers die alleen werken. Bovendien is timetracking gratis voor 1 persoon. Mooi meegenomen!

6. Harvest stimuleert tijdig factureren

Oogst wat je zaait. Dat is waarom het Amerikaanse Harvest tijdregistratie en facturatie al in de basisversie koppelt. Interessant is dat je ook andere kosten invoert en vlot factureert. Zo evalueer je de totale kost van projecten. Het programma werkt uiterst eenvoudig. Het is gratis voor 1 persoon met 2 projecten.

Nog meer inspiratie

Artikel

Cloud voor bedrijven: waarom is het zo aantrekkelijk?
De cloud is al lang geen modetrend meer, maar tilt de werking van jouw bedrijf naar een hoger niveau. Wat is het precies, en wat zijn de voordelen?

Artikel

CRM-systeem: de geheime kracht achter efficiënt klantbeheer
Een CRM-systeem is een strategische oplossing om je relaties met (potentiële) klanten beter te beheren. Je kan alle relevante info op één centrale plek bewaren.

Artikel

Vlot online samenwerken via Microsoft Teams en andere tools
Dankzij handige tools zoals Microsoft Teams kunnen collega’s vlot online samenwerken. Ook overleg met klanten verloopt eenvoudig digitaal. Lees onze inzichten.

Artikel

Tips Microsoft Word: 10 functies om efficiënter te werken
Wat kan je allemaal doen met Microsoft Word? Het witte blad is maar het topje van de ijsberg. Ontdek 10 tips voor Word: van automatisering tot een mooie opmaak.

Artikel

Waarom cloudopslag de way to go is
Staan jouw bedrijfsgegevens nog op een server? Voelt dat veilig? Ja? Think again! Het bewaren van data op eigen servers is namelijk niet zo veilig als je denkt. De overstap naar een virtuele server, zoals de cloud, is verstandig om verschillende redenen.

Artikel

5 tips bij de keuze van een CRM-oplossing
Een CRM-oplossing (Customer Relationship Management) kiezen als zelfstandige of KMO: da’s niet altijd makkelijk! We helpen je graag op weg met 5 nuttige tips!

Artikel

Deze apps houden je project binnen budget
Checken of het geplande budget en je werkuren overeenstemmen? Ontdek 6 tijdsregistratie-apps die inzicht geven in je tijdsbesteding.

Artikel

5 niet meer zo geheime Excel-tips | Telenet Business
Excel. Je kan er zo veel mooie dingen mee doen. Maar velen van ons kennen slechts een fractie van de kracht van dit rekenblad. Wij geven tips voor efficiënt werken met Excel!

Artikel

5 valkuilen van online factureren
Facturen. Stuur jij die nog op papier of doe je dat ondertussen al digitaal? Online factureren biedt tal van voordelen. Het is gemakkelijker én goedkoper. Maar wat zijn de meest voorkomende problemen? En hoe voorkom je ze?

Artikel

Van een volle naar een lege mailbox
Puilt je mailbox uit en wil je eens massaal wat mails verwijderen? Wij vertellen je hoe je dat het best aanpakt: in Outlook, Gmail, met Mailstrom ...

Artikel

De kracht van Office 365 met de service van Telenet
Ondernemers willen, waar dan ook, efficiënt kunnen werken. En precies daarom gingen we een partnership aan met Microsoft.

Artikel

6 tips voor de ideale digitale detox-vakantie
Steeds meer ondernemers kiezen voor een digitale detox tijdens hun vakantie. Even alles uitzetten om er daarna met nieuwe energie weer in te vliegen. Waarom en hoe je dat best doet, leggen wij je graag uit.

Artikel

Kies voor digitaal factureren
Facturen per post? Dat is niet meer van deze tijd... Steeds meer zelfstandigen krijgen en ontvangen liever digitale facturen. En terecht, want online factureren biedt heel wat voordelen.

Artikel

Tijd voor orde in je apps
Apps. Heb jij er ook veel meer dan je daadwerkelijk gebruikt? En staan ze een beetje georganiseerd of verdrink je er af en toe in?

Artikel

Telenet breidt marketingaanbod uit met Willow
Samen kan je meer dan alleen. Als je het goed doet tenminste. Dat geldt ook voor Telenet Business die blijft inzetten op duurzame relaties met mensen, bedrijven en organisaties.

Artikel

Hoe al je materiaal organiseren en inventariseren?
Je hebt zoveel technologie en werkmateriaal in je zaak. Hoe behoud je het overzicht? Hoe hou je bij wanneer de garantieperiode verloopt?

Artikel

Blijft uw project binnen budget?
Deze 5 slimme apps verzamelen automatisch data, bijvoorbeeld van al uw programma’s op al uw toestellen of van uw telefoontjes met klanten.

Artikel

7 slimme tips om efficiënter te werken én ondernemen
Als ondernemer wil je slim, snel en efficiënt werken om tijd én kosten te besparen. Tips nodig? Ontdek welke digitale tools digitale expert Stein niet meer kan missen.

Artikel

CRM-software: spek voor uw bek of niet?
Bij CRM draait alles, zoals de naam al laat vermoeden, rond het beheren van uw klantenrelaties. Zo levert CRM een schat aan informatie op...

Artikel

Doccle: Maak je administratie eenvoudiger
Met Doccle beheer je je documenten op één plek. En je deelt ze automatisch met je boekhouder. Zo wordt je administratie een stuk eenvoudiger!

Artikel

Hoe bel je extern via Microsoft Teams?
Wist je dat je met een uitbreiding van Microsoft Teams gewoon kan bellen met mensen buiten je organisatie? Naar een smartphone of een vaste lijn. Ontdek snel hoe!

Artikel

De nieuwe outlook op al uw toestellen
Microsoft bracht onlangs een versie uit van de Outlook mail- en agendasoftware voor iPhone en iPad, en Android smartphone en tablet...

Artikel

Efficiënter werken? Download de gratis checklist
Tijd winnen en productiever zijn als ondernemer? Download de gratis checklist van Telenet Business met handige tools en praktische tips & tricks.
Gratis Checklist: 7 tijdbesparende tips
Als ondernemer wil jij je vooral focussen op wat er écht toe doet: je klanten helpen. Helaas komt daar meer bij kijken dan je waarschijnlijk gehoopt had. Daarom helpen we jou met 7 tips om slimmer te werken (in plaats van harder). Laat jouw gegevens achter en download deze checklist gratis.