Telenet.be
 
 
 

Overzicht winkelmandje

{{monthlyTitle}}

{{oneTimeTitle}}

Bestelling afwerken

 
 
 
 
 
 
 

In alles wat wij doen streven wij naar het beste voor onze klanten. Dankzij innovatieve producten en kwaliteitsvolle diensten willen we een antwoord bieden en de verwachtingen van onze klanten invullen door hen de beste ervaringen te bieden: toegang tot een supersnel netwerk met grote datavolumes, toegang tot kwaliteitsvolle entertainmentprogramma’s voor consumenten, en toegang tot performante, veilige businessoplossingen voor bedrijven.

 
 

Amazing Customer Experience (ACE)

Onvergetelijke klantenervaringen

 

We staan erop onze klanten innovatieve producten en kwaliteitsvolle diensten aan te bieden. We zijn dagelijks in contact met onze klanten, op het werk of thuis, en we zorgen ervoor dat ze ten volle van hun leven - privé en op het werk - kunnen genieten. Zonder zich zorgen te maken over de technologie, de infrastructuur of de netwerkverbinding. Onze klanten een optimale digitale beleving bezorgen, dat is onze prioriteit.

 
 

Telenet ACE program

Positieve klantervaringen vormen de basis voor duurzame groei. Via het Amazing Customer Experience programma monitoren en analyseren we de ervaringen van onze klanten voortdurend. Hierdoor kunnen we pijnpunten snel identificeren en gericht corrigeren. Voor het eerst na vele jaren is het aantal klachten dat de Ombudsdienst voor Telecommunicatie ons doorspeelt gestegen:

  • 1 file per 2.081 geleverde diensten in 2015
  • 1 file per 2.212 geleverde diensten in 2016*
  • 1 file per 1.992 geleverde diensten in 2017*

*geconsolideerde cijfers voor Telenet en BASE

Fix 2 Go

Met de opkomst van de smartphones is er nood aan een snelle herstellingsdienst. In onze BASE shops met een Fix 2 Go afdeling bieden we een professionele herstellingsdienst voor mobiele telefoons en tablets en leveren we diensten zoals het overzetten van data, het uitvoeren van configuraties,… Een reparatie duurt ongeveer 40 minuten. Meer informatie op www.fix2go.be

De Digitale Versnelling

Telenet Business is onlosmakelijk verweven met het Belgische ondernemerslandschap. Het is onze missie om onze lokale bedrijven te helpen groeien.


Digitale toepassingen zijn van essentieel belang voor duurzame groei en we willen hiertoe dan ook ons steentje bijdragen. Met ‘De Digitale Versnelling’ maken we kmo’s wegwijs in ‘digitaal ondernemen’. Zo hopen we hen nog succesvoller te maken.

 

Via www.digitaleversnelling.be kunnen kmo’s een bezoek van één van onze 17 onafhankelijke digitale experten aanvragen. Elke expert brengt zijn eigen specialisatie mee: hoe adverteren via sociale media, hoe een webshop oprichten, hoe een e-mailcampagne uitwerken,… Tussen de lancering en juni 2018 gingen onze experten al langs bij 1642 bedrijven: in totaal goed voor 3284 uren advies!

 
 
 

Een kwaliteitsvolle klantendienst

Wij willen zo dicht mogelijk bij onze klanten staan en hen actief begeleiden naar de best mogelijke ervaring in de digitale wereld.

 

Onze medewerkers staan elke dag opnieuw vol enthousiasme klaar om onze klanten vriendelijk, correct en efficiënt verder te helpen en hen de eindeloze mogelijkheden van de digitale maatschappij te laten ontdekken. We zijn trots op onze warme, goede dienstverlening.

 
 
 
 
  • Via verschillende kanalen – telefoon, internet, e-mail en sociale media – beantwoorden we de vragen van onze klanten en bezorgen we hen extra productinformatie en andere tips & tricks om het beste uit onze producten en diensten te halen. 
  • Via onze sociale media kanalen gaan we écht de dialoog aan met onze klanten. 
  • Via ons breed netwerk van Telenet en BASE shops, verspreid over het hele land, zijn we letterlijk dicht bij onze klanten en bieden we hen best-in-class advies.
 
 

Telenet klantendienst

Een kwalitatieve klantendienst is een van onze belangrijkste prioriteiten. Onze klanten kunnen ons steeds via verschillende kanalen bereiken. Enkele cijfers voor 2016:

  • 78% van de telefoongesprekken naar onze klantendienst of technische helpdesk worden binnen de 120 seconden opgenomen.
  • 73% First Time Right – klanten die tijdens het eerste gesprek meteen en correct verder geholpen kunnen worden.
  • De online klantendienst van Telenet wordt maandelijks 890.000 keer bezocht. De BASE website wordt maandelijks 225.863 keer bezocht.
  • 78% van de klachtenbrieven of e-mails worden binnen de 48u beantwoord.

Ons Social Media team is elke werkdag beschikbaar van 8u tot 22u en in het weekend en op publieke feestdagen van 8u30 tot 18u (behalve op kerstdag en Nieuwjaarsdag).

Net Promoter Score

Klantentevredenheid is de graadmeter om de kwaliteit van producten en diensten te beoordelen. Daarom vraagt Telenet elke maand aan 12.000 klanten wat ze van de Telenet producten en diensten vinden. Deze Net Promoter Score (NPS) is een objectieve maatstaf voor de klantentevredenheid en leidt tot verbeteringen en een optimalisatie van onze producten en diensten. We gebruiken het als een kompas om onze diensten te verbeteren.

Telenet Community

Op ons verhalenplatform SNAP (snap.telenet.be) kan de klant meer lezen over het gebruik van Telenet producten en over ons entertainmentaanbod. Het online platform Netweters is een platform voor en door klanten, om helemaal mee te zijn met de digitale wereld. Klanten kunnen vragen stellen, ervaringen delen en suggesties doen om bestaande producten te verbeteren.

BASE Community

De BASE Community dé place-to-be voor BASE-klanten om andere klanten verder te helpen, ervaringen met elkaar te delen, ideeën op te doen,… Klanten kunnen allerlei topics ter sprake brengen: vragen over abonnementen, reviews van applicaties, toestellen,…

 
 
 

Een klantenrelatie die steunt op vertrouwen

Wij bouwen een langdurige relatie met onze klanten, steunend op open en transparante communicatie.

Transparent prijsbeleid

We streven ernaar om op onze website of in promotiefolders of advertenties de prijs en andere bijkomende kosten steeds op een transparante manier weer te geven. We trachten steeds op een zo duidelijk mogelijke manier te communiceren over de eenmalige kosten voor activering of installatie. Een overzichtelijke factuur die alle details duidelijk weergeeft vinden we ook niet meer dan correct. Meer info vind je op de respectievelijke consumentenwebsites: Telenet/BASE.

Privacy beleid

We hechten ook veel belang aan de privacy van onze klanten. We willen hen zo goed mogelijk informeren over wat er met hun gegevens juist gebeurt. En we geven hen zelf zo veel mogelijk controle. Onze geüpdatete privacy beleid vind je op de respectievelijke consumentenwebsites: Telenet/BASE.

Responsible disclosure policy

Bij Telenet vinden we de veiligheid van onze systemen en gegevens zeer belangrijk. Ondanks onze maatregelen om onze beveiliging te optimaliseren, kan het gebeuren dat er toch iets door de mazen van het net glipt. Mocht een klant een beveiligingsprobleem ontdekken, dan bieden we hem de mogelijkheid om ons dit te melden op een verantwoorde manier. Wij werken graag samen om onze systemen beter te maken en onze klanten nog beter te beschermen.

 

Je kan ons contacteren via dit formulier. Alle voorwaarden vind je terug in onze Responsible Disclosure Policy.  

 

Gebruik de Responsible Disclosure Policy niet voor vragen over...

  • je wachtwoord, pincodes, nummerblokkering...
  • virussen, phishing, spam, fraude of ongewenste oproepen
  • de werking van onze diensten of je aanrekening

Daarvoor kun je bij de klantendienst terecht via deze link

.

 
 
 

Een geboren pionier

Ontdek meer over onze investeringen in innovatie,
in samenwerking met partners.

 
 

Onze medewerkers

Ontdek meer over ons engagement naar
onze medewerkers.