Telenet.be
 
 
 

Overzicht winkelmandje

{{monthlyTitle}}

{{oneTimeTitle}}

Bestelling afwerken

 
 
 
 
 
 
 

Telenet heeft een diverse aanpak inzake innovatie en investeert in verschillende activiteitsdomeinen. Hierdoor leggen we de lat hoger in de telecom-, media- en entertainmentsector. Zo bouwen we disruptieve businessmodellen en innovatieve producten die écht het verschil maken in dit digitale tijdperk.

 
 

Technologische innovatie

Bouwen aan hoog-performante vaste & mobiele netwerkoplossingen


Het alsmaar stijgende verbruik van vast en mobiel internet vereist dat de capaciteit van het netwerk voortdurend uitgebreid wordt. In Vlaanderen is Telenet dé toonaangevende leverancier van vast internet dankzij zijn state-of-the-art hybride netwerk van glasvezel en coaxkabel.

 
 
 
 

Als eerste operator in Europa zal Telenet zijn performant vast kabelnetwerk uitbreiden tot een Giga-netwerk. Dat supersnel netwerk zal voor snellere internetverbindingen met grotere datavolumes zorgen voor zowel residentiële als business klanten – eender waar, eender wanneer.

 

Met de overname van BASE Company in 2016, heeft Telenet nu zijn eigen mobiel netwerk met dekking in heel België. Extra investeringen zullen de dekking en de capaciteit van het mobiele netwerk verder uitbreiden, versterken en klaarstomen voor de toekomst. Midden juni 2017 kocht Telenet SFR BeLux. Met deze overname breidt Telenet zijn kabelaanwezigheid uit in Brussel, een deel van Wallonië en delen van het Groothertogdom Luxemburg. Lees er meer over in ons persbericht.

De Grote Netwerf

In augustus 2014 kondigden we aan dat we 500 miljoen euro zouden investeren om ons vast kabelnetwerk om te bouwen tot een giganetwerk. Zo worden op termijn breedband- en downloadsnelheden van minstens 1 gigabit per seconde bereikt.

 

Enkele jaren geleden werd ‘De Grote Netwerf’ gelanceerd in Vlaanderen en midden 2017 zijn de werken ook in de eerste Brusselse gemeenten van start gegaan. Sinds eind juni 2017 zijn we halfweg: al meer dan 200 steden en gemeenten kregen een update. Deze investeringen maken van Vlaanderen en Brussel de eerste Europese regio’s met een Giga-netwerk van deze grootorde.

 

Wist je dat?

  • Alle 150 000 versterkers in ons netwerk worden vervangen of aangepast. Alsook 1,8 miljoen andere componenten zoals splitters en taps.
  • De Grote Netwerf heeft 250 extra arbeidsplaatsen gecreëerd in Vlaanderen.

 

Op onze Snap website vind je meer info over De Grote Netwerf.

 
 

Nexus

Daarnaast doen we via het Nexus-project nog een extra investering van 9,5 miljoen euro over een periode van 5 jaar om ook kmo-zones en businessparken aan te sluiten op ons supersnelle netwerk.

Investeringen in het mobiele netwerk BASE

Elke 12 maanden verdubbelt het mobiele dataverbruik. Connectiviteit ‘on the go’ is een belangrijke pijler in onze strategie. Daarom investeren we de komende jaren 250 miljoen euro om ons mobiel netwerk (het vroegere BASE Company netwerk) uit te breiden en te verbeteren.

 

Al onze klanten zitten momenteel op ons eigen verbeterd mobiel netwerk. Ook de Telenet-klanten die vroeger gebruik maakten van het Orange-netwerk. We maken het netwerk klaar voor de toekomst zodat het de stijgende hoeveelheid mobiele data aan kan.

 

Wist je dat?

  • We in 2017 meer dan 2500 bestaande antennes verbeterden?
  • We 800 – 1 000 nieuwe antennes gaan bouwen tegen 2021?

 

In dit persbericht vind je meer info over de modernisering van ons mobiel netwerk.

Investeringen in het vast netwerk SFR

In juni 2017, na de overname van SFR BeLux, startte Telenet een bijkomend netwerkinvesteringsproject ter waarde van 12 miljoen euro voor de upgrade van het vast netwerk. Zo bezorgen we de klanten van SFR in Brussel en in de Laars van Henegouwen (Wallonië) een betere en performantere connectiviteitservaring.

 

Lees er meer over in ons persbericht.

 
 
 
 
 

Product innovatie

Anticiperen op veranderend klantgedrag

 

Telenet biedt een antwoord op het veranderd gedrag van zijn klanten door best-in-class, gebruiksvriendelijke producten aan te bieden via eenvoudige, transparante bundels. Dankzij het beperkt aanbod kunnen klanten producten eenvoudig vergelijken en zo een snelle, doordachte keuze maken die het best aan hun behoeften en verwachtingen voldoet.

 
 
 
 

WIGO

In juni 2016 lanceerden we WIGO, het eerste all-in aanbod voor gezinnen en bedrijven in België. Deze innovatieve oplossing beantwoordt aan de veranderende behoeften van onze klanten die altijd en overal online willen zijn, ongeacht of dit via een vast of een mobiel netwerk is. Lees meer over WIGO.

 

Andere voorbeelden van productinnovatie: King/Kong, Whop/Whoppa, Play/Play More.

Yelo Play

Als eerste operator in Europa lanceerde Telenet een erg handige TV applicatie voor op de smartphone, tablet of computer. Men kan er de digitale tv-gids mee raadplegen, live tv kijken, opnames instellen zonder thuis te zijn, tv-programma’s tot 7 dagen terug bekijken met Terugkijk tv van Play & Play More, of zelfs een programma swipen van de tablet naar het grote tv-scherm.

Based on

Uit een analyse van BASE bleek dat minder dan één procent van de klanten het tariefplan heeft dat perfect bij zijn verbruiksprofiel past. Ofwel wordt de bundel overschreden, ofwel wordt hij niet opgebruikt. Daarom lanceerde BASE in september 2017 het eerste abonnement dat zich automatisch aanpast aan de klant: belminuten worden automatisch omgezet in mobiele data (en omgekeerd) naargelang de behoeften van de gebruiker. Het ongebruikte saldo wordt bovendien simpelweg overgedragen naar de volgende maand. Zo gaat er dus niets verloren en benut de gebruiker maximaal wat in zijn abonnement inbegrepen zit.

PayByMobile in Apple Stores

BASE is de eerste operator in België die PayByMobile aanbiedt in de Apple Stores. BASE klanten kunnen sinds december 2016 dus digitale aankopen in de AppStore of bij iTunes, iBooks en Apple Music betalen via hun BASE factuur of prepaid beltegoed.

 

Eerder sloot BASE Company ook al afspraken met andere partijen: BASE klanten kunnen ook hun aankopen in de Google Play Store, Samsung Store of in de PlayStation®Store betalen via hun telefoonrekening. 

 
 
 

Innovatie in dienstverlening aan klanten

"Amazing Customer Experiences": onvergetelijke klantenervaringen

 

Een positieve klantervaring vormt de basis voor een duurzame groei. Telenet optimaliseert zijn klantenservicemodel voortdurend om te zorgen voor onvergetelijke ervaringen die de klanttevredenheid aanscherpen.

 
 
 
 

Yelo Play

Als eerste operator in Europa lanceerde Telenet een erg handige TV applicatie voor op de smartphone, tablet of computer. Men kan er de digitale tv-gids mee raadplegen, live tv kijken, opnames instellen zonder thuis te zijn, tv-programma’s tot 7 dagen terug bekijken met Terugkijk tv van Play & Play More, of zelfs een programma swipen van de tablet naar het grote tv-scherm.

PayByMobile in Apple Stores

BASE is de eerste operator in België die PayByMobile aanbiedt in de Apple Stores. BASE klanten kunnen sinds december 2016 dus digitale aankopen in de AppStore of bij iTunes, iBooks en Apple Music betalen via hun BASE factuur of prepaid beltegoed.

 

Eerder sloot BASE Company ook al afspraken met andere partijen: BASE klanten kunnen ook hun aankopen in de Google Play Store, Samsung Store of in de PlayStation®Store betalen via hun telefoonrekening. 

Netweters

In december 2016 werd het online community platform van Telenet omgetoverd tot De Netweters. Het is een online platform voor en door klanten om helemaal mee te zijn met de digitale wereld. Klanten kunnen vragen stellen, ervaringen delen en suggesties doen om bestaande producten te verbeteren. Neem zeker een kijkje op Netweters.be.

 

Ook voor de BASE klanten is er een gelijkaardig online community platform waar klanten vragen kunnen stellen en elkaar kunnen helpen met allerlei tips & tricks.

 
 
 

Strategische partnerships

Open innovation stimuleren


Telenet bouwt strategische partnerships die de telecom-, media- en entertainmentsector veranderen. Het bedrijf speelt ook een actieve rol in open innovatie initiatieven over verschillende industriën en sectoren heen. Die inspanningen resulteren in nieuwe, disruptieve businessmodellen en innovatieve producten en oplossingen die de digitale maatschappij vormgeven.

 
 
 
 

Gerichte reclame

Samen met de zenders VIER en VIJF lanceerden we gerichte reclameboodschappen als nieuw business model waardoor televisie een interessant kanaal blijft voor adverteerders.

Collaborative innovation

Om onze interne en externe initiatieven voor innovatie verder te stimuleren, te verdiepen en te stroomlijnen, openden wij in oktober 2017 ons eigen innovatiecentrum. Het Telenet Innovation Center, in ons hoofdkwartier in Brussel, is de kernomgeving voor het testen van nieuwe technologieën voor connectiviteit, entertainment, diensten met toegevoegde waarde en klantervaringen. Het Telenet Innovation Center focust momenteel vooral op 5G en het Internet of Things (IoT) en dient als testbank en kenniscentrum voor de volledige Liberty Global groep.

 

In het Telenet Innovation Center kiezen wij voor innovatie in samenwerking met partners. Het centrum wil een platform zijn waar de Telenet-teams kunnen samenwerken met externe industriepartners, academische instellingen en start-ups om nieuwe producten, diensten, toepassingen en prototypes te testen. Daarnaast nemen wij actief deel aan industrie-initiatieven om nieuwe producten en diensten op de markt te brengen, zoals Doccle, Spencer en de Belgische mobiele ID-app ‘Itsme’. In samenwerking met toonaangevende incubatoren en acceleratoren dragen wij ook bij aan een gezond Belgisch ecosysteem voor start-ups.

 
 
 

Klanten eerst

Ontdek meer over onze
‘amazing customer experience’.

 
 

Onze medewerkers

Ontdek meer over ons engagement naar
onze medewerkers.