Telenet.be
 
 
 

Overzicht winkelmandje

{{monthlyTitle}}

{{oneTimeTitle}}

Bestelling afwerken

 
 
 
 
 
 
 

Telenet heeft een diverse aanpak inzake innovatie en investeert in verschillende activiteitsdomeinen. Hierdoor leggen we de lat hoger in de telecom-, media- en entertainmentsector. Zo bouwen we disruptieve businessmodellen en innovatieve producten die écht het verschil maken in dit digitale tijdperk.

Technologische innovatie

Bouwen aan hoog-performante vaste & mobiele netwerkoplossingen

Het alsmaar stijgende verbruik van vast en mobiel internet vereist dat de capaciteit van het netwerk voortdurend uitgebreid wordt. In Vlaanderen is Telenet dé toonaangevende leverancier van vast internet dankzij zijn state-of-the-art hybride netwerk van glasvezel en coaxkabel.

 

Als eerste operator in Europa zal Telenet zijn performant vast kabelnetwerk uitbreiden tot een Giga-netwerk. Dat supersnel netwerk zal voor snellere internetverbindingen met grotere datavolumes zorgen voor zowel residentiële als business klanten – eender waar, eender wanneer.

 

Met de overname van BASE Company in 2016, heeft Telenet nu zijn eigen mobiel netwerk met dekking in heel België. Extra investeringen zullen de dekking en de capaciteit van het mobiele netwerk verder uitbreiden, versterken en klaarstomen voor de toekomst.

 
 

De Grote Netwerf

In augustus 2014 kondigden we aan dat we 500 miljoen euro zouden investeren om ons vast kabelnetwerk om te bouwen tot een giganetwerk. Zo worden op termijn breedband- en downloadsnelheden van minstens 1 gigabit per seconde bereikt. 

 

Enkele jaren geleden werd ‘De Grote Netwerf’ gelanceerd in Vlaanderen en midden 2017 zijn de werken ook in de eerste Brusselse gemeenten van start gegaan. Sinds eind juni 2017 zijn we halfweg: al meer dan 200 steden en gemeenten kregen een update. Deze investeringen maken van Vlaanderen en Brussel de eerste Europese regio’s met een Giga-netwerk van deze grootorde.

 

Wist je dat?

  • Alle 150 000 versterkers in ons netwerk worden vervangen of aangepast. Alsook 1,8 miljoen andere componenten zoals splitters en taps.
  • De Grote Netwerf heeft 250 extra arbeidsplaatsen gecreëerd in Vlaanderen.

 

Op onze Snap website vind je meer info over De Grote Netwerf.

 
 
 
 
De Grote Netwerf

Nexus

Met een extra investering van 9,5 miljoen euro over een periode van 5 jaar zullen we ook kmo-zones en businessparken aansluiten op ons supersnelle netwerk

 
 
Zelfstandige met tablet

Investeringen in mobiel netwerk

Elke 12 maanden verdubbelt het mobiele dataverbruik. Connectiviteit ‘on the go’ is een belangrijke pijler in onze strategie. Daarom investeren we de komende jaren 250 miljoen euro om ons mobiel netwerk (het vroegere BASE Company netwerk) uit te breiden en te verbeteren.

 

We maken het netwerk klaar voor de toekomst zodat het de stijgende hoeveelheid mobiele data aan kan. Het verbeterde netwerk zorgt ervoor dat we de Telenet-klanten die momenteel nog op het Orange netwerk zitten, tegen 2018 zonder problemen kunnen overzetten naar ons eigen netwerk. De investering zal de dekking en de capaciteit van het netwerk (3G, 4G, 4G+) uitbreiden en verbeteren.

 

Wist je dat?

  • We 2 800 bestaande antennes zullen verbeteren tegen eind 2017?
  • We 800 – 1 000 nieuwe antennes gaan bouwen tegen 2021?
 

In dit persbericht vind je meer info over de modernisering van ons mobiel netwerk.

 
 
BASE technieker op mast

Product innovatie

Anticiperen op veranderend klantgedrag

Telenet biedt een antwoord op het veranderd gedrag van zijn klanten door best-in-class, gebruiksvriendelijke producten aan te bieden via eenvoudige, transparante bundels. Dankzij het beperkt aanbod kunnen klanten producten eenvoudig vergelijken en zo een snelle, doordachte keuze maken die het best aan hun behoeften en verwachtingen voldoet.

WIGO

In juni 2016 lanceerden we WIGO, het eerste all-in aanbod voor gezinnen en bedrijven in België. Deze innovatieve oplossing beantwoordt aan de veranderende behoeften van onze klanten die altijd en overal online willen zijn, ongeacht of dit via een vast of een mobiel netwerk is. Lees meer over WIGO.

 

Andere voorbeelden van productinnovatie: King/Kong, Whop/Whoppa, Play/Play More.

WIGO

Yelo Play

Als eerste operator in Europa lanceerde Telenet een erg handige TV applicatie voor op de smartphone, tablet of computer. Men kan er de digitale tv-gids mee raadplegen, live tv kijken, opnames instellen zonder thuis te zijn, tv-programma’s tot 7 dagen terug bekijken met Terugkijk tv van Play & Play More, of zelfs een programma swipen van de tablet naar het grote tv-scherm.

Yelo Play

BASE Summer Deals

In 2014 lanceerde BASE voor het eerst de Summer Deals. Een aantrekkelijke en eenvoudige manier om tijdens de zomermaanden in Europa te bellen en te surfen zonder zorgen.

 

Met de ‘data roaming’ deal kreeg de klant in de zomer van 2016 voor €5 1 GB om te surfen in Europa. Met de ‘voice roaming’ deal kreeg men in de zomer van 2016 voor €5 300 belminuten om te bellen en gebeld te worden in Europa (met uitzondering van België). Prepaidklanten kregen voor €10 1GB om te surfen en voor €15 300 belminuten. Het succes van de Summer Deals blijft elk jaar stijgen. Tijdens de zomer van 2016 waren er maar liefst 172,5% meer activaties dan het jaar voordien.

BASE

PayByMobile in Apple Stores

BASE is de eerste operator in België die PayByMobile aanbiedt in de Apple Stores. BASE klanten kunnen sinds december 2016 dus digitale aankopen in de AppStore of bij iTunes, iBooks en Apple Music betalen via hun BASE factuur of prepaid beltegoed.

 

Eerder sloot BASE Company ook al afspraken met andere partijen: BASE klanten kunnen ook hun aankopen in de Google Play Store, Samsung Store of in de PlayStation®Store betalen via hun telefoonrekening. 

Innovatie in dienstverlening aan klanten

"Amazing Customer Experiences": onvergetelijke klantenervaringen

Een positieve klantervaring vormt de basis voor een duurzame groei. Telenet optimaliseert zijn klantenservicemodel voortdurend om te zorgen voor onvergetelijke ervaringen die de klanttevredenheid aanscherpen.  

Helemaal Mee Tournee

Dit initatief gaf het begrip ‘dienstverlening aan klanten’ in België een nieuwe betekenis. 250 Telenet techniekers gaan proactief op huisbezoek bij onze klanten voor een volledige én gratis check-up van hun technische installatie. Zo zorgen we ervoor dat al onze klanten het beste kunnen halen uit hun Telenet producten en dat ze weer ‘helemaal mee’ zijn in dit digitale tijdperk.

 

Wist je dat we sinds de lancering in september 2014 met onze ‘Helemaal Mee’ tournee al bij meer dan 250 000 gezinnen langsgingen?

 

Op onze consumentenwebsite vind je alle informatie over de Helemaal Mee Tournee

 
 
 
 

Yelo Play

Als eerste operator in Europa lanceerde Telenet een erg handige TV applicatie voor op de smartphone, tablet of computer. Men kan er de digitale tv-gids mee raadplegen, live tv kijken, opnames instellen zonder thuis te zijn, tv-programma’s tot 7 dagen terug bekijken met Terugkijk tv van Play & Play More, of zelfs een programma swipen van de tablet naar het grote tv-scherm.

Yelo Play

PayByMobile in Apple Stores

BASE is de eerste operator in België die PayByMobile aanbiedt in de Apple Stores. BASE klanten kunnen sinds december 2016 dus digitale aankopen in de AppStore of bij iTunes, iBooks en Apple Music betalen via hun BASE factuur of prepaid beltegoed.

 

Eerder sloot BASE Company ook al afspraken met andere partijen: BASE klanten kunnen ook hun aankopen in de Google Play Store, Samsung Store of in de PlayStation®Store betalen via hun telefoonrekening. 

Netweters

In december 2016 werd het online community platform van Telenet omgetoverd tot De Netweters. Het is een online platform voor en door klanten om helemaal mee te zijn met de digitale wereld. Klanten kunnen vragen stellen, ervaringen delen en suggesties doen om bestaande producten te verbeteren. Neem zeker een kijkje op Netweters.be.

 

Ook voor de BASE klanten is er een gelijkaardig online community platform waar klanten vragen kunnen stellen en elkaar kunnen helpen met allerlei tips & tricks. 

Strategische partnerships

Open innovatie stimuleren

Telenet bouwt strategische partnerships die de telecom-, media- en entertainmentsector veranderen. Het bedrijf speelt ook een actieve rol in open innovatie initiatieven over verschillende industriën en sectoren heen. Die inspanningen resulteren in nieuwe, disruptieve businessmodellen en innovatieve producten en oplossingen die de digitale maatschappij vormgeven.

Geconnecteerd entertainment

De afgelopen jaren hebben we het voortouw genomen in de ontwikkeling van van connected entertainment-diensten in België. Onder andere met de lancering van onze tv-kanalen Play/Play More/Play Sports, onze 50% participatie in De Vijver Media en onze investeringen in eigen tv-series zoals Chaussée d’Amour en De Dag.

Gerichte reclame

Samen met de zenders VIER en VIJF testen we momenteel gerichte reclameboodschappen uit als nieuw business model waardoor televisie een interessant kanaal blijft voor adverteerders.

Open innovatie partnerships

Doccle
Belgian Mobile ID
November 5