Webmail

Out-of-office = sterke marketing tool

02 januari 2023 - 5 min

Met wat creativiteit maakt u van de out-of-office boodschap heel wat meer dan een simpel bericht dat u tijdelijk niet bereikbaar bent. U kan er klanten mee inspireren, uw imago hoog houden en zelfs gebruiken als reclamepaneel.

 

Hoe verbetert u uw out-of-office?

  1. Vorm uw afwezigheid om tot een positief gegeven. Gaat u met vakantie? Blijf discreet over de reisbestemming maar vertel wel dat u nieuwe krachten opdoet om de correspondent nog beter van dienst te kunnen zijn.

  2. Gaat u op reis voor zakelijke doeleinden? Vermeld het congres of seminarie dat u bijwoont, of waar u nieuwe producten of markten prospecteert. Dit zal uw imago versterken. Wees ook hier niet te loslippig!

  3. Bedenk welke correspondenten u eventueel kunnen contacteren tijdens uw afwezigheid. Stel proactief een lijst op met vragen die zij zouden kunnen hebben, en geef alvast antwoorden.

    Bedankt voor uw mail. Sorry, maar ik ben afwezig van XX tot XX. Misschien vindt u het antwoord op uw vraag in het ingesloten document met vaak gestelde vragen. Zoniet, dan contacteert u voor dringende zaken mijn collega Jan, bereikbaar via jan@mail.be of telefonisch op ............... En uiteraard ben ik er vanaf XX terug om u persoonlijk verder te helpen. Tot dan!

  4. Voeg reclame toe die past bij uw contactpersonen. "Kende u trouwens al onze laatste nieuwe producten? Ontdek ze hier."

    Of "Deze video vertelt u meer over het onderwerp van de conferentie die ik bijwoon. Een razend interessante ontwikkeling voor onze zaak!"

  5. Hebt u de durf om het tijdens de vakantie wat luchtiger aan te pakken? Inspireer u op deze grappige templates.

Maak een afwezigheidsbericht aan in 1-2-3

  1. Ga in het hoofdmenu naar Instellingen, en kies in de balk links de optie Afwezig. U krijgt een invulformulier.

  2. Activeer vervolgens de optie Automatisch antwoord verzenden en vul uw bericht en tijdsperiode in.

  3. Opslaan en klaar!

Nog meer inspiratie

Artikel

Je websitestrategie bepaalt het succes van je website
Een websitestrategie helpt je om je vooropgestelde doelstellingen te behalen. Wat wil je precies bereiken met je website? Goed begonnen is half gewonnen!

Artikel

Soorten cookies op het internet en hun werking
Websites plaatsen verschillende soorten cookies wanneer je ze bezoekt. Heb jij een website? Dan ken je maar beter de werking van de verschillende types.

Artikel

Copywriter Bert vindt de juiste woorden (voor jouw zaak)
Schrijven. Dat kan iedereen toch? Misschien wel, ja. Maar doelgericht schrijven... Da’s andere koek! Laat een copywriter op je tekst los en je krijgt een website, advertentie, social post of folder die scoort.

Artikel

Verrijk je website met gratis iconen
U zoekt icoontjes om diensten en rubrieken op uw website te illustreren? Deze 49.400 icoontjes zijn helemaal gratis.

Artikel

AD Consulting
Wie ooit een medische opleiding of een communicatietraining van AD Consulting volgde, zal die niet snel vergeten. Want An Desmedt en Mathijs Aerts serveren geen droge kost, maar interactieve workshops met de nodige humor.

Artikel

Wat zijn leads? En waarom ze verzamelen met uw website?
Een goede website vertelt u wie geïnteresseerd is in het kopen van uw product of dienst.

Artikel

Sociale media voor je zaak? Een heuse opportuniteit!
In het nieuwe 'digitale normaal' zijn sociale media niet meer weg te denken uit uw privéleven. Maar kunnen ze wat betekenen voor uw bedrijf? Een thema om over na te denken...

Artikel

Online kleermaker zet influencers in
Waarom geen influencers of bloggers inschakelen die uw webshop gratis promoten en mee voor groei zorgen? Michel Byvoet, oprichter van online kleermaker Bivolino, experimenteert met nieuwe businessmodellen…

Artikel

“Iedereen zit vandaag online, dat kan je ook als bakker niet meer negeren”
7.000 volgers op Facebook, 1.500 fans op Instagram: die moet je verdienen als dorpsbakkerij, elke dag opnieuw.

Artikel

Social media voor bouwfirma’s
Sociale media zijn een fantastisch middel om u sterker mee te positioneren binnen de bouwsector. Maar welke media kiest u best en waarom?

Artikel

Snel leuke video’s maken voor social media met de Boomerang app
Zet uw bedrijf op een originele manier in de kijker met de Boomerang app.

Artikel

Zuut zet in op sociale media
Patisserie Zuut uit Leuven wint een steeds ruimer publiek voor zich. Ook online, door slim gebruik van de sociale media.

Artikel

Beter scoren via zoekmachines
Vandaag is het niet alleen een kwestie dat u nieuwe klanten vindt: zij moeten u ook kunnen vinden!

Artikel

Rooftoptravel: meer online bekijks voor daktenten
Rooftoptravel verhuurt daktenten. Door het advies van De Digitale Versnelling vergrootte hun online zichtbaarheid.

Artikel

Hoe verbetert u uw out-of-office?
Met wat creativiteit maakt u van de out-of-office boodschap heel wat meer dan een simpel bericht dat u tijdelijk niet bereikbaar bent. U kan er klanten mee inspireren, uw imago hoog houden en zelfs gebruiken als reclamepaneel.

Artikel

Elk zaak moet nieuwe technologie durven te omarmen
Een ambachtelijke speculaasbakkerij die nieuwe technologie inzet? Moet kunnen! Digitale durver Erika Vanvuchelen 3D-print gepersonaliseerde speculaas.

Artikel

Pirazzo de digitale versnelling | Telenet Business
Sportieve ondernemer Ben Deburchgrave verkoopt bedrukte sportkleding. Met deze tips van digitale expert Frederik De Wachter groeit hij verder.

Artikel

Steven Van Belleghem geeft tips aan bedrijven
Steven Van Belleghem geeft tips aan ondernemingen en zelfstandigen: hoe bind je de consument aan je zaak in deze veranderende wereld?

Artikel

Zoek de juiste mensen via sociale media
De juiste mensen zoeken via sociale media zoals Google, Facebook of Linkedin. Het is een eenvoudige manier om de juiste kandidaat te vinden.