Webmail

Copywriter Bert vindt de juiste woorden (voor jouw zaak)

21 december 2023 - 5 min

Schrijven. Dat kan iedereen toch? Misschien wel, ja. Maar doelgericht schrijven... Da’s andere koek! Laat een copywriter op je tekst los en je krijgt een website, advertentie, social post of folder die scoort. Freelancer, Bert Moons, weet dat als geen ander. Het enige dat hij nodig heeft om straffe teksten te schrijven? Input van zijn klant, een laptop én sterke wifi.

 

"Iedereen leert schrijven op school. Daarom denken veel ondernemers dat copywriting makkelijk is", valt Bert Moons met de deur in huis. "Vaak betalen bedrijven veel geld voor de vorm van hun website, folder of magazine. Maar de minstens even belangrijke inhoud? Die schrijven ze vaak wel even zelf ‘tussen de soep en de patatten’." En dat is niet de beste keuze. "Copywriting is een vak. Het gaat erom precies die bewoording te vinden die bij je lezer op de juiste knoppen drukt."

Thuiswerken

Bert schrijft, herschrijft, redigeert én vertaalt. Dat doet hij al jaren vanuit zijn home office in Bevel (Nijlen). "Thuiswerken brengt vrijheid met zich mee", vindt hij. "lk kies zelf wanneer ik werk. Wil ik er een uurtje met de fiets op uit om een frisse neus te halen? Dan kan dat gewoon." Ook comfort is belangrijk voor Bert. "Door mijn rugproblemen moet ik mijn houding afwisselen: ik werk zittend of staand aan mijn bureau, of zelfs liggend in mijn 'bureaubed'. Dat maakt het werken voor mij, als pijnpatiënt, draaglijker." Natuurlijk heeft thuiswerken ook nadelen: "Het enige minpunt is dat ik geen collega's heb. Daarom vind je mij regelmatig in een coworkingspace."

 
"Briefings krijg ik vaak per mail of telefoon. Bij sommige klanten ga ik persoonlijk langs om de nodige input te verzamelen. Sinds de coronacrisis videobel ik ook vaker om kennis te maken met nieuwe klanten of om een opdracht te bespreken. lk laat de keuze graag aan de klant." Nadat Bert zijn voorstel voor de tekst aanlevert, volgt de correctieronde. "Feedback krijg ik meestal per mail. Klanten duiden dan in de tekst aan wat ze graag aangepast zien. Maar dat kan ook telefonisch of in real live."

Bert werkt heel klantgericht. Terwijl veel copywriters maximaal twee correctierondes bieden, garandeert Bert zijn klanten er zoveel als ze nodig hebben: "lk stop pas als mijn klanten 100% tevreden zijn. Dat vinden ze een geruststellende gedachte." 

Social media troef

Op Linkedln, Facebook en Instagram toont Bert zijn projecten. Met hier en daar een woordgrap of een verwijzing naar zijn blog. "Dat zijn miin belangrijkste promotiekanalen", vertelt hij. "Veel klanten vinden mij via sociale media zoals Linkedln en Facebook."

Een goeie KLIK 

Bert koos voor KLIK: een combinatie van straf internet en mobiele telefonie in één abonnement. "Goede wifi is onmisbaar voor mijn werk. Meestal werk ik aan mijn bureau, maar soms verhuis ik mijn laptop naar de keukentafel. En bij mooi weer werk ik al eens in de tuin. Dankzij een versterker in ons tuinhuis doet de wifi het ook daar prima."

Voor Bert is ook voldoende mobiele data een must. "Soms ben ik het thuiswerken beu en ga ik in een coworkingspace of een park aan de slag. Als daar geen wifi is, gebruik ik mijn telefoon als wifi-hotspot. Maar dat verbruikt veel data. Daarom vind ik het een geruststellend idee dat ik in mijn mobiel abonnement in ieder geval genoeg data beschikbaar heb." 

 
"Toen de wifi hier laatst eens moeilijk deed, chatte ik met de klantendienst van Telenet Business via WhatsApp. Dat contact verliep heel vlot, net zoals de reparatie. Er kwam diezelfde dag een technieker langs die het probleem meteen oploste. Die snelle service waardeer ik absoluut."

Berts tips voor andere ondernemers 

"Je website is je visitekaartje. Klanten zien er meteen wie je bent en wat je doet. De teksten moeten dus goed zitten. En daarvoor kan je altijd beroep op me doen."

 

 

De perfecte KLIK voor jouw zaak? 

Nog meer inspiratie

Artikel

Je websitestrategie bepaalt het succes van je website
Een websitestrategie helpt je om je vooropgestelde doelstellingen te behalen. Wat wil je precies bereiken met je website? Goed begonnen is half gewonnen!

Artikel

Soorten cookies op het internet en hun werking
Websites plaatsen verschillende soorten cookies wanneer je ze bezoekt. Heb jij een website? Dan ken je maar beter de werking van de verschillende types.

Artikel

Copywriter Bert vindt de juiste woorden (voor jouw zaak)
Schrijven. Dat kan iedereen toch? Misschien wel, ja. Maar doelgericht schrijven... Da’s andere koek! Laat een copywriter op je tekst los en je krijgt een website, advertentie, social post of folder die scoort.

Artikel

Verrijk je website met gratis iconen
U zoekt icoontjes om diensten en rubrieken op uw website te illustreren? Deze 49.400 icoontjes zijn helemaal gratis.

Artikel

AD Consulting
Wie ooit een medische opleiding of een communicatietraining van AD Consulting volgde, zal die niet snel vergeten. Want An Desmedt en Mathijs Aerts serveren geen droge kost, maar interactieve workshops met de nodige humor.

Artikel

Wat zijn leads? En waarom ze verzamelen met uw website?
Een goede website vertelt u wie geïnteresseerd is in het kopen van uw product of dienst.

Artikel

Sociale media voor je zaak? Een heuse opportuniteit!
In het nieuwe 'digitale normaal' zijn sociale media niet meer weg te denken uit uw privéleven. Maar kunnen ze wat betekenen voor uw bedrijf? Een thema om over na te denken...

Artikel

Online kleermaker zet influencers in
Waarom geen influencers of bloggers inschakelen die uw webshop gratis promoten en mee voor groei zorgen? Michel Byvoet, oprichter van online kleermaker Bivolino, experimenteert met nieuwe businessmodellen…

Artikel

“Iedereen zit vandaag online, dat kan je ook als bakker niet meer negeren”
7.000 volgers op Facebook, 1.500 fans op Instagram: die moet je verdienen als dorpsbakkerij, elke dag opnieuw.

Artikel

Social media voor bouwfirma’s
Sociale media zijn een fantastisch middel om u sterker mee te positioneren binnen de bouwsector. Maar welke media kiest u best en waarom?

Artikel

Snel leuke video’s maken voor social media met de Boomerang app
Zet uw bedrijf op een originele manier in de kijker met de Boomerang app.

Artikel

Zuut zet in op sociale media
Patisserie Zuut uit Leuven wint een steeds ruimer publiek voor zich. Ook online, door slim gebruik van de sociale media.

Artikel

Beter scoren via zoekmachines
Vandaag is het niet alleen een kwestie dat u nieuwe klanten vindt: zij moeten u ook kunnen vinden!

Artikel

Rooftoptravel: meer online bekijks voor daktenten
Rooftoptravel verhuurt daktenten. Door het advies van De Digitale Versnelling vergrootte hun online zichtbaarheid.

Artikel

Hoe verbetert u uw out-of-office?
Met wat creativiteit maakt u van de out-of-office boodschap heel wat meer dan een simpel bericht dat u tijdelijk niet bereikbaar bent. U kan er klanten mee inspireren, uw imago hoog houden en zelfs gebruiken als reclamepaneel.

Artikel

Elk zaak moet nieuwe technologie durven te omarmen
Een ambachtelijke speculaasbakkerij die nieuwe technologie inzet? Moet kunnen! Digitale durver Erika Vanvuchelen 3D-print gepersonaliseerde speculaas.

Artikel

Steven Van Belleghem geeft tips aan bedrijven
Steven Van Belleghem geeft tips aan ondernemingen en zelfstandigen: hoe bind je de consument aan je zaak in deze veranderende wereld?

Artikel

Pirazzo de digitale versnelling | Telenet Business
Sportieve ondernemer Ben Deburchgrave verkoopt bedrukte sportkleding. Met deze tips van digitale expert Frederik De Wachter groeit hij verder.

Artikel

Zoek de juiste mensen via sociale media
De juiste mensen zoeken via sociale media zoals Google, Facebook of Linkedin. Het is een eenvoudige manier om de juiste kandidaat te vinden.