Webmail

“Door digitaal te ondernemen, steeg onze omzet tot 250%”

13 december 2023 - 5 min

Wie ooit een medische opleiding of een communicatietraining van AD Consulting volgde, zal die niet snel vergeten. Want An Desmedt en Mathijs Aerts serveren geen droge kost, maar interactieve workshops met de nodige humor. Ook online groeit het succes van deze ondernemers, door een slimme inzet van sociale media en van een goed opgebouwde website. Om digitaal te ondernemen, schakelden ze de hulp in van De Digitale Versnelling.

 

An werkt als ambulancier bij de brandweer. Mathijs is spoedverpleegkundige. Hun medische kennis delen ze graag met anderen, daarom runt het koppel samen AD Consulting. “We bieden verschillende soorten trainingen voor verschillende doelgroepen aan: van medische opleidingen voor bedrijven tot medische workshops voor jonge ouders”, vertelt An. Daarnaast kan je bij hen ook terecht voor communicatietrainingen. “Ik werkte jarenlang als communicatieverantwoordelijke en geef ook workshops rond assertiviteit en omgaan met agressie.” 

Welkom, professionele expertise!

“Digitaal ondernemen boomt, dus professionele expertise is absoluut een meerwaarde”, vindt An. “Wij zijn geen experts op dat vlak, dus waren we heel blij dat Telenet Business gratis één-op-één coaching aanbiedt met een digitale expert! Dat gesprek was volledig gericht op ons verhaal, op onze strubbelingen en bezorgdheden. De coach dacht actief mee met ons.”  
 

“We hadden een website en een pagina op Facebook, Instagram en LinkedIn, maar daar deden we niet echt iets mee. Dat waren eerder passieve kanalen en we wilden graag ontdekken hoe we die actief konden maken om onze onderneming vooruit te helpen.” An en Mathijs ontdekten intussen het potentieel van sociale media om hun diensten beter in de markt te zetten. En om hun doelgroepen aan te sporen zich in te schrijven. “De expert van De Digitale Versnelling, Frederik De Wachter, bracht ons heel wat bij over sociale media en digitale marketing: tips en tricks die wij nu dagelijks gebruiken!”

Online workshops

De coach gaf het duo ook als tip om de workshops voor particulieren online verder te zetten. “Ik was daar oorspronkelijk een beetje bang voor”, geeft An toe. “Als lesgever zie ik mijn publiek graag in levenden lijve voor mij. Maar het werd een succesverhaal! Ook onze deelnemers zijn laaiend enthousiast. Jonge ouders en grootouders kunnen nu een workshop ‘Levensreddend Handelen baby & kind’ volgen vanuit hun zetel, zonder dat ze een babysit moeten regelen. Die workshops zijn heel interactief, zelfs al is het online te doen.” Nóg een pluspunt: “Ook commercieel gezien zijn deze online workshops voor ons interessant, want in ‘real life’ geven we training aan zo’n 15 à 20 mensen tegelijk, terwijl dat er online 30 per groep zijn. Na het Covid-tijdperk zullen we, naast de ‘live’ versie, dus zeker online trainingen blijven aanbieden.”

  

“De Digitale Versnelling gaf onze onderneming een flinke boost. Ondanks de moeilijke tijden voor iedereen in 2020, bedroeg onze omzet 250% meer dan het jaar voordien. Dit komt doordat we actief op het digitale luik inzetten. Sommige collega’s uit onze branche zagen echt wel zwarte sneeuw.”  

Het gesprek met De Digitale Versnelling was een échte eye-opener voor ons!

An Desmedt en Mathijs Aerts

oprichters van AD Consulting

“De digitale expert leerde ons ook veel over sociale media en digitale marketing. Via gerichte advertenties op LinkedIn nemen we nu onze doelgroep mee naar een aparte landingspagina: dan spreken we bijvoorbeeld specifiek tot de HR-verantwoordelijken en preventieadviseurs van bedrijven. Zo communiceren we heel gericht. En door gerichte targeting op Facebook zijn de inschrijvingen voor particulieren met 50% toegenomen en zitten onze workshops veel sneller vol.”  
 

Het duo leerde ook dat een slimme opbouw van hun website essentieel is. “Onze coach liet ons zien hoe je een pad van broodkruimels legt waardoor bezoekers vlotter op de juiste pagina belanden en makkelijker de info vinden die ze zoeken. Want een HR-adviseur voor een bedrijf zoekt niet dezelfde opleiding als een nieuwe mama of papa.” 

 

Ook bij zoekopdrachten in Google scoort hun bedrijf nu opmerkelijk beter. “We vulden onze gegevens in in ‘Google Mijn Bedrijf’ en vroegen aan klanten om reviews te schrijven. Dat kostte ons geen cent en het leverde een stijging van 300 à 400% aan websitebezoekers op! We beseffen nu echt dat je met kleine ingrepen een groot verschil kan maken. Zelfs zonder er een gigantisch marketingbudget tegenaan te smijten.” 

Ook op zoek naar digitale hulp? 

Nog meer inspiratie

Artikel

Je websitestrategie bepaalt het succes van je website
Een websitestrategie helpt je om je vooropgestelde doelstellingen te behalen. Wat wil je precies bereiken met je website? Goed begonnen is half gewonnen!

Artikel

Soorten cookies op het internet en hun werking
Websites plaatsen verschillende soorten cookies wanneer je ze bezoekt. Heb jij een website? Dan ken je maar beter de werking van de verschillende types.

Artikel

Copywriter Bert vindt de juiste woorden (voor jouw zaak)
Schrijven. Dat kan iedereen toch? Misschien wel, ja. Maar doelgericht schrijven... Da’s andere koek! Laat een copywriter op je tekst los en je krijgt een website, advertentie, social post of folder die scoort.

Artikel

Verrijk je website met gratis iconen
U zoekt icoontjes om diensten en rubrieken op uw website te illustreren? Deze 49.400 icoontjes zijn helemaal gratis.

Artikel

AD Consulting
Wie ooit een medische opleiding of een communicatietraining van AD Consulting volgde, zal die niet snel vergeten. Want An Desmedt en Mathijs Aerts serveren geen droge kost, maar interactieve workshops met de nodige humor.

Artikel

Wat zijn leads? En waarom ze verzamelen met uw website?
Een goede website vertelt u wie geïnteresseerd is in het kopen van uw product of dienst.

Artikel

Sociale media voor je zaak? Een heuse opportuniteit!
In het nieuwe 'digitale normaal' zijn sociale media niet meer weg te denken uit uw privéleven. Maar kunnen ze wat betekenen voor uw bedrijf? Een thema om over na te denken...

Artikel

Online kleermaker zet influencers in
Waarom geen influencers of bloggers inschakelen die uw webshop gratis promoten en mee voor groei zorgen? Michel Byvoet, oprichter van online kleermaker Bivolino, experimenteert met nieuwe businessmodellen…

Artikel

“Iedereen zit vandaag online, dat kan je ook als bakker niet meer negeren”
7.000 volgers op Facebook, 1.500 fans op Instagram: die moet je verdienen als dorpsbakkerij, elke dag opnieuw.

Artikel

Social media voor bouwfirma’s
Sociale media zijn een fantastisch middel om u sterker mee te positioneren binnen de bouwsector. Maar welke media kiest u best en waarom?

Artikel

Snel leuke video’s maken voor social media met de Boomerang app
Zet uw bedrijf op een originele manier in de kijker met de Boomerang app.

Artikel

Zuut zet in op sociale media
Patisserie Zuut uit Leuven wint een steeds ruimer publiek voor zich. Ook online, door slim gebruik van de sociale media.

Artikel

Beter scoren via zoekmachines
Vandaag is het niet alleen een kwestie dat u nieuwe klanten vindt: zij moeten u ook kunnen vinden!

Artikel

Rooftoptravel: meer online bekijks voor daktenten
Rooftoptravel verhuurt daktenten. Door het advies van De Digitale Versnelling vergrootte hun online zichtbaarheid.

Artikel

Hoe verbetert u uw out-of-office?
Met wat creativiteit maakt u van de out-of-office boodschap heel wat meer dan een simpel bericht dat u tijdelijk niet bereikbaar bent. U kan er klanten mee inspireren, uw imago hoog houden en zelfs gebruiken als reclamepaneel.

Artikel

Elk zaak moet nieuwe technologie durven te omarmen
Een ambachtelijke speculaasbakkerij die nieuwe technologie inzet? Moet kunnen! Digitale durver Erika Vanvuchelen 3D-print gepersonaliseerde speculaas.

Artikel

Steven Van Belleghem geeft tips aan bedrijven
Steven Van Belleghem geeft tips aan ondernemingen en zelfstandigen: hoe bind je de consument aan je zaak in deze veranderende wereld?

Artikel

Pirazzo de digitale versnelling | Telenet Business
Sportieve ondernemer Ben Deburchgrave verkoopt bedrukte sportkleding. Met deze tips van digitale expert Frederik De Wachter groeit hij verder.

Artikel

Zoek de juiste mensen via sociale media
De juiste mensen zoeken via sociale media zoals Google, Facebook of Linkedin. Het is een eenvoudige manier om de juiste kandidaat te vinden.