Facturen per post? Dat is niet meer van deze tijd... Steeds meer zelfstandigen krijgen en ontvangen liever digitale facturen. En terecht, want online factureren biedt heel wat voordelen.
1. Minder administratie
De facturen komen als een pdf-bestand via mail binnen en zijn vaak te downloaden via het platform van je leverancier. Of ze zitten gewoon als bijlage in de mail zodat jij deze kan downloaden en aan je boekhouding kan toevoegen. Gedaan met inscannen/afdrukken en klasseren in mappen.
2. Financiële besparing
Geen papier, enveloppen en postzegels meer. Dat scheelt kosten. Nog meer voordeel opdoen? Kijk eens naar de samenwerking met je boekhouder. Als jullie digitaal samenwerken, hoeft printen en klasseren helemaal niet meer.
3. Altijd en overal beschikbaar
Raadpleeg elektronische facturen altijd en overal. De meeste leveranciers bewaren ze een lange tijd bij de rest van je klantengegevens. Met jouw login en wachtwoord vind je ze zo.
4. Nooit meer facturen verliezen
Papieren facturen raak je wel eens kwijt. Ook het opvragen van documenten via klantendiensten verloopt niet altijd even soepel. Dit probleem heb je niet bij elektronisch factureren. Die vind je steeds terug in je CRM-systeem, online boekhouding, mailbox of via het platform van jouw leverancier.
5. Meteen online betalen
Steeds meer bedrijven koppelen een online betaalmogelijkheid aan hun digitale factuur. Handig, want met één muisklik betaal je de factuur online vanuit de mail.
Overtuigd en ready to go?
Lees dan nog even over de 5 valkuilen van het online factureren en voorkom ze meteen.
Goed om te weten
De digitale factuur van Telenet Business kan door automatische boekhoudpakketten worden verwerkt.