Kruidvat kiest voor de fotokiosken van CEWE om klanten eenvoudig foto’s te laten printen en andere fotoproducten te laten samenstellen. Door samen met Comgate en Telenet Business over te stappen naar een Internet of Things-oplossing met 4G-connectiviteit, profiteren ze nu van een meer betrouwbare én voordelige oplossing.
Fotokiosken met betrouwbare connectiviteit
Kruidvat wil zijn klanten een moderne en gebruiksvriendelijke manier bieden om foto's af te drukken. De winkelketen koos daarom voor de fotokiosken van CEWE, de grootste aanbieder van fotoproducten in Europa.
Om ervoor te zorgen dat de kiosken optimaal functioneren, is betrouwbare IoT-connectiviteit van essentieel belang. Klanten moeten hun foto's vlot kunnen uploaden en afdrukken. Daarvoor moet de datastroom tussen kiosken en servers soepel verlopen, zonder onderbrekingen of vertragingen.
Daarnaast is het belangrijk dat de connectiviteit stabiel genoeg is om grote aantallen gebruikers tegelijk te ondersteunen. En daar biedt Telenet Business een oplossing.
Van vaste lijn naar 4G
Om de datastroom tussen de kiosken en servers te verbeteren, gebruikte CEWE in het verleden een vaste internetverbinding. Uit een analyse van connectiviteitsspecialist Comgate bleek dat 4G een voordeligere keuze was. Comgate zorgde voor de benodigde 4G LTE-routers, terwijl Telenet Business als partner in België de simkaarten leverde die verbinding maken met het 4G-netwerk.
Barbara Mulder, marketing director bij Comgate, vond de keuze voor Telenet Business vanzelfsprekend: “De snelheid, betrouwbaarheid, brede landelijke dekking en prijs van Telenet Business gaven de doorslag. Telenet Business voldoet aan al onze eisen.”
Wat levert deze oplossing Kruidvat op?
De overstap naar 4G-connectiviteit heeft verschillende voordelen voor Kruidvat:
- Meer efficiëntie: Dankzij een snelle en naadloze datastroom tussen de kiosken en de servers kunnen de fotokiosken efficiënter functioneren. Dit betekent dat klanten minder lang hoeven te wachten en het proces soepeler verloopt.
- Lagere kosten: De overstap naar 4G zorgt ervoor dat er geen dure vaste internetverbindingen meer nodig zijn, wat bijdraagt aan een aanzienlijke kostenbesparing.
- Hogere klanttevredenheid: De fotokiosken werken sneller, waardoor klanten eenvoudig en vlot hun foto's kunnen uploaden en afdrukken. Dit draagt bij aan een betere ervaring en hogere klanttevredenheid.
Eenvoudig beheer met Telenet Connect Tinx
Op het Telenet Connect Tinx-platform kan Comgate de simkaarten eenvoudig beheren, aangepaste widgets maken en digitale facturen consulteren. Op die manier kan het bedrijf zijn klanten nog beter van dienst zijn, een cruciale meerwaarde voor het bedrijf.
Dat vindt ook Juriaan Buikema, Category Manager IoT Connectivity bij Comgate: “We zijn een heel servicegericht bedrijf. Iedere klant heeft bij ons een vaste contactpersoon die altijd bereikbaar is. Hij of zij kent de klant door en door. Bij vragen of problemen halen we het onderste uit de kan. Diezelfde spirit zien we bij Telenet Business terug.”
Ook jouw IoT-connectiviteit eenvoudig beheren?
Ontdek samen met Telenet Business hoe je best je IoT-oplossingen beheert.