NL FR
NL FR
Internet
Corporate Fibernet iFiber Telenet Incentive Plan
Mobiele netwerk
5G-oplossingen Internet of Things
Netwerk
CloudXpress IP-VPN Managed Wifi SD-WAN
Mobiele telefonie
Mobiele abonnementen Internationaal en roaming Schakel over naar eSIM
Cloudtelefonie
Bellen met teams Voice Cloud
Vaste telefonie
Draadloze telefonie Servicenummers SIP-trunking Telefooncentrale Telefonienoodplan
Cybersecurity
Anti-DDos Firewall-as-a-Service Managed Cybersecurity Managed Detection & Response Ransomware Secured Internet Gateway
Digitale werkplek
Customer Experience platform Microsoft 365
Gebouwbeveiliging
Slimme camerabewaking
Schermbeleving
Digital Signage Business TV-box Tellie interactieve TV
Onderwijs Overheid
Retail Zorg en gezondheid
Artikels Downloads Klantenverhalen
5G Cloudtelefonie Cybersecurity Digital Signage Digitale werkplek Gebouwbeveiliging
Interactieve TV Internet Managed Services Mobiele telefonie Netwerken NIS2
Connectiviteit
Internet
Corporate Fibernet iFiber Telenet Incentive Plan
Mobiele netwerk
5G-oplossingen Internet of Things
Netwerk
CloudXpress IP-VPN Managed Wifi SD-WAN
Telefonie
Mobiele telefonie
Mobiele abonnementen Internationaal en roaming Schakel over naar eSIM
Cloudtelefonie
Bellen met teams Voice Cloud
Vaste telefonie
Draadloze telefonie Servicenummers SIP-trunking Telefooncentrale Telefonienoodplan
ICT
Cybersecurity
Anti-DDos Firewall-as-a-Service Managed Cybersecurity Managed Detection & Response Ransomware Secured Internet Gateway
Digitale werkplek
Customer Experience platform Microsoft 365
Gebouwbeveiliging
Slimme camerabewaking
Schermbeleving
Digital Signage Business TV-box Tellie interactieve TV
Sectoren
Onderwijs Overheid
Retail Zorg en gezondheid
Inspiratie
Artikels Downloads Klantenverhalen
5G Cloudtelefonie Cybersecurity Digital Signage Digitale werkplek Gebouwbeveiliging
Interactieve TV Internet Managed Services Mobiele telefonie Netwerken NIS2
Bedrijven Zelfstandigen Particulieren MyTelenet Webmail Careers Wholesale Corporate De Digitale Versnelling
Support Contact
Bedrijven Zelfstandigen Particulieren MyTelenet Webmail Careers Wholesale Corporate De Digitale Versnelling
Support Contact

Digitale werkplek

Digitale werkplek

Vlotter gaat voor bellen via Teams

Vlotter gaat voor bellen via Teams
10 januari 2025 - 5 min

Hoe belangrijk telefonie is, ondervindt maakbedrijf Vlotter dagelijks. In het verleden was het bedrijf niet altijd goed bereikbaar, maar Telenet Business bracht daar verandering in met cloudtelefonie via Microsoft Teams. 

Interne en externe bereikbaarheid

Van fietsen monteren over kantoren poetsen tot streekproducten verkopen. Het zijn maar enkele van de vele activiteiten die de bijna 500 medewerkers van Vlotter op zich nemen.

 

“Van buitenaf gezien zijn we één organisatie”, legt Jan Vermeulen, algemeen directeur bij Vlotter Facilities, uit. “In realiteit bestaan we uit verschillende bedrijven, waarvan sommige al meer dan 60 jaar bestaan.” Aangezien al die afdelingen hun eigen verouderde telefoniesysteem  hebben, is hun grootste uitdaging dan ook een goede interne en externe bereikbaarheid

"Onze grote uitdaging: een goede interne en externe bereikbaarheid.” 

- Jan Vermeulen, algemeen directeur bij Vlotter

Bellen via Teams

Vlotter wilde af van de aparte telefooncentrales, oude systemen en gedateerde technologie die niet altijd naar behoren werkten. De oplossing? Cloudtelefonie via Microsoft Teams. Die biedt de nodige flexibiliteit en de mogelijkheid om de instellingen naar wens aan te passen. Daarvoor kwamen ze al snel bij Telenet Business terecht.

 

“We kozen voor Microsoft Teams als toekomstgerichte oplossing waarmee we meteen een paar niveaus hoger springen.” 

Ontzorgd dankzij Telenet Business

Het werken met een inclusieve ICT-partner is voor Vlotter een aanzienlijke verbetering. Jan beklemtoont dat dit de ontzorging is die ze zochten. Aangezien hun medewerkers geen IT’ers zijn, was nog niet iedereen vertrouwd met de Teams-omgeving. Daarom zorgt Telenet Business voor een professionele begeleiding en voor opleidingen.

 

“We leerden Telenet Business intussen kennen als een leverancier die vlot bereikbaar is en snel problemen oplost”, zegt Maud De Winter, ICT-medewerker bij Vlotter. “Bij elke ICT-vraag maken wij een ticket aan. Vervolgens lost de helpdesk het probleem snel op. Ze nemen ons scherm over of komen indien nodig ter plaatse.”

Microsoft Teams voor jouw bedrijf?

Ontdek hoe telefonie via Microsoft Teams grote organisaties bereikbaarder maakt.