Klantenverhalen

Leer hoe andere bedrijven hun manier van werken en business stapsgewijs digitaliseren door gebruik te maken van de nieuwste technologie.

Nieuwste klantenverhalen

Slimme schermen voor communicatie in Roeselare
Burgers leggen de lat hoog voor lokale overheden als het op communicatie aankomt. Roeselare rolt een slimme communicatiestrategie uit met digitale informatieschermen.
Médiconfort drukt de kosten dankzij Business Mobile
Om zijn maatschappelijke rol en rentabiliteit te verzoenen kiest Médiconfort voor Business Mobile om de kosten te drukken en het beheer van mobiele telefonie te vereenvoudigen.
Immo Francois: digitalisering als motor voor groei
Om zich te onderscheiden in service, het werkplezier te verhogen én te blijven groeien, trekt Immo Francois volop de kaart van digitalisering en automatisering.
Vlotter kiest Teams als communicatietool
Vlotter zocht voor zijn telefonie een moderne totaaloplossing. Het wilde af van de aparte telefooncentrales, oude systemen en gedateerde technologie.
Ecosysteem met afgestemde security-oplossingen
Het AZ Vesalius koos voor een geïntegreerde cybersecurity-oplossing. Hierdoor zijn thuiswerkers beter beschermd.
Scholengroep De Wegwijzer kiest voor Schoolnet+
Scholengroep De Wegwijzer maakte een sprong in de digitalisering van haar scholen. De nood aan internet groeide fors mee. Met Schoolnet+ vonden ze de nodige ontzorging.
Seafar bestuurt schepen met IoT-simkaart
Seafar zocht een betrouwbare telecompartner om hun semi-autonome schepen te besturen. En die hebben zij gevonden bij ons. Lees hier hoe de samenwerking tot stand kwam.
Ridley Bikes kiest voor MS Teams
Ridley Bikes goed op weg met VanRoey.be en Telenet voor de digitalisatie van hun manier van werken.
Altijd en veilig geconnecteerde CASH-punten
Het op korte tijd realiseren van uiterst beveiligde locaties om CASH-punten te zetten, vormt een complexe uitdaging voor Batopin. De organisatie koos ons als veilige, betrouwbare en enthousiaste partner. Ze wil een virtuele private verbinding van en naar 750 locaties over het Belgische grondgebied, gekoppeld aan ontzorging op het vlak van telecom- en ICT.
Telecom die net zo flexibel is als eb en vloed
Supersnel vast internet is een basisbehoefte voor Toerisme Oostende. Ook mobiel wil de dienst zorgeloos kunnen bellen.
Beter mobiel bellen dankzij juiste Telenet-oplossing
Beter mobiel bellen aan de juiste voorwaarden. Telenet Business analyseert de noden van transportbedrijf Middlegate en stelt de juiste pakketten voor.
Bebotax twijfelde niet over Corporate Fibernet
Corporate Fibernet was de juiste optie voor Bebotax. Het boekhoudkantoor wilde een snelle en kwalitatieve oplossing. Het twijfelde niet toen Telecom-Makelaars zijn advies gaf.
All-in oplossing op palliatieve afdeling
Medewerkers van Coda Hospice, de palliatieve afdeling van AZ Klina, vertellen hoe interactieve tv bijdraagt aan het comfort van hun gasten.
Een eigentijds netwerk voor de gemeente Beveren
Een nieuw administratief centrum met een netwerk voor kantoor- én telewerkers. Dat was de uitdaging die de gemeente Beveren aanging.
Wunderman Thompson vindt in Business Mobile de ideale mobiele oplossing
Communicatiebureau Wunderman Thompson geeft medewerkers vrijheid dankzij Business Mobile.
Schoolnet+ geeft college snel, stabiel en veilig internet
Schoolnet+ is snel en stabiel internet voor scholen. Essentieel in de digitale sprong die het Sint-Gummaruscollege maakt.
Netwerkupgrade garandeert bevoorrading geneesmiddelen
Tijdens de coronacrisis garandeert Febelco de bevoorrading van geneesmiddelen aan 3000 apothekers. Hoe? Met een stevig staaltje telewerk en een dringende netwerkupgrade!
Foodmaker rekent op betrouwbaar mobiel netwerk
Een stabiel mobiel netwerk is cruciaal voor de nieuwe Foodmaker. Dat zegt Lieven Vanlommel, CEO van de restaurantketen.
Foodmaker start van nul een online business
Toen Foodmaker 80% van zijn omzet verloor, besloot de restaurantketen digitaal te gaan. Hun digitale route is indrukwekkend.
Carglass over connectiviteit
De volledige digitale stroom van data is cruciaal voor Carglass. Hoe regelen zij hun connectiviteit?
Carglass versnelt digitaal met aandacht voor familiegevoel
Carglass was al digitaal sterk aan het ondernemen, maar de versnelling door corona is ongezien voor het bedrijf.
Voor een ambitieuze fietswinkel als De Geus is straf internet onmisbaar. Ondernemer Thomas Vanderhoydonck vertaalde het klassieke winkelconcept naar een succesvolle online aanwezigheid.
Voor een ambitieuze fietswinkel als De Geus is straf internet onmisbaar. Ondernemer Thomas Vanderhoydonck vertaalde het klassieke winkelconcept naar een succesvolle online aanwezigheid.
BelOrta verbetert beveiliging met 360°-camera’s
Fruit- en groenteveiling BelOrta heeft vandaag een betere beveiliging met minder camera’s. Ze kozen voor een intelligente camerabewakingsoplossing.
Hoe Foodmaker en Carglass digitaal versnellen
Corona is de grootste uitdaging ooit voor veel bedrijven. Hoe gingen Foodmaker en Carglass anders werken?
Q8 koppelt snelladers aan IoT-oplossing
Een performante IoT-oplossing is cruciaal voor een laadinfrastructuur voor elektrische wagen. Dat ervaart mobiliteitsspecialist Q8.
Corporate Fibernet levert Plastiservice efficiëntiewinst
De coronacrisis dwong bedrijven om anders te werken. Ook Plastiservice in Opglabbeek. Gelukkig had de onderneming net voor de pandemie geïnvesteerd in een nieuwe, stabiele internetverbinding met back-up.
DCA is steeds online met een 4G back-uplijn
Bouwbedrijf DCA heeft een internetverbinding met een 4G back-up. Deze garandeert de toegang tot het internet wanneer de verbinding via de vaste internetkabel wegvalt.
GOPA kiest voor supersnel internet mét back-up
Elke minuut dat je zonder internet zit, riskeer je minder omzet te genereren. Tenzij je net zoals GOPA voor Corporate Fibernet, internet met back-up, kiest.
Bostoen brengt connectiviteit tussen vestigingen tot stand
Francis Bostoen doet voor zijn IT-verhaal beroep op Telenet Business: “De connectiviteit met back-up tot stand brengen tussen de verschillende vestigingen was een huzarenstukje."
Alles begint met connectiviteit bij Klinger
Met de hulp van Telenet Business moderniseerde Klinger Belgium zijn connectiviteit en communicatie.
Hoe Klinger anders werkt… en even menselijk
Afspraken maken, helder communiceren en vertrouwen geven. Met dit recept boekt Klinger succes in het ‘anders werken’
"Data zijn essentieel in digitale transformatie"
Volgens Dewi Van de Vyver, CEO van het Antwerpse digitale-innovatiebedrijf Flow Pilots, zijn goede data noodzakelijk om succesvolle digitale diensten te kunnen ontwikkelen.
Inofec groeit 20% na verhuis
Inofec groeit 20% na verhuis. IT-partner Connectify regelt snel stabiel internet.

Artikel

NB IoT-technologie voor een beter databeheer
De kracht achter G.M. Electronics zijn onze duizenden simkaarten. Zij maken de perfecte monitoring op afstand mogelijk – van a tot z.
Waarom Wolf Oil koos voor Corporate Fibernet
Door een onstabiel netwerk had Wolf Oil nood aan een professionele internetoplossing.
HydroTechnic beheert +5000 installaties op afstand
HydroTechnic beheert vlotjes meer dan 5000 installaties verspreid over het land van op één computer. Hoe lukt dit?
GRUUN: planten aan huis, dankzij een efficiënte webshop!
GRUUN is een plek gewijd aan interieurplanten én goede koffie, bezield door Lore Tiebout. In de lente van 2020, wanneer COVID-19 uitbreekt, vindt Lore de zaak en zichzelf opnieuw uit. In één weekend zet ze een webshop op en levert ze zelf de planten aan huis, tot grote vreugde van haar klanten.
En Stoemelings: huisgemaakt bier dat thuis wordt geserveerd, dankzij het internet
En Stoemelings is een ambachtelijke en lokale brouwerij, opgericht door twee jongeren uit Brussel. Geconfronteerd met COVID-19 ontwikkelen de twee partners in enkele dagen tijd een webshop en verzekeren ze het voortbestaan van hun project door hun bieren online te verkopen.
Comgate kiest 4G-netwerk voor fotokiosken Kruidvat
Comgate kiest 4G-netwerk voor fotokiosken van CEWE bij Kruidvat. Waarom werd de vaste lijn ingeruild voor het mobiel netwerk?
Sack Zelfbouw groeit dankzij digitaal samenwerken
Sack Zelfbouw kiest al jaren voor digitale samenwerking. Vandaag gelooft de kmo nog sterker in hun digitale werkplek.
Onlineverkoop na lockdown wellicht hoger
In De Verderkijkers advisieert Jo Caudron retailers om nu te investeren in e-commerce, ook al is dat met beperkte middelen.

Artikel

Netwerkcapaciteit MLOZ-IT snel 5 keer groter
Door de crisis werkten plots 3500 mensen via MLOZ-IT voltijds thuis. Straf hoe hun netwerk 5 keer groter werd.
Digitalisering mag geen doel op zich zijn
Caroline Pauwels, rector van de Vrije Universiteit Brussel (VUB), schetst de coronacrisis als een gigantisch experiment voor de digitalisering van het onderwijs en de gezondheidszorg. Zij is overtuigd dat de universiteit een digitale toekomst heeft.
Chauff’ et Vous: 24 op 7 in dienst van zijn klanten
Het Luikse bedrijf Chauff’ et Vous stelt alles in het werk om de beste service te bieden aan zijn klanten en slaagt erin dankzij de telefoonoplossing Telenet Global.
De zekerheid dat systemen dag en nacht kunnen draaien
De internetlijnen van Intratuin moesten fors zwaarder en stabieler worden. De oplossing die ze in huis haalden, is perfect afgestemd op de groei van de tuincentra.
Interactieve televisie in woonzorgcentrum Paaleyck
Voor bewoners van woonzorgcentra is het niet evident om nauw contact te onderhouden met familie. Behalve voor Christiane en Fons van woonzorgcentrum Paaleyck.
Samenwerkingstool Teams vervangt verplaatsingen
Productiviteit en snelheid zijn essentieel voor Haeger &; Schmidt Logistics Belgium. Deze stijgen sinds kort gevoelig dankzij de samenwerkingstool Teams. “Via Teams overleggen we nu ook zonder grote verplaatsingen."
Cybersecurity klantenverhaal Lineas
Een cyberaanval heeft een enorme impact op operations. Daarom heeft Lineas een op maat cyberbeveiligingsbeleid uitgewerkt met NVISIO en Telenet Business.
Politiezone Boraine geniet van nieuw camerasysteem
Het verbeterde cameranetwerk van de politiezone Boraine werkt naadloos samen met de wijkagent. “Onze agenten zijn zeer tevreden over de beeldkwaliteit”, zegt Sébastien Linder.
Europ Asistance vernieuwt communicatiesysteem
Bij Europ Assistance maken honderden telefoontjes en digitale berichten dagelijks het verschil. Met welk systeem helpt het callcenter elke klant snel en toch persoonlijk?
Samenwerkingstool Teams vervangt verplaatsingen
Productiviteit en snelheid zijn essentieel voor Haeger &; Schmidt Logistics Belgium. Deze stijgen sinds kort gevoelig dankzij de samenwerkingstool Teams. “Via Teams overleggen we nu ook zonder grote verplaatsingen."
RWDM en Telenet Business, partners van sport en jongeren
De legendarische voetbalclub RWDM is erg betrokken. Hun Telenet-ruimte verwelkomt clubleden en plaatselijke jongeren. Dat doet ze in het kader van het sociale project Crampons-Crayons.
Kringwinkel Antwerpen communiceert voortaan vlotter intern
Altijd weten wie beschikbaar is en gebeld kan worden? Dat lukt nu bij Kringwinkel Antwerpen. De nieuwe telefooncentrale helpt hen vlotter intern communiceren.
Carglass communiceert goedkoper en gebruiksvriendelijker
Autoreparatiebedrijf Carglass heeft de oude telefooncentrale vervangen door een goedkopere en vooral gebruiksvriendelijkere oplossing: Skype for Business. IT System Manager Dirk Slechten merkt verschillende voordelen van het telecomprogramma.
Zuidnatie bundelt telecom
Zuidnatie koos ervoor om 3 verouderde telefoonplatformen te vervangen door 1 telecomoplossing. “Een pak gebruiksvriendelijker”, klinkt het.
PZ Mechelen-Willebroek vertrouwt op slimme camera’s
Politiezone Mechelen-Willebroek vertrouwt op slimme camera’s voor o.a. nummerplaatherkenning en het opsporen van fietsen met fietszenders.
Sterk staaltje technologie bij Stadium
Bij Stadium gaan sport en technologie hand in hand. “Om onze klanten tevreden te stellen, is een snelle internetverbinding essentieel", aldus Stijn Barbé.
Hoe u lege kantoorruimtes vult
Te veel lege kantoorruimte, innovatie en files? De nieuwe coworking-oplossing Workero brengt corporates en start-ups met elkaar in contact…
De optimale inbraakbeveiliging van A&C Systems
Het veiligheidsniveau van uw organisatie verhogen en valse alarmen elimineren? Haal inspiratie bij de inbraakbeveiliging van A&C Systems.
De inbraak- en brandbeveiliging van Garage NAM
Wilt u ook een solide inbraak- en brandbeveiliging? Laat u inspireren door Garage NAM, die kiest voor de Video Management Software als totaaloplossing.  
Coworking- en eventruimte Stokers brengt mensen samen
Coworking Stokers van Valérie Duval wakkert het vuur in elke ondernemer aan. Supersnel internet helpt hierbij. Wat zijn Duvals andere troeven?
Hotel Amigo communiceert vlotter met nieuwe telefooncentrale
De nieuwe telefooncentrale in Hotel Amigo in Brussel vergemakkelijkt de interne communicatie. De vip-gasten genieten er van nog meer luxe.
Badminton Yonex Center van Rik Moens draait 100% automatisch
Dag en nacht badmintonnen? Het kan in het volautomatische Yonex Center. De technologie doet het licht aan.
Zuidnatie kiest centrale telefonieoplossing
Zuidnatie ging van 3 verouderde telefoonplatformen naar 1 telecomoplossing. Ontdek de uitdagingen en de voordelen die de medewerkers merken.
Crisiscentrum zet in op snelle en correcte info
In tijden van snelle berichtgeving wil het Nationaal Crisiscentrum de meest betrouwbare informatiepartner zijn. Ontdek hier hoe ze dat doen.
Videohouse stuurt live televisiebeelden via 4G
Videohouse bespaart door live televisiebeelden over het mobiele 4G-netwerk te sturen. Vaarwel dure satellietwagens, helikopters en vliegtuigen!

Artikel

Arista
“Telenet begrijpt de cloudproblematiek en heeft security-expertise die je bijna nergens anders vindt.”

Artikel

Grontmij België
“We werken met budgetschijven. De medewerker bepaalt zelf in hoeverre we zijn internetfactuur mee betalen.”

Artikel

Colruyt Group wapent zich tegen DDoS-aanvallen
"De kost om ons met anti-DDoS te beschermen is slechts een fractie van de mogelijke opbrengst", aldus Wim Derijnck.

Artikel

UZ Leuven
“De Telenet-medewerkers hebben flink wat ervaring in de ziekenhuiswereld en begrijpen snel onze noden.”

Artikel

Hotel Manitoba
“Onze gasten willen comfort tijdens hun vakantie, en ja, een ruim televisieaanbod hoort daarbij.”

Artikel

Algemeen Stedelijk Ziekenhuis Aalst Geraardsbergen Wetteren
"We bieden dezelfde of een betere tv-ervaring dan thuis."

Artikel

AZ Sint Blasius
Een 100% redundante breedbandverbinding is hier van levensbelang. Daarom vertrouwen wij op Telenet. “Telenet bood een security-concept aan. Ze staan in voor de software, hardware, migratie én support.”

Artikel

Senior Living Group
"Onze bewoners kunnen nu van veel meer zenders genieten dan vroeger."

Artikel

Mobly
Zo’n slimme auto is niet langer science-fiction. Ook niet voor u!
BelOrta verbetert beveiliging met 360°-camera’s
Fruit- en groenteveiling BelOrta heeft vandaag een betere beveiliging met minder camera’s. Ze kozen voor een intelligente camerabewakingsoplossing.
Médiconfort: mobiel plan op maat dankzij Telenet Business
Lees het klantverhaal en ontdek hoe Médiconfort samen met Telenet Business voor elke werknemer een mobiel abonnement op maat uitwerkte.

Deel jouw ervaring met andere bedrijven

Hebben we jouw organisatie vooruitgeholpen en wil je ook andere bedrijven inspireren?

We schetsen kort hoe je jouw verhaal kan delen en welke mogelijkheden en voordelen dit meebrengt.

Waarom jouw verhaal delen?

Je kan over je organisatie communiceren en vergroot je naamsbekendheid

Visibiliteit via verschillende Telenet-kanalen: web, social, print …

Je staat in de kijker naast tal van andere kleine en grote klanten

Hoe gaan we te werk?

We betrekken jou bij elke stap. Jouw akkoord op het eindresultaat is essentieel. 

 

  • Je geeft schriftelijk aan dat je wil deelnemen
  • We bespreken samen welk format het meest geschikt is en stellen een concrete aanpak voor.
  • Wij regelen alles (interview, fotoshoot, video-opname …) en werken een voorstel uit.
  • Je krijgt het resultaat te zien en kan feedback geven. We publiceren pas na je goedkeuring.
  • We publiceren je getuigenis op de vooraf besproken kanalen: web, social, print …

Vraag meer informatie aan:

Keuzemogelijkheden

We gebruiken deze gegevens enkel om je aanvraag voor een klantenverhaal te kunnen verwerken en op te volgen. Je ontvangt geen commerciële berichten of voorstellen. Door dit in te vullen aanvaard je het privacybeleid van Telenet.