NL FR
NL FR
Internet
Corporate Fibernet iFiber Telenet Incentive Plan
Mobiele netwerk
5G-oplossingen Internet of Things
Netwerk
CloudXpress IP-VPN Managed Wifi SD-WAN
Mobiele telefonie
Mobiele abonnementen Internationaal en roaming Schakel over naar eSIM
Cloudtelefonie
Bellen met teams Voice Cloud
Vaste telefonie
Draadloze telefonie Servicenummers SIP-trunking Telefooncentrale Telefonienoodplan
Cybersecurity
Anti-DDos Firewall-as-a-Service Managed Cybersecurity Managed Detection & Response Ransomware Secured Internet Gateway
Digitale werkplek
Customer Experience platform Microsoft 365
Gebouwbeveiliging
Slimme camerabewaking
Schermbeleving
Digital Signage Business TV-box Tellie interactieve TV
Onderwijs Overheid
Retail Zorg en gezondheid
Artikels Downloads Klantenverhalen
5G Cloudtelefonie Cybersecurity Digital Signage Digitale werkplek Gebouwbeveiliging
Interactieve TV Internet Managed Services Mobiele telefonie Netwerken NIS2
Connectiviteit
Internet
Corporate Fibernet iFiber Telenet Incentive Plan
Mobiele netwerk
5G-oplossingen Internet of Things
Netwerk
CloudXpress IP-VPN Managed Wifi SD-WAN
Telefonie
Mobiele telefonie
Mobiele abonnementen Internationaal en roaming Schakel over naar eSIM
Cloudtelefonie
Bellen met teams Voice Cloud
Vaste telefonie
Draadloze telefonie Servicenummers SIP-trunking Telefooncentrale Telefonienoodplan
ICT
Cybersecurity
Anti-DDos Firewall-as-a-Service Managed Cybersecurity Managed Detection & Response Ransomware Secured Internet Gateway
Digitale werkplek
Customer Experience platform Microsoft 365
Gebouwbeveiliging
Slimme camerabewaking
Schermbeleving
Digital Signage Business TV-box Tellie interactieve TV
Sectoren
Onderwijs Overheid
Retail Zorg en gezondheid
Inspiratie
Artikels Downloads Klantenverhalen
5G Cloudtelefonie Cybersecurity Digital Signage Digitale werkplek Gebouwbeveiliging
Interactieve TV Internet Managed Services Mobiele telefonie Netwerken NIS2
Bedrijven Zelfstandigen Particulieren MyTelenet Webmail Careers Wholesale Corporate De Digitale Versnelling
Support Contact
Bedrijven Zelfstandigen Particulieren MyTelenet Webmail Careers Wholesale Corporate De Digitale Versnelling
Support Contact

Cloudtelefonie

Cloudtelefonie

Tevreden klanten én teams bij Garage Antoine door cloudtelefonie

17 december 2025 - 8 min

Mechaniekers die overal in het atelier bereikbaar moeten blijven, sales die onderweg vlot klanten bellen en een kantoorteam dat in één klik doorschakelt naar de juiste medewerker. In Garage Antoine werken verschillende teams op verschillende locaties, dus was er nood aan cloudtelefonie. IT-verantwoordelijke Bernard Van Wonterghem vertelt waarom Voice Cloud daarvoor dé perfecte keuze is.  

Cloudtelefonie: de geknipte oplossing voor hybride teams

Garage Antoine in Geraardsbergen is een erkende Renault-dealer waar je terecht kan voor onderhoud, reparaties, bandenservice, keuringen én voor de verhuur van Renault trucks. Er werken zo’n 24 mensen die verspreid in de garage aan de slag zijn of vaak onderweg zijn. Hierdoor was er nood aan een hybride en schaalbare telefonie-oplossing die makkelijk meegroeit met het team. En daar is Voice Cloud, onze cloudtelefonie-oplossing waarbij je vlot communiceert via de cloud, dé geknipte tool voor. Voice Cloud draait op Cisco-toestellen en maakt gebruik van een handige Webex-app die helemaal ontworpen is in de vertrouwde Telenet Business-stijl.  
 
“De werkplaatschefs werkten vroeger met een DECT-toestel in het atelier, maar hadden soms geen bereik door storingen van verschillende andere machines.”, zegt Bernard. “Maar dankzij Voice Cloud gebruiken ze gewoon hun gsm waar de Webex-app van Cisco op staat waardoor ze overal in het atelier bereikbaar zijn”, klinkt het.   

“Met Voice Cloud hebben we mobiel dezelfde functionaliteiten als met een vast toestel en dat is echt een enorme vooruitgang." 

Bernard Van Wonterghem
Finance & IT bij Garage Antoine  

Beter klantcontact én work-life balance voor het team

Ook voor de salespersonen is er een groot verschil sinds de komst van Voice Cloud. Vroeger moesten zij hun persoonlijke gsm-nummer doorgeven aan klanten. Nu bellen ze via de app met het vaste nummer van het bedrijf én worden ze intern doorgeschakeld zoals op kantoor. 


Voor de klant voelt dat helemaal hetzelfde: die merkt niet eens of de salespersoon op kantoor zit of onderweg is. Is iemand even op de baan? Dan wordt de oproep vanuit het onthaal gewoon doorgeschakeld naar de juiste contactpersoon, waar die zich ook bevindt. 

Ook wanneer de salespersoon niet aanwezig is, werkt Voice Cloud een pak efficiënter. “Vroeger was dat met mobiele telefoons echt een probleem: via de gsm konden we oproepen niet terugschakelen naar het onthaal. Als klanten op een voicemail terechtkwamen, waren we dat gesprek gewoon kwijt. Dat was niet handig voor onze klanten. Met Voice Cloud schakelen we nu altijd door naar een intern toestel, zelfs wanneer iemand met een mobiel toestel werkt. We hebben dus dezelfde functionaliteiten als met een vast toestel en dat is echt een enorme vooruitgang.” vertelt Bernard. 

 

Nog een voordeel? “De geluidskwaliteit van alle gesprekken, of het nu in de wagen, op kantoor of in het atelier is, is opvallend beter dankzij Voice Cloud”, klinkt het bij Bernard. 

​​Ook vlot bellen via de cloud?

Schaalbaar en kostenefficiënt

Voice Cloud werd proactief voorgesteld door account manager Gregory De Mol doordat hun bestaande FREEPHONE-oplossing verdwijnt uit het aanbod, maar voor Bernard was het meteen duidelijk. De cloudoplossing is dé tool voor een efficiëntere werking van Garage Antoine. “Voice Cloud is niet alleen schaalbaar en beter op technisch vlak, maar heeft ook een lage Total Cost of Ownership (TCO). Ik heb het even uitgerekend en de aankoop van de Cisco-toestellen, waar Voice Cloud op draait, is al na negentien maanden volledig terugverdiend.” 

“Voice Cloud is niet alleen schaalbaar en beter op technisch vlak, maar heeft ook een lage Total Cost of Ownership.”

Bernard Van Wonterghem
Finance & IT bij Garage Antoine  

Naadloze implementatie en opleiding

De installatie en implementatie van Voice Cloud werd volgens Bernard tot in de puntjes voorbereid door Gregory en het team van Telenet Business. Er werden op voorhand duidelijke afspraken gemaakt over het netwerk en over de integratie met Corporate Fibernet en 4G/5G-back-up. Deze onderliggende connectiviteit zorgt voor betrouwbaarheid en continuïteit. Bij een stroompanne of netwerkstoring in de garage kunnen oproepen nog steeds doorgestuurd worden dankzij deze back-up.

 

Daardoor kon de Telenet Business-technieker ter plaatse snel schakelen en de migratie op een geschikt moment uitvoeren, zodat alles rustig getest kon worden. De integratie naar Voice Cloud verliep daardoor zonder grote impact op de dagelijkse werking van Garage Antoine. 

“Tijdens de opleiding ontdek je écht alle features die je anders misschien nooit zou gebruiken.”

Gregory De Mol
Account Manager bij Telenet Business 

Volgens Gregory is het belangrijk om goede ondersteuning te bieden bij de implementatie van een nieuwe tool. Om het volledige team mee te krijgen, biedt Telenet Business dan ook een praktische opleiding. Van doorschakelen tot het gebruik van de Webex-app: alle functies worden rustig en gedetailleerd aangeleerd aan de medewerkers zodat iedereen meteen aan de slag kan met Voice Cloud.

 

“Tijdens de opleiding ontdek je écht alle features die je anders misschien nooit zou gebruiken. Twijfelt een klant nog over de werking of gebruiksvriendelijkheid van Voice Cloud? Dan plannen we gewoon vooraf een demo in waarin we alle functionaliteiten rustig doorlopen, zegt Gregory.” 

​​Ook vlot bellen via de cloud?