Voetbalclub KAA Gent wenst en krijgt topservice

12 februari 2020 - 4 min

Na elke goal davert de Ghelamco Arena in Gent op zijn grondvesten. KAA Gent maakt zijn supporters blij met sterk voetbal. Sportief en organisatorisch groeit de club sterk. Logisch dat ze hierbij van een uitstekende service willen genieten.

Sinds de opening van de indrukwekkende Ghelamco Arena in 2013 speelt voetbalclub KAA Gent een paar niveaus hoger. Het verloor nooit meer een wedstrijd in eigen huis. In 2015 werden de Buffalo’s voor het eerst Belgisch landskampioen en won de club haar eerste Belgische Supercup. De budgetten, organisatie en professionaliteit groeiden mee met het succes.

 

Ook qua telecom wilde KAA Gent in de hoogste divisie spelen. “Er moesten twee issues opgelost worden”, herinnert Christophe Dely, manager IT en technieken bij KAA Gent zich. “De hosting van onze website kon beter en we kampten met mailproblemen. Mailboxen connecteerden niet altijd, vergrendelden vaak zonder reden en de integratie van Exchange Server 2010 met onze domaincontroller lukte niet goed. Door een niet-gebruiksvriendelijke interface was die niet goed te beheren.”

Gesprek met de klant

De blauwwitte club klopte met haar zorgen aan bij Telenet Business. Het verplaatsen van de fysieke servers naar de cloud en een volledige migratie naar Office 365 werden de oplossingen. Na een kleine maand overleggen, werd de overeenkomst getekend. Het betekende het vervolg van een uitstekende samenwerking.

“Wanneer we zo’n vraag krijgen, onderzoeken we de noden, stellen we oplossingen voor, bespreken de timing en kijken naar specifieke verwachtingen en evoluties”, zegt Piet van Cauwenberghe, manager cloud services and support bij Telenet Business.

Ze servicen ons fantastisch en ontzorgen ons volledig met hun uitstekende oplossingen en service.

Christophe Dely

Manager IT en technieken bij KAA Gent

Vlekkeloze migratie

“Door de grondige voorbereiding en de degelijke technische kennis van de Telenet Business-mensen lukte de migratie op minder dan één dag, quasi zonder impact op onze werking”, zegt Dely. “Vooraf had ik onze mensen gezegd dat er hinder mogelijk was, maar die bleef uit. Dit had ik niet voor mogelijk gehouden.”

 

Zelf werkt de IT-manager gevoelig vlotter met de nieuwe software. “Ik heb een uitgebreide uitleg gekregen en de gebruikersinterface is uiterst gebruiksvriendelijk”, zegt hij. “Ik kan zelf aanpassingen doen, bijvoorbeeld aan functietitels en wachtwoorden. Deze worden automatisch in Office 365 doorgevoerd waardoor alle gegevens steeds up-to-date zijn.” “Hetzelfde qua security. Samen met Telenet Business hebben we de basisinstellingen ingesteld. Sindsdien kan ik zelf verder. De beveiliging is zo straf dat er geen phishing mails meer zichtbaar in onze mailboxen terechtkomen.”

Rechtstreeks vragen stellen

Mocht Dely toch hulp nodig hebben? Dan is die met slechts één telefoontje of mail binnen handbereik. “Bovendien kan ik steeds terecht bij de twee mensen die dit project hebben opgezet. Ze kennen onze organisatie en onze uitdagingen. Hierdoor kunnen ze sneller ingrijpen bij problemen, zoals ze eerder deden toen ik signaleerde dat onze bevestigingsmails na aankoop van een abonnement niet aankwamen bij fans met Hotmail- en Gmail-adres. Nog diezelfde dag vonden ze een oplossing. Twee dagen later was het probleem al van de baan. Dat is behoorlijk snel.”

Door de grondige voorbereiding en de degelijke technische kennis van de Telenet Business-mensen lukte de migratie op minder dan één dag.

Christophe Dely

Manager IT en technieken bij KAA Gent

Deze service en uitstekende telecomoplossingen zijn belangrijk voor een groeiende organisatie. Er staat dan ook veel op het spel. “Een goede mailservice en support erachter is cruciaal voor ons”, erkent Dely. “Ook onze supporters en spelers verwachten dat we hén steeds servicen, onder meer door altijd bereikbaar te zijn. We kunnen het ons niet veroorloven om uren onbereikbaar te zijn of dagen met mailproblemen te kampen.”

Telenet Business als partner

KAA Gent is uiterst tevreden van Telenet Business als partner voor de hosting van hun websites, de mailoplossing en integratie in Office 365 en de gratis Vree Wifi in het stadion, waardoor de Ghelamco Arena één van de beste connected stadions van Europa is. “Ze servicen ons fantastisch en ontzorgen ons volledig met hun uitstekende oplossingen en service”, zegt Christophe Dely, manager IT en technieken bij KAA Gent. “Ik heb rechtstreeks toegang tot wie me kan helpen met mail, integratie en cloud hosting. De opvolging is zeer accuraat. Het duurt nooit langer dan 4 uur voordat ik antwoord krijg.” 

 

“Wij houden inderdaad het verkeer op hun website in de gaten, monitoren alles en passen bij wanneer er meer verkeer verwacht wordt, bijvoorbeeld bij een trainerswissel of de start van de ticketverkoop voor het nieuwe seizoen”, vult Piet van Cauwenberghe, manager cloud services and support bij Telenet Business aan. “Bij vragen kunnen ze ten allen tijde terecht bij onze 24/24-service, al hebben ze er naar mijn weten nog maar één keer beroep op gedaan.”

 

Over KAA Gent

KAA Gent is een groeiende organisatie, zowel sportief als organisatorisch. In 2010 werkten er een dertigtal medewerkers. Sinds de verhuis naar de Ghelamco Arena in 2013 gaat het hard. De kroning tot Belgisch landskampioen en de winst in de Belgische Supercup in 2015 deden de budgetten, het aantal fans en aantal medewerkers stijgen.Vandaag verzorgen een honderdtal medewerkers de administratie, de ticketverkoop en het sportieve. Op budgettair vlak groeide de club van 17,5 miljoen euro in 2013 naar een jaarbudget van 44 miljoen euro. 

 

Schrijf je in voor meer inspiratie*

Ontdek interviews, podcasts en andere content

Word uitgenodigd voor webinars, beurzen en netwerk-events

Download e-books en whitepapers

* We sturen je via e-mail op regelmatige basis onze content. Je ontvangt geen commerciële berichten of voorstellen. Uiteraard kan je op elk moment uitschrijven, of je voorkeuren aanpassen via de link onderaan elke e-mail. Door je in te schrijven aanvaard je het privacybeleid van Telenet