Telenet.be

Webmail

Contact

Overzicht winkelmandje

{{monthlyTitle}}

{{oneTimeTitle}}

Bestelling afwerken

 
 
 

Koppeling van je alternatief e-mailadres (@jouweigendomein.be, @chello, @xxx.telenet.be) aan je Telenet-mailbox wordt stopgezet

{{lineValue}}

Ben jij Telenet Business-klant of heb je een btw-nummer? Lees dan hier wat dit voor jou betekent. Microsoft 365 is een goed alternatief, en als Business-klant bieden we je nu 1 jaar lang een gratis Microsoft 365 Business Basic-pakket. Ontdek er hier meer over.

 
 

Heb jij een alternatief e-mailadres (@jouweigendomein.be, @chello.be of @xxx.telenet.be*) gekoppeld aan je Telenet-mailbox? Neem deze pagina dan aandachtig door want die koppeling wordt op 1 september 2022 stopgezet.

 

*of een andere domeinextensie: .be/.eu/.com/.net/.org/.info/.name/.biz-domein

Op 1 september 2022 stopt Telenet de technische ondersteuning om een alternatief e-mailadres met je eigen domeinnaam te koppelen aan je Telenet-mailbox. Tegelijk zetten we de domeinnamen @chello.be en @xxx.telenet.be ook definitief stop. Dit doen we omdat we overschakelen naar een nieuw IT-systeem en daarbij enkel de standaard Telenet e-mailadressen blijven ondersteunen. 

 

Goed om te weten: Heb je een @pandora.be e-mailadres? Dan verandert er niets, de koppeling van dat e-mailadres met je Telenet-mailbox blijft bestaan.

OPGELET: Heb je momenteel al één of meerdere domeinnamen via Telenet (gratis of betalend)? Dan blijven die domeinnamen actief. Het is alleen niet meer mogelijk om het e-mailadres met die domeinnaam te koppelen aan je Telenet-mailbox. Contacteer ons via dit formulier om je domeinnaam aan je nieuwe oplossing te koppelen.

 
 

Wat betekent dit voor mij?

Concreet betekent dit dat e-mails die gestuurd worden naar je alternatief e-mailadres (@jouweigendomein.be, @chello.be of @xxx.telenet.be) vanaf 1 september 2022 niet langer toekomen in je Telenet-mailbox. Om die e-mails te blijven ontvangen, moet je dus actie ondernemen.

Ik heb een @chello of een @xxx.telenet.be e-mailadres

De @chello en @xxx.telenet.be domeinnamen zetten we definitief stop: je kan ze niet langer gebruiken. We raden je aan om vanaf nu een auto-reply in te stellen om je contacten te informeren en je nieuw e-mailadres aan hen door te geven.

Ik heb een e-mailadres met mijn eigen domeinnaam (vb.: jan@peeters.be)

Als je geen actie onderneemt, zal je de e-mails die toekomen op dat e-mailadres (.be/.eu/.com/.net/.org/.info/.name/.biz-domein) niet langer ontvangen in je Telenet-mailbox. Wil je dat e-mailadres blijven gebruiken? Dan vind je online heel wat alternatieve oplossingen om dat e-mailadres actief te houden. Je kan bijvoorbeeld gebruik maken van één van deze gratis alternatieven.

 

Heb jij een Microsoft 365 Family of een Microsoft 365 Personal abonnement? Dan kan je gratis een gepersonaliseerd e-mailadres aanmaken dat is gekoppeld aan je Outlook-mailbox. Lees er meer over op de website van Microsoft 365.

Info over je domeinnaam

Telenet moderniseert ook het beheer van zijn domeinnamen. In deze overgangsperiode kan je de instellingen van je domeinnaam niet aanpassen via Mijn Telenet. Wees gerust, je domeinnaam blijft behouden en alle bestaande instellingen blijven altijd actief. Wil je de DNS-instellingen van je domeinnaam aanpassen? Geef ons de nieuwe instellingen door via dit formulier.

  • Meld je aan met je Telenet-login en wachtwoord.
  • Bij ‘Waarover gaat je vraag?’ selecteer je ‘Info over domeinnaam’.
  • Vul vervolgens in het vrije tekstveld de nieuwe gegevens in.

Zodra we de DNS-instellingen van je domeinnaam aanpasten, ontvang je van ons een bevestiging via e-mail.
 

 
 
 

Controleer zeker even dit

  • Controleer in je Mijn Telenet-profiel welk e-mailadres je hebt opgegeven als je contact e-mailadres. Is dat een van je alternatieve e-mailadressen die binnenkort verdwijnt? Pas dit dan meteen aan in Mijn Telenet of geef ons via dit formulier je nieuw contact e-mailadres door.
  • Zorg ervoor dat je minimaal 1 e-mailadres met de @telenet.be extensie opgeeft. Dat doe je zo. Heb je al het maximaal aantal e-mailadressen toegevoegd? Dan zal je er één moeten vervangen door een @telenet.be adres.
    • Doe dit vóór 1 september 2022. Doe je dit niet, dan doen wij dit voor jou. paul.janssens@janssensbvba.be wordt dan paul.janssens.be@telenet.be bijvoorbeeld. Je kan dit nadien zelf aanpassen.
  • Is je persoonlijke login om je aan te melden in Telenet-diensten gebaseerd op één van je alternatieve e-mailadressen die binnenkort verdwijnt? Pas dit dan meteen aan in Mijn Telenet of geef ons via dit formulier toestemming om je persoonlijke login aan te passen naar je @telenet.be e-mailadres. Zo verzekeren we een vlotte werking van je login.
  • Gebruik je dat e-mailadres als contact e-mailadres bij andere bedrijven of als login op bepaalde platformen? Vergeet dan niet om zelf een nieuw e-mailadres door te geven aan die bedrijven en/of platformen.
  • Als je een Netweters-account hebt, passen wij je login automatisch aan naar je @telenet.be e-mailadres. Opgelet: Het contact e-mailadres passen we niet aan, dit moet je zelf doen bij je profiel-instellingen op De Netweters.
 
 

Relevant voor jou

Momenteel zijn er geen persoonlijke aanbevelingen voor jou.
Momenteel zijn er geen persoonlijke aanbevelingen voor jou.

Contacteer ons!

Graag hulp of meer uitleg?

Bel ons

Bel ons

Stel je vraag op 015 66 66 66.

Bel ons
 
Mail ons

Mail ons

Selecteer het onderwerp van je vraag
en stel ze via het contactformulier.

Mail ons
 
Kom langs

Kom langs

Bezoek een winkelpunt.

Kom langs