Telenet.be

Webmail

Contact

Overzicht winkelmandje

{{monthlyTitle}}

{{oneTimeTitle}}

Bestelling afwerken

 
 
 

Koppeling van je alternatief e-mailadres (@jouweigendomein.be, @chello, @xxx.telenet.be) aan je Telenet-mailbox werd stopgezet

{{lineValue}}

Ben jij Telenet Business-klant of heb je een btw-nummer? Lees dan hier wat dit voor jou betekent.

 
 

Had jij een alternatief e-mailadres (@jouweigendomein.be, @chello.be of @xxx.telenet.be*) gekoppeld aan je Telenet-mailbox? Neem deze pagina dan aandachtig door want die koppeling werd op 1 september 2022 stopgezet.

 

*of een andere domeinextensie: .be/.eu/.com/.net/.org/.info/.name/.biz-domein

Op 1 september 2022 stopte Telenet de technische ondersteuning om een alternatief e-mailadres met je eigen domeinnaam te koppelen aan je Telenet-mailbox. Tegelijk zetten we de domeinnamen @chello.be en @xxx.telenet.be ook definitief stop. We doen dit omdat we overschakelen naar een nieuw IT-systeem en daarbij enkel de standaard Telenet e-mailadressen blijven ondersteunen. 

 

Goed om te weten: Heb je een @pandora.be e-mailadres? Dan verandert er niets, de koppeling van dat e-mailadres met je Telenet-mailbox blijft bestaan.

OPGELET: Heb je momenteel al één of meerdere domeinnamen via Telenet (gratis of betalend)? Dan blijven die domeinnamen actief. Het is nu alleen niet meer mogelijk om het e-mailadres met die domeinnaam te koppelen aan je Telenet-mailbox.

 
 

Wat betekent dit voor mij?

Concreet betekent dit dat e-mails die gestuurd worden naar je alternatief e-mailadres (@jouweigendomein.be, @chello.be of @xxx.telenet.be) sinds 1 september 2022 niet langer toekomen in je Telenet-mailbox. Om die e-mails terug te ontvangen, moet je dus actie ondernemen.

Ik heb een @chello of een @xxx.telenet.be e-mailadres

De @chello en @xxx.telenet.be domeinnamen zijn definitief stopgezet: je kan ze niet langer gebruiken.

Ik heb een e-mailadres met mijn eigen domeinnaam (vb.: jan@peeters.be)

Stap 1: Zoek een alternatief voor je mailoplossing

Je ontvangt de e-mails naar dat e-mailadres (.be/.eu/.com/.net/.org/.info/.name/.biz-domein) niet meer in je Telenet-mailbox. Wil je dat e-mailadres toch nog blijven gebruiken? Dan vind je online heel wat alternatieve oplossingen om dat e-mailadres opnieuw te activeren. Je kan bijvoorbeeld gebruik maken van één van deze gratis alternatieven.

 

Heb jij een Microsoft 365 Family of een Microsoft 365 Personal abonnement? Dan kan je gratis een gepersonaliseerd e-mailadres aanmaken dat is gekoppeld aan je Outlook-mailbox. Lees er meer over op de website van Microsoft 365.

Stap 2: Verwijs je domeinnaam door naar je nieuwe mailoplossing

Alternatief gevonden? Dan moet je je domeinnaam koppelen aan je nieuwe oplossing. Contacteer ook even onze klantendienst om je domeinnaaminstellingen te laten aanpassen. 

 

Controleer zeker even dit

  • Controleer in je Mijn Telenet-profiel welk e-mailadres je hebt opgegeven als je contact e-mailadres. Is dat het alternatief e-mailadres dat we verwijderden van je Telenet-mailbox? Zorg er dan voor dat je informatie van Telenet blijft ontvangen door in Mijn Telenet een actief e-mailadres op te geven of geef ons via dit formulier je nieuw contact e-mailadres door.
  • Je moet voor je Telenet-mailbox minimaal 1 e-mailadres met de @telenet.be extensie opgeven. Dat doe je zo in Mijn Telenet. 
    • Had je dat (nog) niet? Dan deden wij dit voor jou: paul.janssens@janssensbvba.be werd dan paul.janssens.be@telenet.be bijvoorbeeld. Je kan dit zelf nog aanpassen.
  • Is je persoonlijke login om je aan te melden in Telenet-diensten gebaseerd op het alternatief e-mailadres dat we verwijderden van je Telenet-mailbox? Pas dit dan aan in Mijn Telenet of geef ons via dit formulier toestemming om je persoonlijke login aan te passen naar je @telenet.be e-mailadres. Zo verzekeren we een vlotte werking van je login.
  • Gebruik je dat e-mailadres als contact e-mailadres bij andere bedrijven of als login op bepaalde platformen? Vergeet dan niet om zelf een nieuw e-mailadres door te geven aan die bedrijven en/of platformen.
  • Als je een Netweters-account hebt, passen wij je login automatisch aan naar je @telenet.be e-mailadres. Opgelet: Het contact e-mailadres passen we niet aan, dit moet je zelf doen bij je profiel-instellingen op De Netweters.
 
 

Relevant voor jou

Momenteel zijn er geen persoonlijke aanbevelingen voor jou.
Momenteel zijn er geen persoonlijke aanbevelingen voor jou.

Contacteer ons!

Graag hulp of meer uitleg?

Bel ons

Bel ons

Stel je vraag op 015 66 66 66.

Bel ons
 
Mail ons

Mail ons

Selecteer het onderwerp van je vraag
en stel ze via het contactformulier.

Mail ons
 
Kom langs

Kom langs

Bezoek een winkelpunt.

Kom langs