Webmail

Geef je zaak meer zichtbaarheid dankzij je wifi-netwerk!

06 april 2022 - 5

Gratis wifi voor je bezoekers? Da’s goeie reclame voor je onderneming. En dat mag je gerust letterlijk nemen. Want met snelle, stabiele wifi zorg je voor tevreden gasten én krijgt je zaak extra zichtbaarheid. Dus maak van je wifi een reclamekanaal. We helpen je alvast op weg!

 

Kijk om je heen in een café, bij de kapper, in de rij bij de bakker of in de wachtkamer bij de tandarts: overal zitten mensen aan hun scherm gekluisterd. Het komt zelden voor dat iemand geen smartphone in zijn hand heeft. Ze zitten op WhatsApp, checken Facebook, kijken YouTube-video's, sturen e-mails en lezen online de krant.

 

Goede wifi is dus een must. Maar dat is niet alles: als je als ondernemer je bezoekers voorziet van snelle, stabiele wifi, heb je niet alleen tevreden klanten, maar ook een nieuwe reclameductor. Want ja, je professionele netwerk kan fungeren als advertentiekanaal. Er zijn verschillende manieren om dit te doen. Om te beginnen hangt het ervan af hoe je je bezoekers verbinding laat maken: elke optie heeft zijn voordelen.

1: Inloggen via een wachtwoord

Om op veilig te spelen, beveilig je je wifi-netwerk voor je bezoekers met een wachtwoord. Die gegevens deel je met je gasten, bijvoorbeeld door een bordje in je zaak te hangen met de naam en wachtwoord van de wifi. Tip: Wil je je wifi-netwerk inzetten als een marketingtool?

 

Maak er dan iets leuks van. Kom creatief uit de hoek met een originele naam voor de wifi in je zaak. Redenen genoeg om een leuke naam te bedenken: het tovert een glimlach op het gezicht van je klant, laat je bezoeker zich extra welkom voelen, zet de troeven van je zaak in de verf én het versterkt de identiteit van je onderneming. Veel zelfstandigen en ondernemers zoeken naar een speelse link met hun zaak. We delen graag enkele suggesties voor originele wifinamen:

 

  • ‘Feel like home’ voor een B&B
  • ‘Broodnodig’ voor een sandwichbar
  • ‘Wifi macchiato’ voor een koffiebar
  • ‘Router 66’ voor een baanrestaurant
  • ‘Komt een man bij de dokter’ voor de wachtzaal van een arts
  • ‘Geknipte wifi’ voor een kapperszaak
     

Verzin een bijhorend wachtwoord en ga ook hier voor originaliteit! Maar maak het niet té moeilijk. Je klant wil vooral makkelijk en snel inloggen. Hier volgen enkele suggesties…

 

  • ‘IFeelWelcome’ voor de B&B
  • ‘KrokantEnVers’ voor die broodjesbar
  • ‘Metslagroom!’ voor die koffiebar
  • ‘Uitdefile’ voor dat baanrestaurant
  • ‘Virus123’ voor de arts
  • ‘LoveIsInTheHair’ voor de kapper
     

Tip: Om op veilig te spelen, verander je je wachtwoord best af en toe.

2: Inloggen via een welkomstpagina van je zaak

Liever geen wachtwoord? Dan laat je je klanten aanmelden door de algemene voorwaarden te accepteren. Daarna komen ze op een gepersonaliseerde welkomstpagina van jouw zaak uit. Die pagina kan dus je helemaal zelf invullen door je promoties of nieuwigheden in de kijker te zetten. Een horecazaak kan die pagina gebruiken om de dagschotel, happy hour of suggesties van het huis te presenteren. Een slagerij toont de promotie van de week, een kapperszaak zet er een nieuw haarkleurproduct in de verf en een immokantoor kan gasten warm maken om zich in te schrijven voor de nieuwsbrief.

Interesse in wifi voor uw bezoekers? Boost uw bedrijf met Wifi Business van Telenet Business voor €20 per maand. Met Wifi Business bepaalt u eenvoudig zelf hoe uw bezoekers verbinding maken via een online portaal. Je beschikt ook over een handig dashboard dat automatisch het gedrag van je klanten analyseert. Zo weet je wie met welk apparaat online gaat. Zelfs tijdens de drukste tijden en je kunt zelfs bepaalde gebruikers blokkeren als dat nodig is.