Webmail

Wifi maakt

je zaak zichtbaarder

freelancer in glasses using laptop sit at cafe
19 december 2023 - 5 min

Gratis wifi voor je bezoekers? Da’s goeie reclame voor je onderneming. En dat mag je letterlijk nemen. Want met snelle, stabiele wifi zorg je voor tevreden gasten én krijgt je zaak extra zichtbaarheid. Dus maak van je wifi een reclamekanaal. We helpen je alvast op weg!

 

1: Inloggen via een wachtwoord

Om op veilig te spelen, beveilig je je wifi-netwerk voor je bezoekers met een wachtwoord. Die gegevens deel je met je gasten, bijvoorbeeld door een bordje in je zaak te hangen met de naam en wachtwoord van de wifi. Tip: Wil je je wifi-netwerk inzetten als een marketingtool?

 

Maak er dan iets leuks van. Kom creatief uit de hoek met een originele naam voor de wifi in je zaak. Redenen genoeg om een leuke naam te bedenken: het tovert een glimlach op het gezicht van je klant, laat je bezoeker zich extra welkom voelen, zet de troeven van je zaak in de verf én het versterkt de identiteit van je onderneming. Veel zelfstandigen en ondernemers zoeken naar een speelse link met hun zaak. We delen graag enkele suggesties voor originele wifinamen:

 

  • ‘Feel like home’ voor een B&B
  • ‘Broodnodig’ voor een sandwichbar
  • ‘Wifi macchiato’ voor een koffiebar
  • ‘Router 66’ voor een baanrestaurant
  • ‘Komt een man bij de dokter’ voor de wachtzaal van een arts
  • ‘Geknipte wifi’ voor een kapperszaak
     

Verzin een bijhorend wachtwoord en ga ook hier voor originaliteit! Maar maak het niet té moeilijk. Je klant wil vooral makkelijk en snel inloggen. Hier volgen enkele suggesties…

 

  • ‘IFeelWelcome100!’ voor de B&B

  • ‘KrokantEnVers7/7’ voor die broodjesbar

  • ‘2*Metslagroom!’ voor die koffiebar

  • ‘Uitdefile-99’ voor dat baanrestaurant

  • ‘Virus*123’ voor de arts

‘LoveIsInTheHair4-ever’ voor de kapper

 

Klaar? Test de veiligheid van je wachtwoord hier

Tip: Verander je wachtwoord af en toe!

2: Inloggen via een welkomstpagina van je zaak

Een andere optie om je klanten te laten inloggen, is een gepersonaliseerd inlogscherm waar ze het wachtwoord invoeren. Handig, want daar zet je promoties of nieuwigheden in de kijker. Een horecazaak gebruikt het om de dagschotel, happy hour of suggesties van het huis te presenteren. Een slagerij toont de promotie van de week. Een kapperzaak zet er een nieuw haarkleurproduct in de verf. En een immokantoor maakt gasten warm om zich in te schrijven voor de nieuwsbrief.

En nu? 

Interesse in wifi voor je bezoekers? Boost je zaak met Wifi Business van Telenet Business voor € 20 per maand. Bovendien bepaal je met Wifi Business heel makkelijk zelf via een online portaal hoe je bezoekers inloggen. Je krijgt ook een handig online dashboard ter beschikking, dat automatisch het gedrag van je klanten analyseert. Zo leer je wie er met welk toestel online gaat, ontdek je wat je drukste momenten zijn en kan je zelfs bepaalde gebruikers blokkeren indien nodig. 

Nog meer inspiratie

Artikel

Welk online betaalsysteem heb jij nodig voor je webshop?
Een gebruiksvriendelijke webshop biedt meer dan één online betaalsysteem aan, zoals Payconiq en Paypal. Dat werkt drempelverlagend … en verhoogt je conversie.

Artikel

Wat is een SSL-certificaat en waarom heb ik dat nodig?
Een SSL-certificaat vertelt meer over de beveiliging van de communicatie tussen je website en je bezoekers. Hoe beter het certificaat, hoe veiliger.

Artikel

Wat is e-commerce en voor wie is het interessant?
E-commerce is de verzamelnaam voor online zakendoen. De meest gekende vorm is een webshop. Daarmee kan je je doelpubliek uitbreiden en je verkoop boosten.

Artikel

Betalen met gsm: interessante oplossingen voor je zaak
Steeds meer klanten verwachten dat ze veilig mobiel kunnen betalen. Maar welke oplossingen zijn er voor betalen met gsm? En wat moet jij als zaakvoerder doen?

Artikel

Een gebruiksvriendelijke website: cruciaal voor je zaak
Een gebruiksvriendelijke website betekent een groot verschil voor je conversie en je verkoopcijfers. Je keuzemenu, effectiviteit en laadtijd spelen een grote rol.

Artikel

Je webshop promoten: hoe doe je dat?
Je webshop promoten lijkt soms een onbegonnen zaak: er zijn zoveel mogelijkheden en alles lijkt geld te kosten. Maar met een slimme aanpak hou je het goedkoop.

Artikel

Zoek de 5 fouten in je website
Je website levert niet de verwachte resultaten op? Dan mis je misschien net die noodzakelijke details voor een efficiënte website. Check 5 veelgemaakte fouten en los ze meteen op!

Artikel

5 vuistregels om uw bedrijf online op de kaart te zetten
Hoe online klanten werven in een snel veranderende digitale wereld? Investeert u liefst in een eigen website, gelooft u meer in een Facebook-pagina of mikt u voluit op sociale media?

Artikel

Een eigen website. En wel hierom!
Wat heb je nodig om een eigen website te maken? Hoe zit dat met domeinnamen en hosting? We helpen je op weg!

Artikel

Wifi maakt je zaak zichtbaarder
Gratis wifi voor je bezoekers? Da’s goeie reclame voor je onderneming. En dat mag je gerust letterlijk nemen.

Artikel

Hoe meer klanten winnen met een actiegerichte website?
Nu hebt u misschien een mooie website. Maar levert deze ook leads, prospecten en klanten op? Leer hoe een actiegerichte site meer verkoop oplevert.

Artikel

6 sites met gratis foto's voor uw blog of website
U kunt legaal toffe beelden downloaden? En toch gratis. Test deze 6 sites met gratis afbeeldingen.

Artikel

Ottercider
België is allesbehalve een ciderland, maar daar brengen Toon en Laura van Ottercider binnenkort verandering in. 7 jaar geleden zetten ze al een eerste appelazijn op tafel. Maar vandaag pronkt hun appelcider op de kaart van Vlaamse topchefs. Het resultaat van pure passie en zin voor ondernemen.

Artikel

Eindelijk orde in uw contactenlijst
Online shoppen. We love it! En we verwachten stiekem ook van alle bedrijven dat ze aan e-commerce doen. Is het nuttig voor jouw bedrijf om producten of diensten via internet te verkopen? En eens besloten, hoe begin je er dan aan? Wij helpen je met onze checklist.

Artikel

Zelf je website aanpassen
Als klant is er niks zo frustrerends als terechtkomen op een website met verouderde informatie. En als ondernemer is het al even vervelend dat je niet eens zelf je openingsuren kan aanpassen.

Artikel

Is uw website goed te lezen op iPhone en andere mobieltjes?
Steeds meer surfers surfen mobiel. Is uw website goed te lezen op een iPhone, iPad en andere mobile toestellen?

Artikel

Is jouw site mobielvriendelijk?
Heb je je website al eens met een smartphone bezocht? En? Hoe ziet dat er uit? Nu steeds meer mensen surfen via het kleine scherm, is een mobiele site een must.

Artikel

Zo kuist u uw hele mailbox op in enkele klikken
Het nieuwe jaar begint u allicht graag proper. Helaas bevat uw mailbox nu nog ontzettend veel e-mails. Hoe verwijdert u die allemaal in één keer?

Artikel

Zo breng je je zaak online in orde | Telenet Business
Klanten googelen eerst en beslissen dan waar ze hun aankoop zullen doen. Zorg er met deze tips voor dat je zaak online in orde is.

Artikel

De meest digitale haakwinkel slaat straf internet aan de haak
Al van ‘videowinkelen’ gehoord? Het Haakbeest verkoopt via videobellen: “De groei van onze winkel wordt zo alleen maar bevorderd!”

Artikel

Schep orde in je contactenlijst
Een onoverzichtelijke berg contacten in je smartphone en veel dubbele en ontbrekende nummers? Tijd voor wat orde in de digitale chaos.

Artikel

Van nood deugd maken is eigen aan sector
Matthias De Caluwe reflecteert in De Verderkijkers over de veerkracht van de horecasector en creatieve samenwerkingen die ontstonden.

Artikel

Jij bent klantvriendelijk, maar is je website dat ook?
Draag jij klantvriendelijkheid hoog in ’t vaandel in je zaak? Pas dit dan ook toe online, op je website. Hoe je dat doet, lees je hier.

Artikel

Is jouw website geschikt voor smartphones?
38% van alle internetverkeer verloopt via smartphones. Dat de website van je zaak geschikt is voor kleine schermen is dus van vitaal belang. Voldoet hij aan de normen?

Artikel

Hoe online ondernemen naast Zalando en Bol.com?
Scoren als ondernemer? Los dan het probleem op van je klant. En doe dat op je eigen manier, met oog voor duurzaamheid, service … en tips van CEO Dewi Van de Vyver.