Telenet.be

Overzicht winkelmandje

{{monthlyTitle}}

{{oneTimeTitle}}

Bestelling afwerken

 
 
 

Alles over de eenmalige aanpassing van je aanrekening

Steeds up-to-date blijven is belangrijk, ook voor Telenet. Soms vinden de veranderingen achter de schermen plaats. Zo zijn er binnenkort wijzigingen aan onze IT-systemen. Die hebben eenmalig invloed op jouw eerstvolgende aanrekening. Je aanrekeningsperiode is voor een keer langer. Uiteindelijk zal je aanrekening er overzichtelijker uitzien. Dat lichten we graag even toe in onderstaand filmpje.


 

Goed om te weten

Heb je WIGO, alleen een mobiel abonnement van Telenet of ben je nieuwe klant sinds 1 april 2016? Dan verandert er niets voor jou.

Aanpassing van je aanrekening

Hoe het was...

Tot nu toe kon het zijn dat elke Telenet-dienst – digitale tv, internet, je telefoon, enzovoort - een aanrekeningsperiode had die op een ander moment startte. Dat komt omdat je verschillende Telenet-diensten op verschillende dagen geactiveerd werden. 

Je betaalde dus voor je diensten een deel van je abonnement achteraf én een deel vooruit (roze blokjes in het fictieve voorbeeld).

 

Hoe het wordt...

Je ontvangt je aanrekening nog altijd op dezelfde dag. Maar voortaan krijgen al je Telenet-diensten eenzelfde aanrekeningsperiode en starten je abonnementen allemaal op de dag van je aanrekening. Da’s veel overzichtelijker, voor jou en voor ons. Je betaalt dan je vaste abonnementskosten volledig op voorhand voor de komende maand. Net zoals bij een trein-of sportabonnement.

Eenmalige tussenstap

Je betaalt daarom nu eenmalig voor een langere periode. Je krijgt dus een aanrekening waarvan het bedrag voor één keer hoger kan zijn. Je vindt de eenmalige aanpassing van je aanrekening onder de rubriek 'eenmalige aanpassing aanrekeningsperiode'.
 

Je eenmalig  aangepaste  aanrekening bestaat uit twee delen :

  • Het eerste deel van je aanrekening bestaat uit je diensten die je al verbruikt hebt. (donkergroene blokjes in het fictieve voorbeeld).
  • Het tweede deel van je aanrekening bestaat uit je vaste abonnementskosten volledig op voorhand voor de komende maand (lichtgroene blokjes in het fictieve voorbeeld).
     

Je betaalt dus geen hogere prijs voor je diensten, maar door de som van die twee elementen is het bedrag op je eerstvolgende aanrekening voor één keer hoger.

 
 

Goed om te weten

  • Je betaalt geen hogere prijs voor je Telenet-diensten, maar je aanrekeningsperiode is eenmalig langer. Maak je geen zorgen, je betaalt nooit te veel. Wanneer je bijvoorbeeld een ander abonnement zou nemen, dan verrekenen we het deel dat je voor je huidige abonnement al betaald had.
  • Je aanrekening ziet er voortaan overzichtelijker en eenvoudiger uit, omdat de abonnementen van al je Telenet-diensten allemaal op de dag van je aanrekening starten. 
  • Geniet je van een korting? Dan werd die ook verrekend.

 

 
 

Veelgestelde vragen

Wat met de aanrekening van je verbruik?

Er verandert niets voor de aanrekening van je verbruik (bv. data, belminuten, bestelling uit de TV-theek…). Je betaalt je verbruik zoals altijd voor de voorbije periode en nooit vooruit.

 
 

Geniet je van een werkgeversbijdrage (Telenet Incentive plan)?

Dan betaal je ook eenmalig voor een langere periode. De TIP-korting blijft gelden maar wordt niet verrekend voor de eenmalig langere periode. 

 
 

Geniet je van sociaal tarief?

Dan betaal je ook eenmalig voor een langere periode. Het sociaal tarief wordt wel volledig verrekend.
 

 
 

Hoe word ik geïnformeerd?

Je ontvangt twee weken op voorhand een e-mail of brief met daarin alle info over deze eenmalige aanpassing. Op je aanrekening zelf vermelden we bovenaan een tekst met verwijzing naar een telenet.be/nieuweaanrekening voor meer uitleg.
 

 
 

Verandert er iets aan mijn Telenet-diensten of worden ze duurder?

Er verandert niets aan je Telenet-diensten en je Telenet-diensten worden ook niet duurder. Je aanrekening is eenmalig hoger dan anders, omdat de aanrekeningsperiode voor een keer langer is.

 

 
 

Betaal je via een domiciliëring?

 

Hou er dan rekening mee dat het saldo op je bankrekening toereikend moet zijn.

 

 

 
 
 
 
 
 

Heb je nog vragen over je eenmalige hogere aanrekening?

 

 

 
 

Relevant voor jou

Momenteel zijn er geen persoonlijke aanbevelingen voor jou.
Momenteel zijn er geen persoonlijke aanbevelingen voor jou.

Contacteer ons!

Graag hulp of meer uitleg?

Bel ons

Bel ons

Stel je vraag op 015 66 66 66

Bel ons
 
Mail ons

Mail ons

Stel je vraag via ons contactformulier

Mail ons
 
Kom langs

Kom langs

Bezoek een winkelpunt

Kom langs