Telenet.be

Webmail

Overzicht winkelmandje

{{monthlyTitle}}

{{oneTimeTitle}}

Bestelling afwerken

 
 
 
 

Hotel Kronacker en Upstairs Hotel over installatie digitale televisie

Ook hoteleigenaars houden van dat klant is koning gevoel

Wie vandaag een hotelkamer boekt, verwacht aardig wat comfort. En daar hoort ook een smart-tv met digitale zenders bij. Telenet Business-partner Ubicum specialiseerde zich in de hospitality-sector en legt graag de hoteleigenaars in de watten. Daar kunnen Koen Anteunis van Hotel Kronacker en Tomas Sergeant van Upstairs Hotel van meespreken.

 
 

Hotel Kronacker is een uniek boetiekhotel op wandelafstand van de Grote Markt in Tienen. Het huist er in de oude stadsbibliotheek, een beschermd monument uit 1748 dat volledig werd gerenoveerd met respect voor de historiek van het pand.

Hotel Kronacker, Tienen

"Al tijdens de werken gingen we op zoek naar een oplossing voor digitale televisie op de kamers. Ubicum overtuigde ons snel met hun gepersonaliseerde voorstel en persoonlijke aanpak", vertelt zaakvoerder Koen Anteunis. "We kregen niet alleen alle informatie over digitale tv, ze adviseerden ons ook bij de keuze van de smart-tv's die pasten binnen ons concept en hoe we na verloop van tijd onze eigen inhoud en applicaties konden integreren. Een proactieve manier van werken die we zeker konden waarderen."

In de hotelsector is de klant koning. Gelukkig krijgen wij ook die koninklijke behandeling.

 

- Tomas Sergeant, IT en Marketing Manager Hotel Upstairs

 
 

Oprechte betrokkenheid

Tomas Sergeant, IT en Marketing Manager bij het hippe centrumhotel Upstairs in hartje Oostende, werkt al langer met het DTV Broadcast Center van Telenet Business voor andere hotels binnen dezelfde groep. "Ik vertrouw niet alleen op de voordelen van deze oplossing, maar ook op de betrokkenheid van Ubicum. Net zoals wij onze hotelgasten 24/7 op hun wenken bedienen, begrijpt Ubicum heel goed wat wij verwachten en welke investeringen haalbaar zijn voor ons.”

 

“Zo zorgen ze er bijvoorbeeld voor dat we een defect toestel onmiddellijk kunnen vervangen. We hebben er hier altijd een aantal op voorraad staan. In de hotelsector is de klant echt koning. Ubicum en Telenet Business bieden ons diezelfde koninklijke behandeling."

Upstairs Hotel, Oostende

Directe communicatie

Koen Anteunis, van Hotel Kronacker in Tienen, onderstreept ook de voordelen van de directe communicatie met een vaste contactpersoon. "Als je hulp nodig hebt, is het fijn om niet telkens opnieuw je verhaal te moeten doen. Bovendien is een hotel altijd open. Daarom is het belangrijk dat er iemand bereikbaar blijft voor support en dat er, indien nodig, de volgende dag een technieker of programmeur ter plaatse komt. Daar kunnen op rekenen, is een hele geruststelling."

 

Tomas Sergeant van het Upstairs Hotel kan dit alleen maar bijtreden. "Zodra ik een mail verstuur, wordt er onmiddellijk een ticket aangemaakt en wordt alles nauw opgevolgd. Dat is een heel betrouwbare aanpak."

Dankzij de flexibiliteit bij Telenet Business slagen we er vaak in om op te leveren vóór de deadline.

 

- Gregory Dekoker, zaakvoerder Ubicum

 
 

Flexibiliteit als meerwaarde

Koen Anteunis steekt verder de loftrompet over de samenwerking met Ubicum en Telenet Business: "De installaties en opleveringen voor alle kamers gebeurden op heel korte termijn — slechts een paar weken van aanvraag tot installatie — en het gebruik van alle diensten verloopt vlekkeloos."

 

Ook Tomas Sergeant is zeer te spreken over de flexibele samenwerking: "Door een probleem met de patching van onze internetkabels hadden we een vertraging van 5 weken opgelopen. Om alsnog de deadline van de opening te halen, hadden we amper 2 dagen tijd om maar liefst 100 tv's te programmeren. Maar dat is gelukt, dankzij de extra inzet van de installateurs in combinatie met de eenvoudige installatieprocedure van het DTV Broadcast Center. Leveranciers die meedenken met hun klanten en daar ook naar handelen, die betekenen een grote meerwaarde in de hotelsector."

Ubicum en Telenet Business overtuigden ons met hun proactieve en persoonlijke aanpak.

 

- Koen Anteunis, zaakvoerder Hotel Kronacker

 
 

Betrouwbare ontzorging

Tomas Sergeant benadrukt de snelle en efficiënte communicatie. "Van bij de aanvraag bood Ubicum ons een stuk ontzorging. Zij namen de volledige coördinatie van ons in-room entertainment voor hun rekening, inclusief de coördinatie van het technische luik met Telenet Business."

 

Gregory Dekoker van Ubicum vindt het normaal om die extra mile te gaan voor hun klanten: “Gelukkig kunnen we rekenen op veel flexibiliteit en goede contacten bij Telenet Business. Dankzij die flexibiliteit slagen we er vaak in om op te leveren vóór de deadline. We begrijpen elkaars manier van werken en we kunnen op elkaar rekenen om samen de vraag van de klanten zo goed mogelijk te beantwoorden.”

Ook interesse in digitale televisie voor uw hotelgasten? Klik hier !

Meer inspiratie

 
 
 
 
 
 

Over de hotels en Ubicum

  • Hotel Kronacker in Tienen is een klassevol boetiekhotel in een historisch pand. www.hotelkronacker.be
  • Upstairs Hotel in Oostende is een hip centrumhotel in het bruisende hart van onze 'Koningin der Badsteden'. www.upstairshotel.com 
  • Ubicum, partner van Telenet Business, is als hospitality system integrator onder meer gespecialiseerd in televisieoplossingen voor alle hotelsegmenten. www.ubicum.be
 
 

Meer inspiratie