Telenet.be
 
 
 

Overzicht winkelmandje

{{monthlyTitle}}

{{oneTimeTitle}}

Bestelling afwerken

 
 
 
 

Heb je een beperking?
Dan hebben wij voor jou ook diensten op maat!

Nuttige tariefplannen

Heb je interesse in de mobiele Telenet-diensten? Hieronder vind je welke tariefplannen voor jou het meest geschikt zijn

Tariefplannen voor blinden en slechtzienden

King is het mobiele abonnement waarmee je veel kunt bellen, sms'en en surfen:

  • 150 minuten
  • Onbeperkt* sms'en
  • 1,5 GB surfen

Ontdek King

Freephone Europe is het abonnement voor vaste telefonie waarmee je tijdens de week na 16 uur en tijdens het weekend gratis belt naar andere vaste lijnen.

Ontdek Freephone Europe

Tariefplannen voor doven en slechthorenden

King is het mobiele abonnement waarmee je veel kunt bellen, sms'en en surfen:

  • 150 minuten
  • Onbeperkt* sms'jes
  • 1,5 GB surfen

Ontdek King

Internet Fiber 200 is het internetabonnement waarmee je heel veel kunt surfen en is ook geschikt videotelefonie:

  • 200 Mbps downloadsnelheid
  • 20 Mbps uploadsnelheid
  • Vrij downloaden

Ontdek Internet Fiber 200

Tip: vergeet het sociaal tarief niet voor extra korting krijgt op je maandelijkse abonnement. Lees hieronder alles over sociaal tarief.

Sociaal tarief

Sociaal tarief voor internet en (mobiele) telefonie

Wil je weten hoe & of je in aanmerking komt voor het sociaal tarief? Lees er alles over op deze pagina.

Voor wie?

Voor personen met een beperking
Voor personen met een beperking van minstens 66 % en 18 jaar geworden zijn.

Hij mag:

  • alleen wonen
  • samenwonen met maximum 2 personen die geen familie zijn
  • samenwonen met bloed- of aanverwanten van de 1ste graad (echtgenoot, echtgenote, vader, moeder, schoonouders, kinderen, schoonkinderen) of 2de graad (broers, zussen, halfbroers, halfzussen, grootouders, kleinkinderen)
  •  in een rusthuis wonen of in een andere vorm van gemeenschappelijk leven

 

Hij moet:

  • een Telenet-abonnement op zijn naam hebben en uitsluitend voor zijn gebruik
  • maximum € 16.965,47 bruto per jaar verdienen voor 1 persoon, eventueel te vermeerderen met een brutojaarbedrag van € 3.140,77 per inwonende. De inkomsten van de kinderen van meer dan 18 jaar worden eveneens in aanmerking genomen. Een schoolattest zal moeten worden voorgelegd als de betrokkenen nog studeren.
 
Voor sommige gehoorgestoorden en mensen die een laryngectomie hebben ondergaan.

Hij moet:

  • een gehoorverlies hebben opgelopen van minstens 70 dB voor zijn beste oor volgens de classificatie van het Internationaal Bureau voor Audiofonologie (BIAP)

of

  • een laryngectomie hebben ondergaan
 
Voor personen officieel erkend zijn als persoon die blind is geworden tijdens de oorlog.

Ouders of grootouders kunnen van het sociaal tarief genieten als hun inwonend kind of kleinkind voldoet aan een van de bovengenoemde voorwaaren voor personen met deze beperking.

 

Voor leefloners
Voor personen die officieel als leefloner erkend zijn en dus een bestaansminimum krijgen

Hij mag:

  • alleen wonen
  • samenwonen met 1 of meer personen van meer dan 60 jaar
  • samenwonen met 1 of meer kinderen
  • samenwonen met 1 of meer van zijn kinderen of kleinkinderen met een beperking (minstens 66%) zonder leeftijdsbeperking
  • samenwonen met 1 of meer van zijn kleinkinderen die hun vader en moeder verloren hebben of hem zijn toevertrouwd door een gerechtelijke uitspraak
  • in een rusthuis wonen of in een andere vorm van gemeenschappelijk leven

 

Hij moet:

  • 65 jaar geworden zijn.
  • een Telenet-abonnement op zijn naam hebben en uitsluitend voor zijn gebruik.
  • maximum € 16.965,47 bruto per jaar verdienen voor 1 persoon, eventueel te vermeerderen met een brutojaarbedrag van € 3.140,77 per inwonende. De inkomsten van de kinderen van meer dan 18 jaar worden eveneens in aanmerking genomen. Een schoolattest zal moeten worden voorgelegd als de betrokkenen nog studeren.

Wat zijn de toekenningsvoorwaarden?

Om te kunnen genieten van het sociaal tarief moet je voldoen aan de volgende voorwaarden:

  • Je komt in aanmerking voor sociaal tarief
  • Je bent al Telenet-abonnee (internet, vaste of mobiele telefonie) of je wilt dit worden
  • Je (of de persoon waarmee je samenwoont) geniet nog niet van een sociaal tarief bij een andere vaste of gsm-operator
  • Er kan maar één begunstigde per gezin zijn
  • Er kan maar één korting op het abonnement en één korting op de gesprekskosten per klant zijn
  • Internet of vaste telefonie: het abonnement moet op jouw naam staan
  • Mobiele telefonie: voor alle mobiele tariefplannen, behalve voor business tariefplannen

Hoeveel bedraagt het sociaal tarief?

  Sociaal tarief korting    
Voor wie?

Maandelijkse korting op je abonnement

(internet, vaste & mobiele telefonie)

Maandelijkse korting op je gesprekken
(vast en mobiel, exclusief speciale nummers)  
Totaal
Personen met een beperking € 8,40 € 3,10 € 11,50
Leefloners Geen sociaal tarief € 3,10 € 3,10

Belangrijk!
Je moet ons op de hoogte brengen van elke wijziging in de toekenningsvoorwaarden als ze daardoor niet meer van toepassing zijn. De optie sociaal tarief moet schriftelijk opgezegd worden.

Sociaal tarief voor internet of (mobiele) telefonie

Hoe kun je het sociaal tarief voor internet of (mobiele) telefonie aanvragen?

Voor personen met een beperking

Contact - Telenet

Voor leefloners
Via het OCMW
 

Goed om te weten

  • Wij registreren je aanvraag en sturen hem voor goedkeuring door naar het BIPT (Belgisch Instituut voor Postdiensten en Telecommunicatie).
  • Het sociaal tarief start in de maand die volgt op de activering van de optie
  • Je krijgt een bevestigingsbrief van Telenet als je aanvraag is goedgekeurd.
  • Je krijgt een weigering van het BIPT als je aanvraag niet is goedgekeurd.
 

Wil je meer info over het sociaal tarief voor internet of (mobiele) telefonie?
Bel Telenet op 015 66 66 66.

Sociaal tarief voor televisie

Voor personen met een beperking
  • Beperking van minstens 80%

of

  • Beperking van minimum 12 punten
 

Hoe kun je sociaal tarief voor televisie aanvragen?

Je hebt een attest nodig van het ministerie van Sociale Zaken, dat aantoont dat je een beperking van minstens 80% invalide (of 12 punten) hebt.

  • Bij je gemeentebestuur kun je de formulieren aanvragen voor het attest
  • Bezorg ons het attest
per brief Telenet
Liersesteenweg 4
2800 Mechelen  
per fax 015 67 67 67  

 

  • We behandelen je aanvraag binnen de maand
  • Van zodra je aanvraag is goedgekeurd, gaat het sociaal tarief in

 

Wil je meer info over het sociaal tarief voor internet of (mobiele) telefonie?
Dan kun je terecht bij de Federale Overheidsdienst Sociale Zekerkheid.

Federale Overheidsdienst (FOD) Sociale Zekerheid
Administratief Centrum Kruidtuin - Finance Tower
Kruidtuinlaan 50, bus 150
1000 Brussel

 

Telefoon 02 509 85 43 8.30u tot 12 en 13u tot 16.30u
Telefoon 02 509 84 51 8.30u tot 12 en 13u tot 16.30u
Fax 02 509 84 86    
E-mail alghandi@minsoc.fed.be  
Website www.handicap.fgov.be  

Sociaal tarief voor internet, vaste telefonie en/of tv in een shake of alles-in-een formule

Als je in aanmerking komt voor het sociaal tarief voor internet, vaste telefonie en/of tv én je hebt een Shake of Alles-in-één-formule, krijg je het sociaal tarief bovenop je…

  • Shake-korting (bij een Shake)
  • Combinatievoordeel (bij Alles-in-één)
 

We leggen dit uit met een voorbeeld…

Een klant heeft Whoppa aan € 63,50 per maand. In de onderstaande tabel zie je hoeveel sociaal tarief hij kan genieten als hij aan de voorwaarden voldoet.

 

  Prijs of korting Bedrag in €
Whoppa Abonnementsprijs € 63,50
Sociaal tarief tv 1 x korting voor sociaal tarief

50% op je kabelabonnement excl.

auteursrechten bijdrage

Sociaal tarief
vast telefonie
1 x korting voor sociaal tarief - € 8,40
Sociaal tarief internet 1 x korting voor sociaal tarief - € 8,40

Sociaal tarief vaste

telefonie EN internet

2 x korting voor sociaal tarief - (€ 8,40 + € 8,40)
Sociaal tarief voor internet, vaste telefonie EN tv 3 x korting voor sociaal tarief

- (€ 8,40 + € 8,40 +

korting sociaal tarief tv)

 

Goed om te weten: heb je betalend verbruik voor vaste telefonie?
Dan krijg je daarop € 3,10 korting per maand.

 

Contact-Nooddiensten

Heb je de nooddiensten nodig? Op deze manieren kun je ze bereiken.

Voor nooddiensten die ter plaatse komen Via vaste en mobiele telefoon, ook voor 'stille' oproepen

Medische spoeddiensten 100 112 Gratis

Ook via fax

Niet via sms, e-mail of internet

Brandweerdiensten 100 112 Gratis

Ook via fax

Niet via sms, e-mail of internet

Politiediensten 101 112 Gratis

Ook via fax

Niet via sms, e-mail of internet

Civiele bescherming 100 112 Gratis

Ook via fax

Niet via sms, e-mail of internet

Voor nooddiensten die van op afstand hulp bieden Via vaste en mobiele telefoon, ook voor 'stille' oproepen

Antigifcentrum 070 245 245   Betalend Niet via fax, e-mail of internet
Zelfmoordpreventie 02 649 95 55   Betalend Niet via fax, e-mail of internet
Tele-Onthaal 106 Betalend Niet via fax, e-mail of internet
Kindertelefoon 102 Gratis Niet via fax, e-mail of internet
Child focus 116 000 Gratis Niet via fax, e-mail of internet

Contact-Telenet

Heb je een vraag? Neem contact op zoals het jou het best past.

Via de telefoon

Administratieve vraag stellen 015 66 66 66 Betalend

Openingsuren:

maandag tot vrijdag: 8u tot 20u

Zaterdag: 9u tot 17u30

Zon- en feestdagen: gesloten

Kies optie 1:
  • Je openstaande saldo raadplegen
  • Kopie van je laatste aanrekening
  • Telenet medewerker spreken
Technische vraag stellen 015 66 66 66 Betalend

Openingsuren:

maandag tot vrijdag: 8u tot 22u

Zaterdag: 9u tot 22u

Zon- en feestdagen: 9u tot 22u

Kies optie 2:

  • Technische storing internet
  • Technische storing kabel-tv of digitale tv
  • Technische storing vaste telefonie en mobiele diensten
  • Automatische diensten zoals modemtest, simkaart blokkeren en mobiel verbruik
Tv, internet- of vaste telefonieoplossing beluisteren  0800 66 016 Gratis

24u per dag te beluisteren, zonder wachttijden

Klant worden 0800 66 046 Gratis

Openingsuren:

maandag tot vrijdag: 8u tot 20u

Zaterdag: 9u tot 17u30

Zon- en feestdagen: gesloten

Kies optie 1: Promoties
Je telenet diensten opzeggen 0800 66 350 Gratis

Openingsuren:

maandag tot vrijdag: 8u tot 20u

Zaterdag: gesloten

Zon- en feestdagen: gesloten

Mailformulieren: stel je vraag via het mailformulier.


Tip: geef zeker mee als we je alleen schriftelijk kunnen contacteren. Binnen de 5 werkdagen krijg je dan van ons antwoord via e-mail.

Stuur je brief naar:

Telenet bvba
Klantendienst
Liersesteenweg 4
B-2800 Mechelen

 

Vermeld zeker je:

  • Naam
  • Adres
  • Klantennummer (als je klant bent)
  • Telefoonnummer (als je dat hebt)

In een Telenet-winkelpunt

Zoek het dichtstbijzijnde Telenet-winkelpunt op.

  • Ga naar de zoekpagina voor Telenet-winkelpunten
  • Volg de stapjes
  • Duid aan waarvoor je wil langskomen
  • Vul je postcode in
  • Bevestig je keuzes

Via de post

Via e-mail