Telenet.be

Overzicht winkelmandje

{{monthlyTitle}}

{{oneTimeTitle}}

Bestelling afwerken

 
 
 

Veelgestelde vragen over de opzeg van uw abonnement.

Eerst even dit

Bent u niet tevreden over uw abonnement of onze dienstverlening? Bel ons dan gratis op 0800 60 810 of stel uw vraag via ons contactformulier. Want misschien vinden we wel een abonnement dat beter bij u past. Of is er een technisch probleem? Dan bekijken wij graag hoe we dat voor u kunnen oplossen én voorkomen. Zo blijft u optimaal van uw diensten genieten.

Veelgestelde vragen

Hoe kan ik mijn Telenet-abonnement stopzetten?

Wil u één van uw diensten stopzetten? Dat vinden we spijtig, maar we brengen dit voor u in orde. Contacteer ons:

Telefonisch Online Easy Switch Post

Op 0800 60 810. 

Bereikbaar op weekdagen van 8 tot 18 uur

Via het contactformulier

Meer info over Easy Switch

T.a.v. Telenet Business Klantendienst

Liersesteenweg 4

2800 Mechelen

 

Let op: u kan enkel particuliere diensten stopzetten via Easy Switch.

Krijg ik een bevestiging?

Nadat uw diensten werden stopgezet ontvangt u van ons een bevestiging via e-mail of sms.

Vanaf wanneer kan ik mijn abonnement stopzetten?

Indien u ons telefonisch contacteert, kunnen wij uw diensten vanaf de dag nadien stopzetten.

 

Contacteert u ons via e-mail of per aangetekend schrijven? Dan zetten we uw diensten stop binnen de 30 dagen.

Hoe zeg ik enkel mijn zenderpakket(ten) op?

Dit kan u doen via:

Telefoon Online Mijn Telenet Post

Op 0800 60 810. 

Bereikbaar op weekdagen van 8 tot 18 uur

Via het contactformulier

Beheer uw zenderpakketten

T.a.v. Telenet Business Klantendienst

Liersesteenweg 4

2800 Mechelen

 

Voor Streamz (+), Play More of Play Sports wordt na 1 maand geen opzegvergoeding aangerekend. Indien u binnen de maand opzegt, betaalt u het resterende bedrag.

 

Bij Passion XL geldt een contract van 6 maanden. Indien u vroegtijdig opzegt, betaalt u de resterende periode.

Tot wanneer na de stopzetting kan ik mijn e-mailadres gebruiken?

U kan uw e-mailadres tot 18 maand na de stopzetting gebruiken, enkel via Telenet Webmail. Heeft u nog een ander internetabonnement bij Telenet? Dan kan u uw e-mailaccount overzetten naar dat internetabonnement. 

Ontvang ik nog een factuur?

Het is mogelijk dat u nog een factuur ontvangt wanneer uw diensten al zijn stopgezet. Deze factuur werd dan net voor uw stopzetting verstuurd. Betaal het vermelde bedrag en even later ontvangt u een slotfactuur waar het teveel betaalde bedrag verrekend wordt. Indien u van ons een tegoed heeft, wordt dat automatisch teruggestort.

 

Bij uw slotfactuur kan nog verbruik (bijvoorbeeld huur film) aangerekend worden dat nog niet vermeld werd op uw maandelijkse factuur.

Wat doe ik met mijn modem?

U mag uw modem in de zaak laten hangen. 

Wat doe ik met mijn decoder?

Uw decoder brengt u best zo snel mogelijk na de stopzetting binnen in een Telenet Center in de buurt.

 

Zo vermijdt u dat de restwaarde van het toestel aangerekend wordt op uw slotfactuur.

Kan ik mijn telefoonnummer behouden?

Indien u nieuwe diensten neemt bij een andere provider en uw telefoonummer(s) wenst te behouden, dient u dit eerst bij uw nieuwe provider in orde te brengen.

 

Uw nieuwe provider neemt uw telefoonummer(s) van ons over. Indien u eerst uw diensten (inclusief uw telefoonnummers) bij ons stopzet, gaan deze verloren en kan u ze niet meer overnemen.

Kan ik mijn domeinnaam stopzetten?

U kan uw domeinnaam volledig stopzetten of overzetten via www.dnsbelgium.be.

U betaalt hiervoor een opzegvergoeding van €12,4 (exclusief btw).

Moet ik een opzegvergoeding betalen?

Bij Telenet betaalt u voor de opzeg van uw pakket geen opzegvergoeding.

 

Zenderpakketten en mobiele abonnementen kan u kosteloos stopzetten na een bepaalde periode. Indien u vroegtijdig stopzet, betaalt u het bedrag voor de resterende periode.

Hieronder een overzicht vanaf wanneer u kosteloos kan opzeggen:

  • Streamz(+) / Play More / Play Sports: na 1 maand
  • Passion XL: na 6 maanden
  • King en Kong Business: na 1 maand
 
 
 

Relevant voor u

Momenteel zijn er geen persoonlijke aanbevelingen voor u.
Momenteel zijn er geen persoonlijke aanbevelingen voor u.

Contacteer ons!

Graag hulp of meer uitleg?

Bel ons

Bel ons

Stel uw vraag op 0800 68 000

Bel ons
 
Mail ons

Mail ons

Stel uw vraag via ons contactformulier

Mail ons
 
Kom langs

Kom langs

Bezoek een business partner

Kom langs