Telenet.be

Overzicht winkelmandje

{{monthlyTitle}}

{{oneTimeTitle}}

Bestelling afwerken

 
 
 

Alles over Easy Switch

Overstappen is nu simpeler dan ooit. Dankzij Easy Switch regelt je nieuwe operator je overstap van begin tot eind. Zonder dat je zelf iets hoeft te doen. 

{{lineValue}}
  • Easy Switch is niet mogelijk voor businessabonnementen.
  • Heb je zowel particuliere  diensten als businessdiensten? Dan worden enkel je particuliere diensten overgezet via Easy Switch. Je businessabonnementen blijven doorlopen. Die dien je zelf stop te zetten.
  • Easy Switch is geregeld via een Koninklijk Besluit.

Hoe werkt het?

  • Word je klant bij een operator voor particulier internet of digitale tv? Dan krijg je een Easy Switch ID.
  • Wil je later overstappen naar een andere operator? Dan bezorg je je ID aan je nieuwe operator en hij regelt alles.
Wil je...

Telenet-klant worden?

 

Telenet verlaten?

Waar vind je je Easy Switch ID?

Je vindt het op je  factuur, aankoopbevestiging of online klantenzone van je huidige operator.
 
 

Voor welke diensten?

Je kan easy switchen voor al je particuliere diensten van je vorige operator, als je minstens internet of digitale tv hebt.

 

Opgelet!

Vaste of mobiele telefonie in je pakket? Zeg je internet of digitale tv op en...

  • wil je je telefoonnummer behouden? Telenet regelt het voor je. Via Easy Switch zet je je vaste en mobiele telefonie ook in één keer over.
  • wil je je telefonieabonnement behouden bij je vorige operator? Kijk dan zeker na of je huidige operator telefonie aanbiedt zonder internet of digitale tv. Anders worden je vaste of mobiele diensten automatisch geannuleerd en verliest je je telefoonnummers (bv. bij VOO, EDPnet of Scarlet). 
Je overstap in 1-2-3

Stap 1

 

Stap 2

 

Stap 3

Plaats je bestelling bij Telenet en geef tijdens de bestelling je Easy Switch ID en klantennummer van je vorige operator door.

 

Al besteld bij Telenet en je Easy Switch ID niet doorgegeven?

Geen probleem, bij Telenet kan je tot je installatie of activering je Easy Switch ID doorgeven. Tip: hou tijdens de installatie jouw Easy Switch ID en klantennummer van je vorige operator bij de hand. Dat vind je op je factuur, aankoopbevestiging en je persoonlijke online klantenzone.

 

Geen Easy Switch ID kunnen doorgeven? Je kan uiteraard ook altijd zelf je opzeg regelen bij je vorige operator.

Wanneer we je nieuwe abonnementen installeren of activeren, contacteren wij je vorige operator om je diensten over te zetten.

 

Hou er wel rekening mee...

Afhankelijk van je contract bij je vorige operator kan het dat je een opzegvergoeding of restwaarde moet betalen. Of misschien moet je nog een toestel binnenbrengen.

Jij kiest wanneer je oude abonnementen worden stopgezet, ten vroegste de dag van de activering van je nieuwe abonnementen of nog later. Zo blijf je altijd genieten van je diensten.

 

Goed om te  weten: afhankelijk van je vorige operator kan de dag van stopzetting 1 dag verschillen.

Je Easy Switch ID bij Telenet

Wil je je Telenet-abonnementen opzeggen via Easy Switch? Bezorg dan je  Easy Switch ID aan je nieuwe operator en die regelt alles voor jou.
{{easySwitchIdCtrl.selectedEasySwitchId.getLabel()}}
 
 

Voor welke diensten?

Je kan easy switchen voor al je particuliere diensten ,als je minstens internet of digitale tv hebt.

 

Opgelet

Heb je ook vaste of mobiele telefonie in je pakket? Zeg je internet of digitale tv op en...

  • wil je je telefoonnummer behouden? Je nieuwe operator regelt het voor je. Via Easy Switch zet je jouw vaste en mobiele telefonie ook in één keer over.

Relevant voor u

Momenteel zijn er geen persoonlijke aanbevelingen voor u.
Momenteel zijn er geen persoonlijke aanbevelingen voor u.

Contacteer ons!

Graag hulp of meer uitleg?

Bel ons

Bel ons

Stel uw vraag op 0800 68 000

Bel ons
 
Mail ons

Mail ons

Stel uw vraag via ons contactformulier

Mail ons
 
Kom langs

Kom langs

Bezoek een business partner

Kom langs