Telenet.be
 
 
 

Overzicht winkelmandje

{{monthlyTitle}}

{{oneTimeTitle}}

Bestelling afwerken

 
 
 
Alles over Easy Switch

Overstappen is nu simpeler dan ooit. Dankzij Easy Switch regelt uw nieuwe operator uw overstap van begin tot eind. Zonder dat u zelf iets hoeft te doen. Vanaf 3 juli 2017 kan u easy switchen.

Hoe werkt het?

  • Als u klant voor particulier internet of digitale tv wordt bij een operator krijgt u een Easy Switch ID.
  • Wil u later overstappen naar een andere operator? Dan bezorgt u uw ID aan uw nieuwe operator en hij regelt alles.
Wil u...

Telenet-klant worden?

 

Telenet verlaten?

Easy Switch: wij regelen het voor u

Waar vindt u uw Easy Switch ID?

U vindt het op uw factuur, aankoopbevestiging of online klantenzone van uw huidige operator.
 
 

Voor welke diensten?

U kan easy switchen voor al uw particuliere diensten van uw vorige operator, als u minstens internet of digitale tv hebt.

 

Opgelet

Hebt u ook vaste of mobiele telefonie in uw pakket en zegt u internet of digitale tv op en...

  • wil u uw telefoonnummer behouden? Telenet regelt het voor jou. Via Easy Switch zet u uw vaste en mobiele telefonie ook in één keer over.
  • wil u uw telefonieabonnement behouden bij uw vorige operator? Kijk dan zeker na of uw huidige operator telefonie aanbiedt zonder internet of digitale tv. Anders worden uw vaste of mobiele diensten automatisch geannuleerd en verliest u uw telefoonnummers (bv. bij VOO, EDPnet of Scarlet). 

Belangrijk

Heeft u zowel particuliere als business diensten? Dan worden enkel uw particulieren diensten overgezet via Easy Switch. Uw business abonnementen blijven doorlopen. Deze dient u zelf stop te zetten.

Uw overstap in 1-2-3

Stap 1

 

Stap 2

 

Stap 3

Plaats uw bestelling bij Telenet, en geef tijdens de bestelling uw Easy Switch ID en klantennummer bij uw vorige operator door.

 

Al besteld bij Telenet en uw Easy Switch ID niet doorgegeven?

Geen probleem, bij Telenet kan u tot uw installatie of activering uw Easy Switch ID doorgeven. Tip: hou tijdens de installatie uw Easy Switch ID en klantennummer van uw vorige operator bij de hand. Dat vindt u op uw factuur, aankoopbevestiging en uw persoonlijke online klantenzone.

 

Geen Easy Switch ID kunnen doorgeven? U kan uiteraard ook altijd zelf uw opzeg regelen bij uw vorige operator.

Wanneer we uw nieuwe abonnementen installeren of activeren, contacteren wij uw vorige operator om uw diensten over te zetten.

 

Hou er wel rekening mee...

Afhankelijk van uw contract bij uw vorige operator kan het dat u een opzegvergoeding of restwaarde moet betalen. Of misschien moet u nog een toestel binnenbrengen.

 

U kiest wanneer uw oude abonnementen worden stopgezet, ten vroegste de dag van de activering van uw nieuwe abonnementen of nog later. Zo blijft u altijd genieten van uw diensten.

 

Goed om te  weten: afhankelijk van uw vorige operator kan de dag van stopzetting 1 dag verschillen.

Goed om te weten

Uw Easy Switch ID bij Telenet

Wil u uw Telenet-abonnement opzeggen via Easy Switch? Bezorg dan uw Easy Switch ID aan uw nieuwe operator en die regelt alles voor u.
{{easySwitchIdCtrl.selectedEasySwitchId.getLabel()}}
 
 

Voor welke diensten?

U kan easy switchen voor al uw particuliere diensten van uw vorige operator, als u minstens internet of digitale tv hebt.

 

Opgelet

Hebt u ook vaste of mobiele telefonie in uw pakket en zegt u internet of digitale tv op en...

  • wil u uw telefoonnummer behouden? Telenet regelt het voor jou. Via Easy Switch zet u uw vaste en mobiele telefonie ook in één keer over.
  • wil u uw telefonieabonnement behouden bij uw vorige operator? Kijk dan zeker na of uw huidige operator telefonie aanbiedt zonder internet of digitale tv. Anders worden uw vaste of mobiele diensten automatisch geannuleerd en verliest u uw telefoonnummers (bv. bij VOO, EDPnet of Scarlet). 

Belangrijk

  • Heeft u zowel particuliere als business diensten? Dan worden enkel uw particulieren diensten overgezet via Easy Switch. Uw business abonnementen blijven doorlopen. Deze dient u zelf stop te zetten. Bijvoorbeeld WIGO Business, Fluo, Business Fibernet,...
  • Easy Switch is geregeld via een Koninklijk Besluit
  • Bent u particuliere klant? Dan kan u ook makkelijk Easy Switchen.

Relevant voor u

Momenteel zijn er geen persoonlijke aanbevelingen voor u.
Momenteel zijn er geen persoonlijke aanbevelingen voor u.

Graag hulp of meer uitleg?

Bel ons

Bel ons

Stel uw vraag op 015 33 22 66

Bel ons
 
Mail ons

Mail ons

Stel uw vraag via ons contactformulier

Mail ons
 
Kom langs

Kom langs

Bezoek een business partner

Kom langs