Webmail

nl

Al je fibervragen glashelder beantwoord

Neem je deel aan het fiberpilootproject en ben je overgeschakeld van een coax- naar een fiberaansluiting? Super, zo bouw je mee aan het netwerk van de toekomst! Want fiber of glasvezel is een technologie die minder onderhoud vraagt, stabieler is en op termijn hogere snelheden zal aankunnen. Let's fiber this thing up! 

Pluspunten
Installeren
Klaar en nu?
Vraag maar raak
Pluspunten
Installeren
Klaar en nu?
Vraag maar raak

Waarom deelnemen? Hierom!

Gratis installatie

De installatie van je fiberaansluiting is volledig gratis. Telenet betaalt zowel de werkuren als het materiaal.

Korting op je aanrekening

Je krijgt 6 maanden lang 50% korting op je internet- en tv-abonnement van Telenet.* Je vindt de korting duidelijk terug op je aanrekening als “Fiber to the home promotie: 50% korting”.

Sneller surfen

We zorgen voor een optimale surfervaring. Als het nodig is, vervangt onze technicus je oude Wifi-boosters gratis door onze 360° Pods. Dubbel zo snel surfen terwijl je je kosten halveert? Yes!

Telenet TV-box

Je haalt gratis de nieuwste Telenet TV-box in huis (tenzij je die al hebt) en hoeft dus geen eenmalige kost van € 50 te betalen. Ontdek welke tv- en radiokanalen beschikbaar zijn voor fiberklanten.

Zo snel surf je...

met fiber

Easy Internet

Basic Internet

  • Max. downloadsnelheid: 300 Mbps*
  • Max. uploadsnelheid: 20 Mbps* (en onbeperkte data)

All-Internet

  • Max. downloadsnelheid: 1000 Mbps*
  • Max. uploadsnelheid: 40 Mbps* (en onbeperkte data)
zonder fiber

Easy Internet

Basic Internet

  • Max. downloadsnelheid: 100 Mbps*
  • Max. uploadsnelheid: 10 Mbps*

All-Internet

  • Max. downloadsnelheid: 300 Mbps*
  • Max. uploadsnelheid: 20 Mbps*

*Persoonlijk en niet-overdraagbaar aanbod voor geselecteerde internetklanten die vrijwillig deelnemen aan het “Fiber-to-the-home” pilootproject. Het aanbod is enkel geldig gedurende de uitvoering van het pilootproject in uw betreffende regio. Een maandelijkse korting van 50% wordt toegekend op de eerste 6 aanrekeningen na activering zodat je gedurende 6 maanden slechts de volgende prijzen betaalt voor Easy Internet: €15, Basic Internet: €14,44, Fiber 200: €22,50, All-Internet: €27,55, Easy Internet + Telenet TV: €29,07, Basic Internet + Telenet TV: €28,51 en All-Internet + Telenet TV: €41,62, zolang je deelneemt aan het FTTH pilootproject. Niet cumuleerbaar met andere promoties. Deze aanbiedingen en vermelde prijzen zijn incl. btw en geldig onder voorbehoud van materiële (druk)fouten, vergissingen en/of wijzigingen.

*De vermelde internetsnelheden zijn theoretische maximumsnelheden bij aansluiting van een pc of laptop op de modem of fiberbox met een netwerkkabel. De werkelijke internetsnelheid kan beïnvloed worden door verkeer op het internet en andere technische factoren (zoals wifi, interne bekabeling, processor …). De afstand van de aansluiting tot de node heeft echter geen invloed op de werkelijke internetsnelheid die je kan behalen.

*De vermelde internetsnelheden zijn theoretische maximumsnelheden bij aansluiting van een pc of laptop op de modem of fiberbox met een netwerkkabel. De werkelijke internetsnelheid kan beïnvloed worden door verkeer op het internet en andere technische factoren (zoals wifi, interne bekabeling, processor …). De afstand van de aansluiting tot de node heeft echter geen invloed op de werkelijke internetsnelheid die je kan behalen.

Wat er voor, tijdens en na de installatie gebeurt, lees je hier.

Voor

Telefonisch gesprek

We bellen je om te bepalen:

  • welke werken we uitvoeren
  • waar we jouw fiberbox plaatsen.

Dat kan naast je modem zijn of ergens anders. Als het nodig is, komen we vooraf al even langs om de situatie ter plaatse te bekijken.

Telenet TV-box check
  • Digitale tv van Telenet? Dan checken we of je al de nieuwste Telenet TV-box in huis hebt. Die heb je nodig om ook met een fiberaansluiting van digitale tv te blijven genieten.
  • Nog een oudere decoder? Dan vervangen we die kosteloos door een nieuwe! Opgelet: je kan je opnames niet overzetten naar je nieuwe decoder.
Installatie-afspraak

We leggen dan meteen een installatie-afspraak vast. Je kan kiezen tussen een afspraak:

  • ’s ochtends (tussen 8 en 12 uur)
  • ’s middags (tussen 10 en 14.30 uur)
  • ’s avonds (tussen 12.30 en 16.30 uur).

Voor dit testproject zijn enkel afspraken op weekdagen mogelijk, niet op feestdagen of in het weekend.

Goed om te weten
  • De installatie-afspraak ervoor kan altijd langer of korter duren dan gepland. Daarom kunnen we je helaas geen definitief uur doorgeven. Zorg er dus zeker voor dat er tijdens het hele tijdslot een meerderjarige aanwezig is en dat de werkplek makkelijk bereikbaar is voor onze technicus.
  • Kan je toch niet meer op het afgesproken moment en wil je je afspraak wijzigen? Bel ons dan op 015 66 66 66, dan kiezen we samen een nieuw tijdstip.

Tijdens

Een gemiddelde installatie duurt ongeveer 4 uur, afhankelijk van het soort werken. De technicus...

  • boort een gaatje door je gevel.
  • voert de nodige graafwerken uit.
  • brengt de glasvezel die al in je straat aanwezig is bij je binnen.

Je hoeft dus niks te doen en blijft tijdens de installatie bijna de hele tijd ongestoord verder surfen. Alleen wanneer je coax-signaal wordt vervangen door het fiber-signaal, valt je internet maximaal een kwartiertje weg. 

Na

Opgeruimd staat (inter)netjes! De technicus doet het volgende na de installatie:

  • opruimen
  • verbinding controleren
  • andere toestellen (laptop, tablets, etc.) aansluiten
  • oudere decoder of Wifi-boosters vervangen door nieuwe toestellen

Tijdens de duur van het pilootproject kan je je coax-aansluiting niet meer gebruiken. Je internet en/of digitale tv zal enkel nog binnenkomen via de fiberbox. Je coax-modem blijft wel gewoon aanwezig, maar blijft uitgeschakeld.

Tip! Wil je later zelf nog extra toestellen aansluiten op je netwerk? Dat doe je op dezelfde manier als vroeger, met een netwerkkabel of draadloos. Je wifi-gegevens (netwerknaam en wachtwoord) blijven gewoon hetzelfde.

Het pilootproject loopt op zijn einde. Wat nu?

Dit komt terug
  • Je betaalt opnieuw het normale bedrag voor je internet- en/of digitale tv
  • Je surft weer aan je oorspronkelijke snelheid.
Dit blijft
  • Je surft verder via je fiberaansluiting en mag je fiberbox dus gewoon houden.
  • Je gebruikt je 360° Pods gratis verder als je er kreeg tijdens de installatie.
Goed om te weten
  • We nemen na afloop sowieso nog contact met je op om te bekijken wat er met je oude modem moet gebeuren.

Dat kan zeker, je kan ons gewoon even bellen op 015 66 66 66. Samen schakelen we je installatie weer om naar coax. De 50% korting op je abonnement wordt dan wel stopgezet.

Dat kan, maar voorlopig is het aanbod voor fiber nog beperkt.

  • Voor internet kan je kiezen tussen Easy Internet, Basic Internet en All-Internet.
  • Wil je voor het eerst digitale tv van Telenet? Bel ons dan op 015 66 66 66 en vermeld zeker dat je deel uitmaakt van het fiberpilootproject. Wij zorgen ervoor dat er een technicus bij je langskomt!
  • Voor vaste telefonie moet je nog even wachten. Die producten worden binnenkort beschikbaar.
  • Wil je toch een ander product (ONE, ONEup, Safespot+ …) vóór het pilootproject is afgelopen? Dan moet je terug omschakelen van een fiber- naar een coax-aansluiting.

Voor je mobiele abonnement verandert er niks, daar kan je nog altijd kiezen tussen dezelfde producten als voordien.

Tijdens de installatie van je fiberaansluiting vervangt onze technicus gratis je Wifi-boosters door onze gloednieuwe 360° Pods. Zo geniet je overal in huis van een optimale surfervaring!

Ja, maar je kan niet alle functies gebruiken. Zo kan je zelf je wifi-instellingen niet aanpassen en wordt je wifi-netwerk niet correct weergegeven. Aanrekeningen kan je wel gewoon bekijken en betalen en ook andere functies blijven werken zoals voordien.

Tijdens het fiberpilootproject kan je het verbruik van je vast internet tijdelijk niet opvolgen. Maar wees gerust, da’s helemaal niet nodig! Je hebt de hele periode onbeperkte data op je vast internet. Op je mobiele data behoud je dezelfde limieten als voordien. Dat verbruik kan je wel gewoon opvolgen via de Telenet-app.

Tijdens het fiberpilootproject kan je de meeste instellingen zelf niet aanpassen. Ook je wifi-wachtwoord kan je dus tijdelijk niet zelf veranderen. Wil je toch bepaalde instellingen wijzigen? Bel ons dan op 015 66 66 66 en vermeld zeker dat je deel uitmaakt van het fiberpilootproject. Een gespecialiseerde medewerker belt je dan terug om je verder te helpen.

Contacteer ons op 015 66 66 66 en vermeld zeker dat je meedoet aan het fiberpilootproject, dan bekijken we samen hoe we jouw verhuis zo vlot mogelijk kunnen laten verlopen.

Contacteer ons op 015 66 66 66 en vermeld zeker dat je meedoet aan het fiberpilootproject, dan regelen wij de opzeg van je abonnement. Bekijk ondertussen al wat algemene opzeginfo.

Goed om te weten

Heb je het antwoord op je vraag niet gevonden of heb je een probleem met je installatie? Contacteer ons dan op 015 66 66 66, wij staan klaar om je verder te helpen! Zeg zeker dat je deel uitmaakt van het fiberpilootproject.

Zoek je iets anders?