Ontdek hoe je je pin- en pukcode ontvangt of wat je kan doen wanneer je je pukcode vergeten bent.
Je pincode is een code die je toegang geeft tot je toestel. Je moet hem iedere keer ingeven wanneer je je toestel aanzet. Je pincode krijg je bij het activeren van je simkaart maar pas achteraf eenvoudig aan.
Heb je een fysieke simkaart? Dan vind je de pincode op je simkaart.
Heb je een eSIM? Dan vind je de pincode terug in de activatiemail die je van ons kreeg.
Ga naar de telefoonfunctie van je telefoon en geef deze code in: **04*[oude pincode]*[nieuwe pincode]*[nieuwe pincode]#
Geef je drie keer de foute pincode in? Dan wordt je simkaart geblokkeerd. Je kan deze deblokkeren met je pukcode.
Je pukcode komt van pas wanneer je toestel om één of andere reden geblokkeerd is. Standaard is ze langer dan de pincode. Je krijgt je pukcode bij het activeren van je simkaart.
Heb je een fysieke simkaart? Dan vind je de pukcode op je simkaart.
Heb je een eSIM? Dan vind je de pukcode terug in de activatiemail die je van ons kreeg.
Gaf je drie keer een foute pincpde in? Dan is je toestel geblokkeerd en moet je je pukcode gebruiken. Geef de pukcode is en kies daarna een nieuwe pincode.
Neem contact op met je fleet manager. Deze kan jouw puk-code terugvinden in het Fleet Manager Portal.
Niet enkel je simkaart wordt beveiligd met een pincode. Ook je toestel kan naar een pincode vragen. Deze is echter niet hetzelfde als je Telenet pin- en pukcodes en kan je niet via Telenet verkrijgen. Neem contact op met de fabrikant van je toestel als je deze verliest.