Webmail

Wifi maakt

je zaak zichtbaarder

freelancer in glasses using laptop sit at cafe
19 december 2023 - 5 min

Gratis wifi voor je bezoekers? Da’s goeie reclame voor je onderneming. En dat mag je letterlijk nemen. Want met snelle, stabiele wifi zorg je voor tevreden gasten én krijgt je zaak extra zichtbaarheid. Dus maak van je wifi een reclamekanaal. We helpen je alvast op weg!

 

1: Inloggen via een wachtwoord

Om op veilig te spelen, beveilig je je wifi-netwerk voor je bezoekers met een wachtwoord. Die gegevens deel je met je gasten, bijvoorbeeld door een bordje in je zaak te hangen met de naam en wachtwoord van de wifi. Tip: Wil je je wifi-netwerk inzetten als een marketingtool?

 

Maak er dan iets leuks van. Kom creatief uit de hoek met een originele naam voor de wifi in je zaak. Redenen genoeg om een leuke naam te bedenken: het tovert een glimlach op het gezicht van je klant, laat je bezoeker zich extra welkom voelen, zet de troeven van je zaak in de verf én het versterkt de identiteit van je onderneming. Veel zelfstandigen en ondernemers zoeken naar een speelse link met hun zaak. We delen graag enkele suggesties voor originele wifinamen:

 

  • ‘Feel like home’ voor een B&B
  • ‘Broodnodig’ voor een sandwichbar
  • ‘Wifi macchiato’ voor een koffiebar
  • ‘Router 66’ voor een baanrestaurant
  • ‘Komt een man bij de dokter’ voor de wachtzaal van een arts
  • ‘Geknipte wifi’ voor een kapperszaak
     

Verzin een bijhorend wachtwoord en ga ook hier voor originaliteit! Maar maak het niet té moeilijk. Je klant wil vooral makkelijk en snel inloggen. Hier volgen enkele suggesties…

 

  • ‘IFeelWelcome100!’ voor de B&B

  • ‘KrokantEnVers7/7’ voor die broodjesbar

  • ‘2*Metslagroom!’ voor die koffiebar

  • ‘Uitdefile-99’ voor dat baanrestaurant

  • ‘Virus*123’ voor de arts

‘LoveIsInTheHair4-ever’ voor de kapper

 

Klaar? Test de veiligheid van je wachtwoord hier

Tip: Verander je wachtwoord af en toe!

2: Inloggen via een welkomstpagina van je zaak

Een andere optie om je klanten te laten inloggen, is een gepersonaliseerd inlogscherm waar ze het wachtwoord invoeren. Handig, want daar zet je promoties of nieuwigheden in de kijker. Een horecazaak gebruikt het om de dagschotel, happy hour of suggesties van het huis te presenteren. Een slagerij toont de promotie van de week. Een kapperzaak zet er een nieuw haarkleurproduct in de verf. En een immokantoor maakt gasten warm om zich in te schrijven voor de nieuwsbrief.

En nu? 

Interesse in wifi voor je bezoekers? Boost je zaak met Wifi Business van Telenet Business voor € 20 per maand. Bovendien bepaal je met Wifi Business heel makkelijk zelf via een online portaal hoe je bezoekers inloggen. Je krijgt ook een handig online dashboard ter beschikking, dat automatisch het gedrag van je klanten analyseert. Zo leer je wie er met welk toestel online gaat, ontdek je wat je drukste momenten zijn en kan je zelfs bepaalde gebruikers blokkeren indien nodig. 

Nog meer inspiratie