Telenet.be

Webmail

Overzicht winkelmandje

{{monthlyTitle}}

{{oneTimeTitle}}

Bestelling afwerken

 
 
 

De verschillende installatietypes

Nieuwe Telenet-klant of een nieuw abonnement gekozen? De installatie kan je zelf doen of door Telenet laten doen.

Jij installeert

 

Wij installeren

 

Verhuis je?

Je kiest ervoor om je Telenet-diensten (telefonie, internet en Telenet TV) zelf te installeren en te activeren. De installatie is volledig gratis.

Wat moet je doen?

  • Je hoeft niet te wachten op een technicus. Je haalt je Telenet-toestellen af in een Telenet-winkelpunt in je buurt, of je laat alles aan huis leveren.
  • Je kiest zélf wanneer je alles installeert.
  • Via het eenvoudige stappenplan ben je in 1-2-3 verbonden.

 

Toch hulp nodig? Onze medewerkers staanvoor je  klaar!

Goed om te weten

  • Je kan alleen zelf installeren als je telefonisch bestelt of via een Telenet-winkelpunt. 
    Bestel je online of bestel je ook nog Telenet TV of vaste telefonie, dan is het mogelijk dat we nog een technicus sturen om je modem te installeren.Daarna kan je zelf alles aansluiten.
  • Om je installatie zelf af te werken en te activeren, moet er al een Telenet-netwerkverdeler en -modem aanwezig zijn. Is dat niet het geval? Maak dan een afspraak voor Telenet-installateur.
 
 

Denk op voorhand goed na over waar je overal tv wil kunnen kijken. Bereid de binneninstallatie voor en zorg ervoor dat je daar een coaxkabel en UTP-kabel voorziet. Zo kan onze installateur zorgen voor de installatie.

Wat doet onze installateur?

De installatie zelf

  • De Telenet-installateur plaatst je modem en netwerkverdeler aan de muur.
  • Hij verbindt de aftakkabel en coaxkabel met de netwerkverdeler.
  • En hij sluit je toestellen aan op je modem (via UTP-kabel) en je decoder ook op de coaxkabel.
  • Zo zorgt hij ervoor dat je Telenet-diensten geïnstalleerd zijn. En dan activeert hij ze ook.
  • Heb je een extra (Wifi) Powerline of Access Point nodig? Ook die plaatst de installateur voor je.

Een kwaliteitscontrole

  • Hij test je Telenet-diensten en de kwaliteit.
  • Onze installateur geeft je na de installatie ook een kwartiertje uitleg over hoe je je diensten kan gebruiken. Je kan dus surfen, bellen en tv-kijken wanneer de installateur vertrekt bij je thuis.
  • Verder vertelt hij je ook over de e-aanrekening en activeert ze, als je dat wilt. 

Je installatie in detail

Surfen in detail

De Telenet-installateur…

  • test de snelheid van je internetverbinding. Dat doet hij aan de modem.
  • stelt je toestellen in zodat je draadloos kan surfen (maximaal 4).
  • test je wifi-bereik en –snelheid in 5 woonruimtes.
  • stelt Mijn Telenet en Telenet Webmail in (op 1 toestel).

 

Tv-kijken in detail

De Telenet-installateur…

  • controleert de coaxkabels, de gebruikte wandcontactdozen en vervangt de wandcontactdozen indien nodig.
  • installeert de decoders en stelt ze in.
  • maakt je decoder interactief met een UTP-kabel of Powerline-adapters en test de verbinding.
  • legt je het basisgebruik uit van Telenet TV

 

 

Bellen in detail

De Telenet-installateur…
  • plaatst de wandcontactdoos voor je telefoonlijn.
  • regelt de nummeroverdracht van je vaste telefoonlijn. Zo kan je je nummer behouden.
  • legt je het basisgebruik uit van vaste telefonie.

De cijfertjes

  • Onze installateur doet maximaal 1 muurdoorboring.
  • Tussen de modem en netwerkverdeler mag maximaal 2 meter zitten. Het best is als ze vlak bij elkaar hangen.
  • We plaatsen UTP-kabels waar nodig, maximaal 4 stuks van telkens max. 25 m. lang. Wil je er meer? Voorzie dan zelf de extra UTP-kabels.
     
 
 
 

Verhuis je als Telenet-klant naar een nieuw adres? Dan kan je kiezen tussen :

  • Self Starter (Gratis) : je installeert zelf je diensten. Daarvoor heb een basisopstelling (modem en netwerkverdeler) nodig.

    Basisopstelling niet aanwezig op je nieuwe adres? O
    nze technicus komt gratis langs op je nieuwe adres om je modem en netwerkverdeler aan te sluiten. Daarna kan je zelf aan de slag.

  • Comfort-installatie (€85): de technicus sluit alles aan, activeert je diensten en verbindt je toestellen.

Relevant voor jou

Momenteel zijn er geen persoonlijke aanbevelingen voor jou.
Momenteel zijn er geen persoonlijke aanbevelingen voor jou.

Contacteer ons!

Graag hulp of meer uitleg?

Bel ons

Bel ons

Stel je vraag op 015 66 66 66.

Bel ons
 
Mail ons

Mail ons

Selecteer het onderwerp van je vraag
en stel ze via het contactformulier.

Mail ons
 
Kom langs

Kom langs

Bezoek een winkelpunt.

Kom langs