Als er onvoldoende geld op je rekening staat op het moment dat Telenet het bedrag van je aanrekening opvraagt bij je bank, dan wordt je domicliëring geweigerd. Wat er dan gebeurt ontdek je in deze video.
Opgelet: Je domiciliëring kan ook geweigerd worden om één van onderstaande redenen. Wanneer dat het geval is, geldt hetzelfde proces.
We laten je via e-mail en/of sms weten dat je domiciliëring geweigerd werd en vragen je om het openstaande saldo meteen te betalen via overschrijving.
Ontvangen wij dit niet voor de opmaak van je volgende aanrekening? Dan vragen wij het bedrag opnieuw op bij je volgende aanrekening. Je betaalt dan je oude en nieuwe aanrekening samen. Zorg dus voor voldoende saldo op je rekening. We rekenen een herinneringskost (€10) aan voor laattijdig betalen.
We zetten je domiciliëring stop. Je betaalt dus vanaf dat moment via overschrijving. We rekenen een herinneringskost (€10) aan voor laattijdig betalen.
Wil je nadien toch opnieuw via hetzelfde domiciliëringsmandaat betalen? Contacteer ons dan binnen de 13 maanden na onze stopzetting.
Opgelet: Wanneer je je domiciliëring zelf hebt stopgezet, van bank veranderde of je rekeningnummer geblokkeerd werd, kan je je domiciliëring nadien niet opnieuw activeren met diezelfde mandaatreferentie. Vraag dan een nieuwe domiciliëring aan.
Graag hulp of meer uitleg?