Telenet.be
 
 
 

Overzicht winkelmandje

{{monthlyTitle}}

{{oneTimeTitle}}

Bestelling afwerken

 
 
 
 

Trius NV

“ De monitoring van de glasvezelverbinding en de SLA-overeenkomst garanderen ons onmiddellijke ondersteuning. ”

Frank Verjans

Gedelegeerd bestuurder

 
 

Uitdaging

  • Verruiming van het aanbod van diensten met toegevoegde waarde naar de klanten toe
  • Voldoende bandbreedte voor vlotte klantenondersteuning op afstand
  • Integratie tussen IT en communicatie ondersteunen
 
 

Oplossingen

  • iFiber-internetverbinding met 6 Mbps upstream én downstream capaciteit
  • Voltijdse monitoring van iFiber-verbinding
  • SLA binnen 4 uur, 24 op 7
  • SIP Trunking voor integratie van VoIP telefonie met IT
 
 

Voordelen

  • Snelle communicatie tussen vestigingen
  • Vlotte remote assistance voor klanten
  • Nieuw businessmodel met meer toegevoegde waarde
 
 

ICT-leverancier Trius bouwt nieuw businessmodel op glasvezelverbinding

Dienstenaanbod breidt uit dankzij iFiber

Flexibiliteit is de sterkte van Trius, een Limburgse onderneming die de ICT- en kantoorinfrastructuur van haar klanten verzorgt. De iFiber-connectie van Telenet maakt snelle communicatie tussen de drie vestigingen mogelijk en verruimt de klantenservice.

Meer bandbreedte voor meer klantenservice

“Flexibiliteit is onze sterkte”, weet eigenaar Frank Verjans. “Wij zoeken steevast naar efficiëntieverbetering. Daarom hebben we deze mix van oplossingen, die tegemoetkomen aan een breed spectrum van behoeften in de kantooromgeving.” Efficiëntie zoekt Verjans in de eerste plaats in zijn eigen organisatie. Alle vestigingen in Limburg werken met ‘thin clients’, die aangesloten zijn op één server. “We hebben vanzelfsprekend een betrouwbare connectie nodig met die server. Maar ook moet deze connectie voldoende bandbreedte bieden. Niet zozeer voor onze eigen interne communicatie, maar omdat zowat 60% van onze klantenondersteuning erop neer komt dat wij vanop afstand de computers van onze klanten overnemen. De 6 Mbps upstream én downstream komen goed van pas voor een vlotte samenwerking met onze klanten. En we kunnen tot 100 Mbps gaan.”

 

Voor Frank Verjans is de aanleg van de iFiber-internetverbinding een stap naar verdere uitbreiding van de dienstverlening. “De bandbreedte van de glasvezel die rechtstreeks aansluit op de Telenet IPbackbone, brengt ons supersnel naar het internet. Dat betekent dat we een interessanter businessmodel kunnen uitwerken. Bijvoorbeeld door hosting aan te bieden. Ook de gebruikers van onze orthopedietoepassing kunnen we bijkomende diensten met toegevoegde waarde aanbieden. Omdat zo’n medische applicatie moet aansluiten bij de RIZIVvoorschriften, is versiebeheer van het grootste belang. We kunnen ze toegang geven tot onze server, waarop we de applicatie gebruiksklaar aanbieden. Voor ons is dat stukken makkelijker in versiebeheer en de klant kan zich toeleggen op zijn kernbusiness. Hij moet zich evenmin zorgen maken over de back-up van zijn gegevens, de achillespees van de meeste kleine organisaties. Die back-up doen we wel voor hem.”

 

De bedrijfskritische aard van dit soort toepassingen vraagt een feilloze communicatiekwaliteit en een betrouwbare connectiviteit. “De permanente monitoring van de glasvezelverbinding door Telenet en de SLA-overeenkomst verzekeren ons van een onmiddellijke ondersteuning binnen de 4 uur mocht de verbinding uitvallen of kwaliteitsproblemen geven, 24 op 7. We verwachten geen problemen, maar de ondersteuning is essentieel.”

Met SIP Trunking voorbereid op de toekomst

De grenzen tussen IT en telecommunicatie vervagen steeds meer. Berichten op een mailbox van een mobiele telefoon worden getransfereerd naar de e-mailbox, zodat ze vanop de computer of de PDA toegankelijk zijn, geeft Frank Verjans als voorbeeld. Vanuit dit perspectief is Trius met Telenet overeengekomen om een SIP Trunkingverbinding te installeren, waarover op een stabiele manier VoIP-telefonie kan lopen. “Met de SIP Trunking-service over de iFiberverbinding zullen we bellen naar vaste en mobiele nummers en faxen versturen tegen bijzonder gunstige tarieven en met grote stabiliteit”, aldus Verjans. “SIP Trunking zal in de nabije toekomst enkel aan belang winnen en daarom zet Trius vandaag de stap al. Wij willen immers over voldoende ervaring met deze IP-PBX connectietechnologie beschikken om ze met vertrouwen aan onze klanten te kunnen adviseren en te implementeren.” Dat maakt van Trius meteen meer dan zomaar een klant van Telenet.

 
 

Over Trius

Trius, met vestigingen in Genk, Hasselt en Beringen, is een no-nonsense bedrijf dat zijn klanten - middelgrote ondernemingen en de overheid - ondersteunt met computers, storage, telefonie, bewakingscamera’s en bekabelingsnetwerken, print en copy oplossingen. Daarnaast biedt zusterbedrijf Office Plus kantoorbenodigdheden aan. Bovendien is het bedrijf onder leiding van eigenaar Frank Verjans uitgegroeid tot marktleider in orthopediesoftware in België.