Telenet.be

Overzicht winkelmandje

{{monthlyTitle}}

{{oneTimeTitle}}

Bestelling afwerken

 
 
 

Wat betekent GDPR voor mij?

Sinds 25 mei 2018 is de General Data Protection Regulation, kortweg GDPR, van toepassing. Deze privacywetgeving beschermt je persoonsgegevens.

Ons privacybeleid is transparanter en eenvoudiger dan ooit. Bovendien kan je jouw persoonsgegevens eenvoudig beheren en je rechten uitoefenen. Want je bepaalt zelf hoe wij jouw persoonsgegevens mogen gebruiken. Die keuze maak je via jouw privacyinstellingen. Toch nog vragen? Neem contact met ons op of met je fleetmanager.

 

Hoe je persoonsgegevens beheren?

Het zijn jouw data. Punt. Wil je meer controle over je persoonsgegevens? Stuur ons dan een aanvraag om je privacyrechten uit te oefenen.

Welke privacyrechten kan je uitoefenen?

Recht op inzage

Je kan een overzicht opvragen van je persoonsgegevens en wat ermee gebeurt. Om de privacy van iedereen te respecteren, geven we alleen jou inzage in je gegevens.

 

Recht op rectificatie

Je kan je persoonsgegevens laten aanpassen. Je kan ook bezwaar maken tegen de verwerking van je persoonsgegevens of een beperking ervan aanvragen. Dat kan alleen in uitzonderlijke gevallen. Meer informatie hierover vind je in ons privacybeleid. Wil je algemene gegevens veranderen, zoals jouw adres of telefoonnummer? Surf dan naar Mijn Telenet.

 

Recht op gegevenswissing

Je kan ons vragen om je persoonsgegevens te verwijderen. Toch hebben we sommige informatie altijd nodig om jou de diensten aan te bieden. Er zijn ook gegevens die we wettelijk moeten bewaren. Die informatie kan je dus niet laten verwijderen.

 

Recht op overdraagbaarheid

Je kan jouw persoonsgegevens opvragen of laten overdragen naar een derde. Je krijgt deze gegevens in elektronisch formaat. 

 

Recht op verzet

Je kan er uitdrukkelijk voor kiezen om geen enkele commerciële communicatie van Telenet te ontvangen.

Wie kan een aanvraag indienen?

Iedereen heeft privacyrechten en kan dus – alleen voor zichzelf – een aanvraag indienen: klanten, ex-klanten en zelfs mensen die nog nooit klant zijn geweest. Alleen de procedure verschilt.  

  • Ben je klant bij Telenet? Meld je dan aan via Mijn Telenet en vul de aanvraag in.
  • Geen klant meer of nooit klant geweest? Dan kan je terecht in een Telenet-winkelpunt. Neem zeker je identiteitskaart mee zodat we jou kunnen identificeren.
Je aanvraag loopt. Wat nu?

Binnen de dertig kalenderdagen ontvang je een antwoord op jouw aanvraag via e-mail of brief. We verlengen die periode met maximaal zestig kalenderdagen als jouw aanvraag onduidelijk is en wij meer informatie nodig hebben. Soms krijgen we te veel aanvragen om binnen de afgesproken periode te verwerken. Ook dan verwittigen we jou binnen de dertig kalenderdagen via e-mail of brief.

Hoe je privacyinstellingen beheren?

Je blijft natuurlijk zelf baas over je data. Je kiest dus zelf hoe persoonlijk jouw Telenet-ervaring mag zijn en welke persoonsgegevens je met ons deelt voor onze commerciële doeleinden. Die keuze maak je zelf via de privacyinstellingen op Mijn Telenet.

 

Er zijn vier niveaus: algemeen, gericht, persoonlijk en uniek.

 

ALGEMEEN

We verwerken jouw persoonsgegevens (behalve je verkeersgegevens, kijkgedrag en commercieel profiel) voor algemene communicatie over onze producten en diensten. Daarnaast krijg je aanbevelingen voor films en series in jouw huidige pakket, tenzij je dat via jouw decoder hebt uitgeschakeld. We houden je ook op de hoogte als we jouw product uitbreiden. Je krijgt geen gepersonaliseerde reclame voor producten en diensten die je nog niet hebt.

 

GERICHT

We leren je beter kennen door jouw gegevens te gebruiken zoals omschreven in ons privacybeleid. We richten ons op je verkeersgegevens, surfgedrag, commercieel profiel en televisievoorkeuren. Zo laten we jou bijvoorbeeld weten dat je modem verouderd is. Natuurlijk houden we jou ook op de hoogte als je product verandert. We sturen jou bovendien gepersonaliseerde aanbiedingen over producten die je al hebt of nog niet hebt.

 

PERSOONLIJK

We maken jouw Telenet-ervaring persoonlijker door je gegevens te gebruiken zoals omschreven in ons privacybeleid. We richten ons op je verkeersgegevens, surfgedrag, commercieel profiel en televisievoorkeuren. Zo laten we jou bijvoorbeeld weten dat je modem verouderd is. Natuurlijk houden we jou ook op de hoogte als je product verandert. We sturen jou bovendien gepersonaliseerde aanbiedingen over producten die je al hebt of nog niet hebt. Je krijgt ook andere tv-spots te zien, aangepast aan jouw interesses.  

 

UNIEK

Je krijgt een unieke Telenet-ervaring, zo veel mogelijk afgestemd op jou en je gezin. Dat doen we door jouw gegevens te gebruiken zoals omschreven in ons privacybeleid. We richten ons op je verkeersgegevens, surfgedrag, commercieel profiel en televisievoorkeuren. Zo laten we jou bijvoorbeeld weten dat je modem verouderd is. Natuurlijk houden we je ook op de hoogte als je product verandert. We sturen je bovendien gepersonaliseerde aanbiedingen over producten die je al hebt of nog niet hebt. Je krijgt ook andere tv-spots te zien, aangepast aan jouw interesses. 

We registreren alleen de publieke websites waarop je surft. Uiteraard hebben we geen toegang tot gevoelige en/of vertrouwelijke informatie die je op internet verstuurt of deelt. Bankgegevens, medische gegevens, de inhoud van je e-mails, WhatsApp-berichten … alles blijft privé.

Hoe bekijk en wijzig je jouw privacyinstellingen?

Je kan je privacyinstellingen bekijken en wijzigen via Mijn Telenet. Het duurt maximaal 72 uur voor we de aanpassing verwerkt hebben. 

 

Relevant voor u

Momenteel zijn er geen persoonlijke aanbevelingen voor u.
Momenteel zijn er geen persoonlijke aanbevelingen voor u.

Contacteer ons!

Graag hulp of meer uitleg?

Bel ons

Bel ons

Stel uw vraag op 0800 68 000

Bel ons
 
Mail ons

Mail ons

Stel uw vraag via ons contactformulier

Mail ons
 
Kom langs

Kom langs

Bezoek een business partner

Kom langs