Webmail

KLIK voor Studio Mustique: da’s maatwerk voor maatwerk

18 december 2023 - 5 min

Een geboortekaartje, trouwkaart of compleet nieuwe branding voor je zaak? Wie zoekt naar een fraai ontwerp dat perfect bij jouw verhaal past, is bij Studio Mustique aan het juiste adres. Grafisch ontwerper, Sofie Mus, voorziet elk ontwerp van een persoonlijke touch. En net zoals zij haar producten afstemt op haar klant, zo heeft ze met KLIK haar internet en telefonie afgestemd op haar zaak.

 

“Klanten hebben soms een bepaald beeld van hoe ze het willen,” vertelt ontwerpster Sofie , “maar ik doe niet klakkeloos wat ze vragen. Ik begeleid hen liever naar iets waarvan ze zelf niet wisten dat ze het wilden.” De persoonlijke toets is daarbij belangrijk. Daarom levert Sofie maatwerk op vraag van elke klant. 

Digitaal vs. live

Het eerste contact met klanten verloopt vaak via Instagram. “Op mijn profiel deel ik mijn ontwerpen maar ook dingen uit mijn persoonlijke leven”, legt Sofie uit. “Klanten werken met MIJ samen, niet met een anoniem bedrijf. De kracht van een fijne samenwerking schuilt in het feit dat ze kunnen connecteren met wie ik ben, dus toon ik ook mezelf en mijn leven. Wanneer ik van mijn tweede zoontje beviel, zat daar veel babyspam bij”, lacht ze. “Maar wie zoekt naar geboortekaartjes, vindt dat vast niet erg.”

  

Sofie voert ten minste één gesprek met klanten. “Vroeger gebeurde dat meestal live. Maar ik had al ervaring met videobellen omdat heel wat klanten veraf wonen, ook in het buitenland. Dan stuurde ik hen stalen of een drukproef op, zodat ze konden kijken en voelen. Want kleuren kiezen is online behoorlijk moeilijk.” Sofie schakelde in het coronatijdperk dus vlot over naar 100% videobellen met klanten. Ook haar klanten waren deze werkwijze snel gewend, merkte ze. “Intussen zijn klanten terug welkom om live langs te komen, maar niet iedereen vindt dat nodig. Vaak volstaat een onlinegesprek. Ook nu blijf ik die optie aanbieden, want ik merk dat veel mensen daarvoor blijven kiezen.”

Stabiel internet en een persoonlijke aanpak

Het grootste deel van Sofies intakegesprekken verlopen dus online. Feilloos en snel internet is hiervoor onmisbaar. “Ik heb een heel goede internetverbinding en heb nog nooit een panne gehad. Gelukkig, want een slechte verbinding kan je je niet permitteren als zaak. Ik merk soms dat klanten een slechte verbinding hebben. Zo erg dat ze zich moeten verzetten tijdens het gesprek. Ik heb er vanaf het begin voor gezorgd dat dat in mijn zaak goed zit. Er kwam iemand van Telenet langs om mee te kijken wat de beste aanpak voor mijn situatie is. Daardoor hoef ik mij nooit op te jagen over een haperende connectie. En dankzij onze wifiversterkers beantwoord ik mijn mailtjes zelf vlot in de tuin.”

Alles voor de ondernemer

“Als kleine ondernemer is een persoonlijke service mijn kern. Maar van zo’n groot bedrijf als Telenet heeft dat mij aangenaam verrast! Toen ik klant werd bij Telenet Business en naar het winkelpunt in Gent trok, werd er ruimschoots tijd voor mij genomen. De verschillende mogelijkheden werden transparant toegelicht en de medewerker dacht écht mee met mijn zaak. Die persoonlijke en efficiënte aanpak maakte indruk op mij. Zo fijn dat ik niet via een grote helpdesk hoef te passeren om geholpen te worden!”

Op maat gemaakt 

Sofie koos haar KLIK-abonnement voor het snelle internet en telefonie met daarin veel data. “Het mobiele abonnement van mijn man zit er ook mee in. We delen de data en komen daar makkelijk mee toe.” Je past je KLIK dus altijd aan de noden van je zaak aan. Wanneer je maar wilt. “We hebben ook digitale tv. Zelf kijk ik amper televisie, maar ik vind het een handige manier om mijn oudste zoon een half uurtje zoet te houden op momenten dat ik even ongestoord moet doorwerken. Dus in zekere zin helpt ook dat mijn zaak ook vooruit”, knipoogt Sofie.

Benieuwd welke KLIK bij jouw zaak past?