Als 12-jarige emigreerde Mo Bagha van Marokko naar een voor hem onbekend land: België. 20 jaar later is hij een succesvol ondernemer in Hasselt. Zijn 2 restaurants Let’s Wok draaien op volle toeren. En dan is een goede telefonieoplossing belangrijk. “We krijgen tot 2.500 oproepen per maand. Soms lijkt het hier wel een callcenter.”
“Bij de opening van ons tweede wokrestaurant moesten we op zoek naar een oplossing voor ons telefoonprobleem”, legt zaakvoerder, Mo Bagha, uit. “Mensen kregen vaak de bezettoon, konden hun bestelling niet doorgeven en schreven dan een slechte review op Google en Facebook. Dat moest anders. Eerder had gaf een andere provider ons een tweede lijn en een telefooncentrale als oplossing. Maar dat liep helemaal mis. Ik moest soms zelf naar mijn restaurant rijden om een vakantiedag in te stellen.”
1 telefoonnummer voor 2 vestigingen
Toen Timothy van Telenet Business de digitale telefonieoplossing van FreePhone Business voorstelde aan Mo, besliste de ondernemer snel. Op 5 weken tijd werd de kabel naar de nieuwe vestiging gelegd en alle aansluitingen werden geactiveerd. “We hebben nu 1 telefoonnummer voor 2 vestigingen”, vertelt Mo. “Onze contactpersoon, Timothy, zegt dat we tot 2.500 oproepen per maand krijgen. Soms is het hier eerder een callcenter. Ook via ons online reserveringssysteem komen bestellingen binnen.”
“Hoewel het drukker is dan ooit, missen we geen enkele bestelling. Mensen komen via een keuzemenu bij het juiste restaurant terecht, krijgen een wachtmuziekje en boodschap als ze moeten wachten. Bovendien zie ik heel makkelijk wie we moeten terugbellen.”
Efficiënt en makkelijk werken
Mo merkt dat de telefonieoplossingen die vroeger enkel voor grote bedrijven voorbehouden waren nu ook bereikbaar zijn voor KMO’s. “Het is ongelooflijk hoe makkelijk dit vandaag loopt”, ervaart Mo. “Via mijn gsm en laptop verander ik alle instellingen. Als ik een vakantiedag ben vergeten in te stellen, dan pas ik dat aan vanuit mijn luie zetel. Wanneer ik niet op kantoor ben, laat ik mijn telefoon doorschakelen naar mijn gsm. Zo ben ik altijd bereikbaar. En als ik een vraag heb over iets, dan kan ik direct op hulp van Telenet Business rekenen.”
“Ik werk veel efficiënter en makkelijker dan vroeger. Mijn internet en telefoon werken altijd zoals het hoort. Dat is mooi meegenomen, want ondernemen op zich geeft me al genoeg stress. Mijn vrienden verklaren me voor gek met soms werkdagen tot 1 of 2 uur ‘s nachts. Maar dat vind ik niet erg. Ik hou van de uitdaging. En sinds de geboorte van mijn dochter, vorig jaar, weet ik nog beter waarvoor ik het doe.”
Selfmade ondernemer
Mo is een selfmade ondernemer. “Ik ben afgestudeerd als elektricien, maar dat beroep wilde ik niet uitoefenen. Daarom ging ik de horeca in, vastberaden ooit mijn eigen zaak te beginnen.” Toen kennis en huidig zakenpartner, Herman Santermans, Mo belde over een leegstand pand, handelden ze snel.
“Koffie- en shoarmazaken zijn er al zoveel, dachten wij. En omdat ik graag Thais eet, besloten we om een wokrestaurant te beginnen. Het is gezond, lekker en betaalbaar. Twee weken voor de opening vond ik pas een kok. Vier dagen voor de opening een tweede. Ik had onmogelijk durven dromen dat het zo’n succes zou worden. Al heb ik dat succes vooral te danken aan heel hard werken en mijn handige vennoot, Herman.”
Bedrijven zijn duidelijk blij met de nieuwe speler. Al snel belden tal van Hasseltse organisaties hun bestellingen door naar Let’s Wok: bedrijven, de politie, het ziekenhuis, de Corda Campus ... Vandaag komt 60% van de omzet uit B2B-bestellingen.
Altijd eerlijk communiceren
De zaak groeide iets te snel, wat Mo slapeloze nachten bezorgde. Hij deed grote inspanningen om personeel te vinden en ook klanten leden eronder. “Mensen die bij ons kwamen eten, moesten soms 40 minuten wachten, zelfs al was het restaurant leeg. Mensen die telefonisch bestelden, moesten soms 1,5 uur wachten. Dit omdat we eerst aan een tiental bedrijven wilden leveren.”
Maar ook dankzij de klanten is Let’s Wok deze hectische periode doorgeraakt. “We hebben de liefste gasten van de wereld”, zegt Mo. “Ze zien ons groeien en tonen begrip wanneer het even minder vlot gaat. Ongetwijfeld heeft dat met onze open communicatie te maken. We zijn vriendelijk en communiceren altijd eerlijk. Zo bellen we bijvoorbeeld als een bestelling 5 minuten later zal aankomen.” En zeg nu zelf … wat wil een klant nog meer?
FreePhone Business iets voor uw zaak?
Over Let’s Wok
Mo Bagha en Herman Santermans zijn het ondernemersduo achter Let’s Wok. Herman zoekt en verbouwt de panden. Mo baat ze vervolgens uit. Hun team groeide ondertussen uit tot 16 vaste en losse werkkrachten.
In 2019 denkt Mo 1.5 à 1.6 miljoen euro te draaien, ofwel een verdubbeling ten opzichte van het jaar, ervoor toen hij 1 restaurant had. “We dachten de toenmalige drukte en de omzet te verdelen over twee zaken, maar onze tweede zaak zorgde al snel voor extra groei.”
Dat ze de komende jaren zullen groeien, staat in de sterren geschreven. Via een derde zaak of via restaurants in franchise. Dat moet nog beslist worden. Ondertussen openen Mo en Herman ook een ontbijt-, lunch- en high tea bar in Hasselt.