Bij Telenet Business houden we niet van verkoopspraatjes. De allernieuwste technologie verkopen omdat die nu eenmaal trending is op dit moment? Nee, wij steken onze energie liever in de juiste begeleiding.
Sommige klanten zijn geholpen met een one-size-fits-all, maar voor de meesten vraagt een specifieke uitdaging ook een specifieke oplossing. Door écht goed te luisteren naar onze klanten, kunnen we oplossingen bieden die perfect aansluiten op hun behoeften. En die oplossing maken wij liever niet complexer dan nodig.
- Koen D’Hollander, Key Account Manager bij Telenet Business
Dat was ook het uitgangspunt van Telenet Business in de samenwerking met stad Roeselare. In deze smart city zijn digitale schermen verspreid over de stad, om inwoners en bezoekers te informeren. Dat doen ze met mobiele schermen om bijvoorbeeld noodsituaties of evenementen aan te kondigen, maar ook met algemene boodschappen in openbare gebouwen zoals de sporthal of de bibliotheek. Wat was er écht nodig? Het personeel van de stad moest deze boodschappen zélf op elk moment snel kunnen aanpassen. Ook zonder IT-kennis.
De realiteit? De verschillende afdelingen van stad Roeselare bedienden allemaal andere schermen, met uiteenlopende systemen. Er was dus één overkoepelende software nodig, die makkelijk te bedienen was door iedereen. Connectify, de digital signage specialist binnen Telenet Business, raadde Tellie aan. Dit zelf ontwikkelde platform stuurt digitale schermen aan en is zeer gebruiksvriendelijk.
- Siegerd Craeye, Senior Solutions Expert bij Connectify van Telenet Business
Medewerkers van de stad kunnen nu via een portaal op het web simpelweg content uit Word of Powerpoint naar de schermen uploaden. Kleine aanpassingen kan je zelfs met een smartphone doen. En dat lukt ook prima voor wie een leek is op het vlak van technologie. Na enkele uurtjes opleiding is iedereen mee.
Om klanten nog meer te ondersteunen, neemt Connectify van Telenet Business de volledige uitrol van het netwerk van digitale schermen op zich. “Zo proberen wij onze klanten zo veel mogelijk te ontzorgen”, zegt Siegerd Craeye van Connectify. “In het geval van schermen in de stad gaat dit van de aanvraag van de vergunning tot de plaatsing van schermen.” Hoe stad Roeselare daarmee geholpen werd, lees je in dit artikel.
- Geert Sinnaeve, Directeur ICT van de Shared Services Group in Roeselare
Onze experts zitten voor je klaar.