Webmail

Vaste telefonie en cloudtelefonie

Eindeloze mogelijkheden en toepassingen voor bedrijven en gezinnen.

Onze manieren om te telefoneren zijn de voorbije decennia enorm veranderd. En dan hebben we het niet alleen over de evolutie van draadloos naar volledig mobiel telefoneren, maar ook over de switch naar cloudtelefonie. Terwijl steeds minder gezinnen nog een vaste lijn hebben, vormt vaste telefonie nog altijd de basis voor veel bedrijfscommunicatie. En die basis moet goed zijn.

 

Volstaat voor jouw organisatie een SIP-telefoonlijn (bellen via het internet) of heb je eerder nood aan een configureerbare telefooncentrale om meerdere gesprekken simultaan te voeren? Of wil je je telefonie misschien uitbreiden met andere communicatiemogelijkheden, zoals chat of een integratie met Microsoft Teams? Op deze pagina lees je alles over vaste telefonie en cloudtelefonie, voor zowel zelfstandigen, kmo’s en grotere bedrijven als voor gezinnen.

Vaste telefonie voor het hele gezin

Ook voor gezinnen speelt vaste telefonie nog steeds een belangrijke rol. Met vaste telefonie kies je voor lage tarieven binnen België en Europa en behoud je je nummer. Met Top-lijn kan je bovendien handige opties gebruiken, zoals Ken-je-beller en oproepdoorschakeling.

Vaste lijn voor particulieren: voordelig bellen, ook naar het buitenland.

Met FreePhone Europe haal je als particulier alles uit je vaste lijn. 

Je kan onbeperkt bellen naar alle vaste nummers in België tussen 16 uur en 8 uur. Daarnaast heb je een ruime bundel van maar liefst 2.000 minuten om naar mobiele nummers in België én internationaal te bellen – binnen Europa, maar ook naar Turkije, Marokko, de Verenigde Staten en Canada.

Wil je evengoed tijdens de piekuren kunnen bellen? Kies dan voor de optie Anytime. Voor 7,50 euro per maand gebruik je je vast toestel onbeperkt voor Belgische vaste nummers en kan je je 2.000 gratis belminuten ook tijdens de piekuren inzetten.

Maak zonder zorgen de overstap.
Heb je al een vast nummer en wil je overstappen naar vaste telefonie bij Telenet? Geen nood. Wij nemen contact op met je huidige operator, zeggen voor jou het contract op en regelen de nummeroverdracht.

Telefonie-oplossingen voor zelfstandigen

Cloudtelefonie voor zelfstandigen

FreePhone Business is een digitale telefonieoplossing voor kleine bedrijven met tot 20 gebruikers. Het werkt net zoals een PBX-telefooncentrale, maar dan in de cloud. Deze oplossing biedt meer functionaliteiten dan een klassieke vaste lijn.

  • Met FreePhone Business bel je 24/7 onbeperkt naar vaste en mobiele lijnen in België en 1.000 minuten naar vaste en mobiele lijnen binnen Europa, Canada en de Verenigde Staten.
  • Je kan één algemeen vast nummer instellen als bedrijfstelefoonnummer en elke werknemer zijn eigen nummer geven. Als zaakvoerder kan je drie nummers instellen: je hoofdnummer, eigen nummer en fax.
  • Je beslist zelf welk telefoonnummer je zichtbaar/bekend wil maken (je eigen nummer of het algemene nummer). Zo kies je zelf wanneer en óf je gestoord wil worden.
  • Je kan telefoonnummers in bulk toevoegen aan je contacten.
  • Je kan zelf alle functionaliteiten beheren en instellen (configureren) via een beveiligd portaal.
  • Je betaalt een vaste maandelijkse kost per gebruiker, inclusief updates en onderhoud.
  • Je kan je telefonie uitbreiden naar maximaal 20 gebruikers als je zaak groeit.

Wist je dat … FreePhone Business Interactive Voice Response (IVR) heeft?

  • Schakel oproepen manueel of automatisch door naar collega’s of voicemails.
  • Stel gemakkelijk een keuzemenu of wachtrij in, met welkomstbericht en wachtmuziek.
  • Langere tijd afwezig of gewijzigde openingsuren? Met onze voicemails breng je je klanten gemakkelijk op de hoogte, zowel via het algemene nummer als voor de nummers van je medewerkers.

Andere oplossingen voor zelfstandigen

Naast cloudtelefonie met FreePhone Business kan je kiezen voor FreePhone Europe Pro: de klassieke vaste lijn met vast toestel. Of je gaat voor Phone2Go (een optie binnen KLIK), waarmee je bereikbaar bent waar en wanneer je maar wil dankzij een vaste lijn die ook op je mobiele telefoon beschikbaar is.

De klassieke telefoonlijn

  • Een professioneel vast nummer 
  • Klassieke vaste lijn met een vast toestel 
  • Onbeperkt bellen naar Belgische vaste nummers 
  • 2.000 minuten gratis bellen naar
    • Vaste en mobiele nummers in Europa, de VS en Canada​
    • Vaste nummers in Marokko en Turkije

Een vaste lijn, op je smartphone

  • Bereikbaar met een zakelijk nummer, waar en wanneer je maar wil 
  • Druk bezig en intussen inkomende calls? Met Phone2Go heb je dat volledig onder controle 
  • Hou werk en privé gescheiden 
  • Tot 2 vaste nummers 

Het volledige overzicht van telefonieoplossingen voor zelfstandigen

Business telefonie: vaste telefonie en cloudtelefonie voor kmo’s en grote bedrijven

Bij Telenet Business kan je rekenen op een schaalbare telefonieoplossing die meegroeit met je bedrijf. Ontdek hieronder onze verschillende communicatieoplossingen.

Customised Communication Platform (CCP)
  • Een naadloos geïntegreerd communicatieplatform op maat. 
  • Bouwt verder op je bestaande PBX-centrale. 
  • Volledig af te stemmen op medewerkers en hun werkplek.
  • Werkt lokaal of in je private cloud.
Cloudtelefonie met Voice Cloud of TEAMS
  • Neem oproepen naar een vast nummer aan op eender welk toestel (telefoon, laptop, tablet).
  • Werknemers kunnen van overal werken, en kunnen kiezen om niet bereikbaar te zijn.
  • Flexibele en schaalbare oplossing op maat van je bedrijf met gebruik van licenties.
SIP internettelefonie en VOIP
  • VOIP-telefonie aan voordelige tarieven.
  • Telefoonlijnen op basis van de SIP-standaard.
  • Voeg snel extra lijnen of diensten toe.
  • Eenvoudig beheer van facturen.

Ontdek alle telefonieoplossingen voor kmo’s en grote bedrijven

Customised Communication Platform
Cloudtelefonie
SIP-telefonie
UC&C
ISDN
Customised Communication Platform
Cloudtelefonie
SIP-telefonie
UC&C
ISDN

Customised communication platform (CCP)

Communicatie op maat, met een PBX-telefooncentrale als basis

Met CCP bouw je verder op je bestaande PBX-centrale, of we zetten samen een volledig nieuwe communicatieoplossing op poten. Lokaal of in je private cloud. Het platform groeit mee met je bedrijf, staat volledig onder jouw controle én je wordt ondersteund door onze experts. Met de glimlach.

Altijd vlot bereikbaar

Deze communicatieoplossing wordt volledig in je vertrouwde business-omgeving geïntegreerd. Je medewerkers kunnen daardoor chatten, vergaderen en videobellen zonder zich in bochten te wringen of te switchen tussen verschillende programma’s.

Groeit met je mee

Updates en upgrades worden enkel na jouw goedkeuring uitgevoerd. Voel je eerst meer voor een lokaal systeem, om in de toekomst een beroep te doen op een cloudsysteem? Aan jou de keuze. Je switcht op jouw tempo en dat van je organisatie.

Zorgeloze implementatie

Je persoonlijke delivery manager is je aanspreekpunt vanaf het begin, tot aan de implementatie. We zorgen ervoor dat die vlot verloopt, zodat je bedrijf kan blijven draaien. Ook na de oplevering kan je rekenen op de bijstand van onze experts.

Iedereen mee

We begeleiden de overstap naar het nieuwe platform: dankzij onze handige demo’s, introducties en trainingen op maat weten je medewerkers meteen hoe ze het platform kunnen gebruiken. Zo haal je samen met je team het maximum uit je nieuwe communicatieoplossing.

Benieuwd?

Op zoek naar een communicatieoplossing op maat van je bedrijf?

Cloudtelefonie: flexibiliteit en bereikbaarheid

Binnen de cloudtelefonie reiken we je twee oplossingen aan: Voice Cloud en Teams Direct Rerouting. Met Voice Cloud kies je voor totale flexibiliteit, de Teams-formule is dan weer de all-in oplossing voor bedrijven.

Voice Cloud: flexibiliteit in je vaste telefonie

Met Voice Cloud ben je bereikbaar waar en wanneer je dat maar wil. En dat geldt ook voor je medewerkers. Zij kunnen instellen wanneer, waar en hoe ze bereikbaar willen zijn. Ingewikkeld? Absoluut niet. Onze Voice Cloud is zo flexibel dat ze meegroeit met je bedrijf. Futureproof? Absoluut wel.

Met een handige gebruikersapp (Cisco Webex-app) kiezen je medewerkers eenvoudig hoe, waar en wanneer ze bereikbaar willen zijn. Je kan ook makkelijk gesprekken doorverbinden of een voicemail instellen. Dit systeem beperkt zich natuurlijk niet louter tot bellen: je kan er net zo goed mee chatten, videobellen en online presenteren. Ten slotte neem je oproepen naar een vast nummer gemakkelijk aan op een toestel naar keuze.

Voice Cloud heeft nogal wat voordelen: zo regelt Telenet voor jou het onderhoud, de veiligheid en veiligheidsupdates. Dankzij ons transparante licentiemodel kan je je service op elk moment down- of upscalen. Je kan wanneer je dat wenst verschillende aanpassingen doen, onder andere dankzij het gebruiksvriendelijke Voice Cloud Adminportaal.

Onze Voice Cloud wordt vlot geïmplementeerd in je bedrijf – je business kan gewoon blijven draaien. Mocht het nodig zijn, kan je rekenen op 24/7 ondersteuning vanuit ons Business Service Center.

We voorzien de nodige informatie en begeleiding om de opstart van Voice Cloud ook voor je medewerkers vlot te laten verlopen. Dankzij onze demo’s en trainingen is iedereen mee, van bij het begin.

Meer weten?

Twijfel je nog? Dat snappen we. Neem contact op met een van onze experts, dan bekijken we samen welke oplossing het best bij jou past.

Teams Direct Routing: de all-in oplossing voor bellen en samenwerken

Met Teams Direct Routing wordt je Teams-omgeving een all-in digitale werkplek. Je blijft voor iedereen telefonisch bereikbaar en werkt eenvoudig samen met mensen binnen én buiten je organisatie. Als officiële Microsoft Teams-partner hebben we bij Telenet gecertificeerde experten met ruime netwerkkennis en jarenlange ervaring in voice en video.

Bellen, chatten, videovergaderen, documenten of schermen delen … alle functionaliteiten zijn op één plek beschikbaar. Dat bespaart jou en je team heel wat tijd. Bovendien kiezen jullie zelf hoe en waar jullie het liefst samenwerken.

Met Teams bel je naar een gebruiker, niet naar een toestel. Je komt dus steeds bij de juiste persoon terecht – en dat geldt ook voor je klanten en leveranciers. Bovendien geniet je gewoon nog van de klassieke telefoonfunctionaliteiten, zoals een keuzemenu, een wachtrij en voicemails.

Of je nu van nul start of je bestaande omgeving wil uitbreiden: we helpen je van bij het begin bij de installatie. We configureren, activeren en begeleiden je overstap; we zorgen zelfs voor de nodige compatibele toestellen. Bovendien kan je business gewoon blijven draaien terwijl we je Teams Direct Routing implementeren. Ten slotte zorgen we met de Prosci-methode ervoor dat al je medewerkers meteen mee zijn met het nieuwe systeem.

Teams Direct Routing voor jouw team? Neem contact op

Heb je nog vragen over deze formule of wil je een offerte ontvangen? Dan nemen we graag contact met je op.


Laat je gegevens achter.

SIP-telefonie: flexibile VOIP-oplossingen

SIP (Session Internet Protocol) laat je toe om vlot over te schakelen van een traditionele telefooncentrale naar IP-PBX-telefonie. SIP maakt deel uit van onze VOIP-oplossingen. VOIP staat voor Voice Over-IP, wat wil zeggen dat je telefoneert via het internet. Je hebt dus niet langer een telefooncentrale of -installatie nodig.

We bieden voor SIP-telefonie uiterst voordelige tarieven om te bellen naar vaste en mobiele nummers, inclusief faxen – en dat in binnen- en buitenland. Bovendien dragen we je bestaande nummers gratis over naar je nieuwe systeem.

Groeit je bedrijf? Dan voeg je zorgeloos nieuwe lijnen en servicenummers toe aan je centrale. Combineer SIP Trunking (een uitbreiding van het aantal gesprekken dat je tegelijkertijd kan voeren) met dataconnectiviteitsproducten (zoals IP-VPN en Ethernet VPN) voor voice/data-integratie.

Je upgradet je systeem gemakkelijk wanneer de internetbehoefte binnen je organisatie toeneemt. We bieden je bovendien enkele SLA-garanties, waaronder online rapportering en 24/7 ondersteuning. Je kan je systeem nog uitbreiden met routerbeheer en traffic monitoring. Ten slotte is deze formule compatibel met Microsoft Teams Direct Routing.

Cybersecurity is cruciaal voor bedrijven. Met SIP-telefonie geniet je van het redundante hogekwaliteitsnetwerk van Telenet, helpen we je met een uitgebreide SLA en kan je rekenen op permanente monitoring en beheer van de dienst door het Telenet Network Operations Center.

Dankzij MyBill beheer je eenvoudig je facturen en kan je ze online raadplegen en analyseren.

Is SIP iets voor jouw?

Neem dan contact met ons op.

Unified communications & collaboration

Eén digitale werkplek

Eén werkplek met geïntegreerde telefonie en co-workingfuncties, op basis van betrouwbare partnersoftware: dat is Unified Communications & Collaborations (UC&C). UC&C zorgt ervoor dat alle verschillende communicatiekanalen in een organisatie bij elkaar komen. In plaats van verschillende toestellen en softwaretoepassingen naast elkaar te gebruiken, worden alle communicatiekanalen geïntegreerd in 1 gebruiksvriendelijke interface.

 

Daarmee kunnen medewerkers:

  • Met hetzelfde nummer bellen, 
  • via eender wel toestel,Videocalls organiseren,
  • Emails ontvangen,
  • Chatten met collega’s,
  • ...

Welke stappen ondernemen?

Welke stappen zijn er nodig om UC&C in jouw organisatie te installeren?

  • Onze experts komen de nieuwe software implementeren.
  • Daarna breiden we je telefooncentrale uit met co-workingfuncties.
  • Vervolgens integreren we de online telefonie.
  • En ten slotte zorgen we voor training en begeleiding van je medewerkers.


Met UC&C kies je voor een vlotte samenwerking in één digitale werkomgeving.

 

Advies nodig? Onze toegewijde experts helpen je graag verder.

Ondersteuning voor ISDN-verbindingen

Nog niet toe aan de overstap naar Voice over Internet Protocol (VOIP), ook al is dat de trend binnen de bedrijfswereld? Geen zorgen: we ondersteunen nog steeds ISDN-verbindingen. Afhankelijk van het aantal lijnen en nummers dat je nodig hebt en de beschikbare toegangstechnologie, stellen wij je een kostenefficiënte oplossing voor. Heb je een nieuwe telefooncentrale nodig? Bekijk dan onze CCP-oplossingen en cloudtelefonie.

Niet zeker welke telefonie-oplossing je nodig hebt? 

Elk bedrijf streeft naar succes. Bij Telenet Business zien we het als onze taak om jou daarin te ondersteunen. Daarom staan onze experts altijd voor je klaar. Ze luisteren naar je specifieke noden en gidsen je naar de ideale telefonie-oplossing voor jouw bedrijfstoepassing.

Nog even wat meer lezen? Da's zeker!

Artikel

Wat is UC&C?
Er zijn oneindig veel mogelijkheden om de bedrijfscommunicatie en het samenwerken te organiseren. Unified Communications and Collaboration (UC&C) lost dit op door alles samen te brengen op één plaats
Eén applicatie voor al uw communicatie
Medewerkers werken mobiel, verspreid en flexibel. Ze communiceren via telefoon, mail, sms, videoconferencing... Welke applicatie maakt efficiënt samenwerken mogelijk?
Vlot je bereikbaarheid beheren met Voice Cloud
Bellen blijft ook in de toekomst belangrijk voor bedrijven. Met Voice Cloud hebben we een oplossing gebouwd die bedrijven helpt hun bereikbaarheid vlot en gemakkelijk te beheren.

Deze klanten zijn alvast tevreden

De monitoring van de glasvezelverbinding en de SLA-overeenkomst garanderen ons onmiddelijke ondersteuning.

Frank Verjans

Trius NV

Nu hebben we een volwaardige oplossing die de beveiliging van onze gegevens garandeert.

Franky Goethals

Partena

In onze verkooppunten is niets dan lof te horen: de connectiviteit is snel en betrouwbaar.

Jan Marien

Desco

Andere business telefonie-oplossingen

Servicenummers bij Telenet

Telenet Business helpt je op weg als je een of meerdere servicenummer(s) nodig hebt.

 

Een eigen 0800-, 078-, 070- en 090x-nummer voor extra dienstverlening en commerciële acties? Doe dan beroep op onze dienst Servicenummers.

 

Ontdek onze dienst voor servicenummers.

Contactcenters: efficiënt communiceren

Bij Telenet hebben we ook alle technologische kennis om je contactcenter als betrouwbare en efficiënte communicatietool in te zetten. Het is tenslotte hét aanspreekpunt van je organisatie. Wij zorgen voor de technische ondersteuning – eventueel via onze partners, de infrastructuur en een oplossing op maat.

 

Wil jij ondersteuning voor je contactcenters? Bel ons op 03/355 12 34.

IMS: de toekomst van telefonie

In ’t kort: IMS (IP Multimedia Subsystem) is een technologie waar vaste en mobiele telefonie samenkomen en op dezelfde technologie draaien. Daar heeft de opkomst van 5G natuurlijk ook mee te maken.

Veelgestelde vragen over vaste telefonie en cloudtelefonie

Telefoneren tussen mensen die verbonden zijn met verschillende providers kan enkel als er onderliggend een akkoord is over de taal van het signaal waarmee de systemen van die providers het gesprek tot stand brengen, in stand houden en terug afbreken. Dit gebeurt via een protocol. SIP is zo een modern protocol en staat voor Session Initiation Protocol.

Via een Trunk kan je meerdere gesprekken tegelijkertijd voeren. Dit is bijvoorbeeld nodig in bedrijven, waar meerdere mensen op hetzelfde (interne) netwerk verbonden zijn en er dus veel individuele gesprekken tegelijkertijd moeten kunnen plaatsvinden. Een SIP trunk is een modernere vorm van trunking waarbij het protocol SIP (Session Initiation Protocol) wordt gebruikt om de verbindingen van de deelnemers op te bouwen, in stand te houden en af te breken.

IP-telefonie staat voor telefonie waar in tegenstelling tot klassieke (circuit switched of lijn geschakelde) telefonie het spraakverkeer en de signalering in kleine pakketjes wordt gesplitst. Die pakketjes worden elk apart verzonden over het netwerk, naar de andere partij. Bij klassieke telefonie werd een tijdelijk direct pad tot stand gebracht - exclusief beschikbaar voor beide partijen. IP-telefonie monopoliseert de verbinding niet zoals klassieke telefonie en werkt dus een stuk efficiënter.

VOIP staat voor Voice Over Internet Protocol: spraakverkeer dat gedigitaliseerd wordt en dan in kleine digitale informatiepakketjes (IP packets) verstuurd wordt. Aan de andere kant worden al die pakketjes weer omgezet in gewone spraak. Door snel genoeg te digitaliseren en met kleine pakketjes snel te werken, behaal je een veel betere spraakkwaliteit vergeleken met klassieke telefonie.

Bij cloudtelefonie sluit je eigenlijk een abonnement af om een telefooncentrale te gebruiken die elders staat. Omdat je die centrale via de cloud gebruikt, kan je de recentste communicatietools gebruiken.

Bij Telenet krijg je een oplossing op maat. Vraag daarom een offerte, dan bekijken we samen de mogelijkheden.

Bij Telenet krijg je een oplossing op maat. Vraag daarom een offerte, dan bekijken we samen de mogelijkheden.

Bij Telenet krijg je een oplossing op maat. Vraag daarom een offerte, dan bekijken we samen de mogelijkheden.

Je kan Microsoft Teams op twee manieren samen met je telefooncentrale gebruiken via ‘Microsoft Teams Direct Routing’: je installeert een Dedicated of Shared Session Border Controller of je gebruikt invoegtoepassingen van telefonieleveranciers.

 

Zo’n Session Border Controller is een netwerkcomponent die als tussenschakel dient om de SIP-signalen en mediaflows tussen het PSTN Netwerk/SIP Trunk en de telefooncentrale van Microsoft Teams te autoriseren en routen. Je hebt een gecertificeerde Session Border Controller (SBC) nodig om Direct Routing te activeren. Dat kan via SIP Trunking op twee manieren.

 

Dedicated Session Border Controller:

  • Een private SBC gehost bij jou of in ons datacenter
  • Integratie met PBX en SIP Trunks
  • Aanpasbaar aan je specifieke noden
  • Beheer door Telenet Business mogelijk

 

Shared Session Border Controller:

  • Gehost in het Telenet-datacenter
  • Redundant opgebouwd (gehost op twee locaties)
  • Kostenbesparend
  • Snellere oplevertijd
  • Beheer door Telenet Business
     

Daarvoor zorgen wij. In een private cloud werken wij de oplossing uit waarin je bestaande systemen naadloos geïntegreerd zijn (alarm, DECT-systeem …).

Zowel onze oplossingen in de cloud als on site zijn state-of-the-art-formules. Je geniet dus altijd van de laatste software en andere vernieuwingen.

Telenet Business biedt verschillende diensten aan: van de standaardservice tot oplossingen waarbij jij je 100% kan concentreren op je zaak.

Bij elk nieuw project geven onze ervaringsdeskundigen trainingen op maat van je medewerkers, je bedrijf en je communicatie-oplossing.

Nog even wat meer lezen? Da's zeker!

Welke trends en uitdagingen zien we in telefonie?
Bellen blijft ook in de toekomst belangrijk voor bedrijven. Met Voice Cloud hebben we een oplossing gebouwd die bedrijven helpt hun bereikbaarheid vlot en gemakkelijk te beheren.

Hoe kunnen we je helpen?

Met welke vraag jij ook zit, je kan op ons rekenen. Wij staan voor je klaar op de manier die het beste bij jou past: via telefoon, WhatsApp, e-mail of in één van onze winkelpunten.