Microsoft Teams Direct Routing

De all-in-oplossing waarmee je overal belt en samenwerkt

 

Met Microsoft Teams Direct Routing maak je van Teams een echte all-in voor je digitale werkplek: je blijft voor iedereen vlot telefonisch bereikbaar en je werkt eenvoudig samen. Gecombineerd met de expertise en services van Telenet Business.

Expertise en service bij één Microsoft Teams-partner
Altijd en overal bellen én gebeld worden. Ook door mensen buiten je bedrijf
Één tool om eenvoudig samen te werken
Iedereen vlot aan de slag
E-book

Haal het maximum uit Microsoft Teams

5 tips om Microsoft Teams nog beter te laten renderen in jouw bedrijf.

Expertise en services bij één Microsoft Teams-partner

  • Als Microsoft Teams-partner hebben we gecertificeerde experten in huis met ruime netwerkkennis en jarenlange ervaring in voice en video.
  • We hebben ons eigen vaste en mobiele netwerk, waardoor we zicht hebben over zowel ons netwerk als over de applicaties die erover lopen. Zo kunnen we je nog sneller en efficiënter helpen.
  • We voorzien extra services zoals analyse van je netwerk en/of beveiliging van je infrastructuur, een herrouteringsdienst voor noodoproepen, gsm-abonnementen op maat van je noden, enz.
  • Ook na de oplevering blijven we je vragen beantwoorden en zorgen we dat je oplossing meegroeit met je organisatie.

Eén tool om eenvoudig samen te werken

  • Bellen, chatten, videovergaderen, documenten of scherm delen … alles om samen te werken zit in één centrale oplossing.
  • Iedereen kiest zelf hoe en waar ze het liefst samenwerken. Ongeacht het toestel of werkplek.
  • Geen tijdsverlies meer door te switchen tussen verschillende programma’s.

Altijd en overal bellen én gebeld worden. Ook door mensen buiten je bedrijf

  • Je belt voortaan naar een gebruiker, niet naar een toestel. Via de cloud komt iedereen bij de juiste persoon terecht. Zowel intern als extern.
  • Bellen via Teams terwijl je toch geniet van de klassieke telefoniefunctionaliteiten (keuzemenu, wachtrij, instellen van groepen …). Alles is toegankelijk en makkelijk te beheren.
  • Je klanten en leveranciers kunnen je bereiken of zelf gebeld worden via Teams op hun mobiele of vaste lijn. Ook al gebruiken ze Teams niet.

Iedereen vlot aan de slag

  • We installeren de oplossing van scratch of geïntegreerd in je bestaande omgeving.
  • Daarnaast configureren, activeren én consulteren we. En we voorzien je van de nodige compatibele toestellen.
  • Altijd een naadloze overgang. Je blijft intussen vlot bereikbaar.
  • We trainen en begeleiden je personeel, via de Prosci-methode, tot elke medewerker mee is. We voorzien demo’s, workshops en persoonlijke begeleiding.

 

Benieuwd of Microsoft Teams Direct Routing iets voor jouw bedrijf is?

Onze experts staan klaar met antwoorden op al je vragen tijdens een verkennend gesprek. 

Microsoft Teams Direct Routing voor jouw bedrijf?

Wij zorgen voor alles. Van analyse tot extra services.

1

We luisteren naar jouw noden

Zo kunnen we je een totaaloplossing bieden op maat van je bedrijf.

2

We zorgen voor een vlotte overgang

Zowel van je infrastructuur als voor je medewerkers.

3

Onze oplossingen groeien naadloos mee met je organisatie

De Microsoft-licenties zijn maandelijks aanpasbaar.

We bieden je tariefplannen op basis van je noden.

4

Ook na de oplevering blijven we je ondersteunen

Van vragen beantwoorden en extra opleidingen voorzien tot

eventuele problemen oplossen en extra services aanbieden

Daarom kiezen zij voor Microsoft Teams Direct Routing

“Gelukkig houdt de telecomfactuur nooit verrassingen in.”

Lieven Vanlommel,

CEO Foodmaker

Heb je vragen over Microsoft Teams Voice en onze services?

Onze experts staan klaar met antwoorden.

Veelgestelde vragen

Met Direct Routing  koppel je Teams en je telefonie aan elkaar. Hierdoor kunnen Teams-gebruikers bellen naar de buitenwereld (PSTN Network) en andersom. Direct Routing  maakt telefoniefunctionaliteiten toegankelijk voor zowel gebruikers (wachtrijen, doorschakelen, voicemail, nummerherkenning) als voor admins (gebruikersinstellingen, telefoonnummers toewijzen, belgroepen, IVR)

Een Session Border Controller is een netwerkcomponent dat als tussenschakel dient om het autoriseren en routen van de SIP-signalen en mediaflows tussen het PSTN Netwerk/SIP Trunk en de telefooncentrale van Microsoft Teams. Je hebt een gecertificeerde SBC nodig om de Direct Routing  te activeren.

Dat kan via SIP Trunking op 2 manieren.

 

Dedicated Session Border Controller:

  • Een private SBC gehost bij jou of in ons datacenter
  • Integratie met PBX en SIP Trunks
  • Aanpasbaar aan je specifieke noden
  • Beheer door Telenet Business mogelijk

 

Shared Session Border Controller:

  • Gehost in het Telenet-datacenter
  • Redundant opgebouwd (gehost op 2 locaties)
  • Kostenbesparend
  • Snellere oplevertijd
  • Beheer door Telenet Business

Je kan kiezen om Teams te gebruiken voor de samenwerkingsfuncties en de Microsoft Teams invoegtoepassingen voor telefonieleveranciers te gebruiken om je bestaande telefooncentrale te blijven gebruiken om te bellen.

Heb je minder dan 300 gebruikers? Dan heb je de Microsoft Business Voice-licentie nodig.

 

Heb je meer dan 300 gebruikers? Dan heb je de Microsoft Phone System-licentie nodig en de audioconferencing add-on (als je audioconferenties wil opzetten): deze zijn reeds inbegrepen als je over een E5-plan beschikt.

 

Telenet adviseert en voorziet je van de juiste licenties.

We trainen en begeleiden je personeel tot elke medewerker mee is. Dat doen we via de Prosci-methode voor succesvol verandermanagement. De Prosci-methode beschrijft het proces om op een gestructureerde manier verandering te begeleiden en te bestendigen. Het baseert zich op de 5 stappen van het ADKAR- principe: A = Awareness - D = Desire - K = Knowledge - A = Ability - R = Reinforcement.