nl

Werkt een Telenet-dienst of -toestel niet?

Eerst even dit

Merk je overdag onderbrekingen van je vaste diensten (internet, vaste telefonie en tv)? Het is mogelijk dat we werken in je buurt. We brengen je normaal op voorhand op de hoogte, maar je kan het hier ook nakijken.

Geen werken in je buurt? Doorloop dan volgende stappen:

We kunnen je gegevens niet ophalen. Maak zelf je keuze

1. Check je kabels

Deze heb je

2. Herstart je toestellen

Deze heb je

3. Wat je nog kan doen

Deze heb je

4. Maak een afspraak

Deze heb je

1. Check je kabels

Deze heb je

2. Herstart je toestellen

Deze heb je

3. Wat je nog kan doen

Deze heb je

4. Maak een afspraak

Deze heb je

Trek je kabels uit aan beide uiteinden en sluit ze opnieuw aan. Werkt 1 bepaald toestel niet? Vervang dan de kabels die in dit toestel toekomen en test opnieuw.

Trek de stekker van je modem, wifi-pods, Access Point, switch, Powerlines en decoder uit het stopcontact. Steek ze in deze volgorde opnieuw in.

Stap 1

Het kan tot 2 minuten duren tot je modem opstart. Blijft er vooraan een lichtje knipperen? Dan krijgt hij een software-update. Trek de stekker dan zeker niet uit!

Stap 2

Heb je een Access Point, wifi-pods, (Wifi) Powerline of switch? Sluit die opnieuw aan nadat de modem volledig is opgestart.

Stap 3

Steek dan je decoder opnieuw in het stopcontact. Zodra je tv-menu is opgeladen, kan je weer digitaal tv-kijken. 

Probleem nog niet opgelost? Lees wat je zelf kan doen bij problemen met je...

Als je nog steeds problemen ondervindt, sturen we graag iemand bij jou langs. Bel ons op 015 66 66 66 of stuur ons een bericht via WhatsApp. Een afspraak is mogelijk van maandag tot zaterdag tussen…

  • 8u en 13u
  • 10u en 14u30
  • 12u30 en 18u
  • 17u en 20u (meerkost, avondafspraak niet mogelijk op zaterdag)

Wat kost zo'n afspraak?

Oorzaak bij Telenet?

Dan is de herstelling gratis. Je betaalt wel meerkosten als je een avond – of zaterdagafspraak hebt.

Oorzaak bij jou?

Dan is de herstelling betalend. Enkele voorbeelden:

  • Stekker van je toestel zit niet in het stopcontact.
  • Geen of verkeerde bekabeling.
  • Je eigen toestel is stuk.

Je afspraak gaat niet door?

Dan rekenen we een kost aan van €85, als...

  • er geen volwassene (18 jaar of ouder) aanwezig is.
  • er niemand thuis is.
  • het probleem opgelost is voor de afspraak en je dat niet laat weten.

Basiskost herstelling: Verplaatsing en 15 minuten werk inbegrepen

€ 85

Extra werkuren herstelling (per 30 minuten): Werktijd na inbegrepen 15 minuten. 

€ 25

Meerkosten herstelling 's avonds

€ 15

Meerkosten herstelling op zaterdag

€ 5

Dringende herstelling: Verplaatsing en 15 minuten werk inbegrepen.

€ 130

Waar moet ik op letten?

  • Zorg dat er iemand is die de technicus kan binnenlaten en ter plaatse blijft. Het is niet toegestaan om de sleutel onder de mat te leggen of te laten afhalen bij de buren.
  • De plaats van herstelling moet vlot toegankelijk zijn. Staan er meubels in de weg? Verplaats ze dan vooraf.
  • Zorg voor voldoende licht op de plaats van de herstelling.
  • Herstelling in een afgesloten ruimte (bijvoorbeeld appartementsblok met technische ruimte)? Zorg dan dat de technicus er makkelijk toegang toe heeft.
  • Hou huisdieren liefst in een andere ruimte.
  • Om veiligheidsredenen mag de technicus zijn schoenen niet uitdoen. Hij heeft wel een beschermhoesje om over zijn schoenen te doen.

Goed om te weten

  • De Telenet-technicus informeert je over de herstellingskosten. Die komt op je volgende aanrekening en betaal je dus niet meteen aan de technicus.
  • Als een extra of vervangend toestel nuttig of nodig is, stelt onze technicus dit vrijblijvend voor. Zo’n extra toestel kan betalend zijn.

Zoek je iets anders?