Verloren of gestolen gsm? Doe dit!
Verdorie. Je gsm is onlangs verloren of gestolen. Wat nu? Wij helpen je verder. Volg deze stappen voor je...
Blokkeer je simkaart en telefoonnummer
Doe dat zo snel mogelijk om misbruik te vermijden. Je regelt dat makkelijk online via Mijn Telenet.
Simkaart teruggevonden?
Zo deblokkeer je ze.
Online
- Log in op Mijn Telenet.
- Ga naar Mobiel > Je simkaarten.
- Klik op Simkaart deblokkeren.
Telefonisch
- Bel naar 1963 of 015 66 66 66.
- Stuur ons een bericht via WhatsApp.
Winkel
Ga langs in een van onze Telenet-winkels. Ontdek de dichtstbijzijnde in je buurt.
Vervang je simkaart
Behoud je graag je telefoonnummer? Dat kan! Een nieuwe simkaart haal je in een van onze Telenet-winkels. Daarvoor betaal je eenmalig € 5 via je aanrekening.
Blijf betalen voor je lopend abonnement
Als je je telefoonnummer blokkeert, is je mobiele contract bij ons niet opgezegd. Je blijft dus betalen voor het abonnement. Ook wanneer je je gsm verliest, blokkeer je best meteen de simkaart. Jij blijft nog steeds verantwoordelijk voor je verloren gsm en simkaart. Belt er iemand anders met je simkaart? Dan betaal jij voor die gesprekken.
Doe een aangifte bij de politie
Toestel gestolen? Doe dan best een aangifte bij de politie. Zij doen het nodige. Neem je aankoopbewijs en het unieke IMEI-nummer van je toestel mee (serienummer van 15 cijfers). Het IMEI-nummer vind je op de verpakking en aan de binnenkant van je toestel.
Tip! Vraag het IMEI-nummer vooraf op via *#06#.
Betaal je toestel met gespreide betaling af
Kocht je je verloren of gestolen toestel via gespreide betaling via Telenet? Hou dan rekening met het volgende:
- Je blijft de maandelijkse bijdrage voor je toestel betalen, tot het toestel volledig afbetaald is.
- Betaal je het openstaande saldo liever meteen helemaal af? Doe dan dit als je je contract afsloot...
Voor 15/09/2022?
Neem contact op met Cetelem.
Na 15/09/2022?
Neem contact op met Cofidis.