Geen verbinding tussen Powerlines?
Goed om te weten
Dit artikel gaat over (Wifi-)Powerlines. Zoek je informatie over Telenet 360° Wifi? Dan kan je hier terecht.
Werken je Powerlines niet zoals het hoort? Dan kan dat verschillende oorzaken hebben. Zo moeten je Powerlines compatibel zijn om verbinding met elkaar te maken. Zorg er ook voor dat je je Powerlines juist installeerde.
We kunnen je gegevens niet ophalen. Maak zelf je keuze
Je kan alleen (Wifi) Powerlines uit dezelfde groep samen gebruiken. Heb je bijvoorbeeld een Powerline uit groep 2 aan je modem, dan kan je die niet combineren met een Wifi Powerline uit groep 1. Niet vergeten: Telenet 360° Pods zijn niet compatibel met (Wifi) Powerlines!
1: PG-9083LG-TN, PG-9082LG-TN, Comtrend PG9073 LG-TN en Comtrend PG9072-TN
2: Topcom AV6400, Devolo dLAN-200 AVmini, Comtrend PG9042S-TN en Devolo PLC200+DIV
3: Netgear XE102 en Topcom PowerLan 200
Controleer of je alles correct installeerde. Je (Wifi) Powerlines moeten gekoppeld zijn met elkaar om het signaal van je modem uit te breiden. Een Wifi Powerline-set koppelen we op voorhand voor je.
Voeg je aparte (Wifi) Powerlines toe? Dan moet je die zelf nog koppelen met de stappen in de handleiding van je Powerline.
(Wifi) Powerlines koppelen
Het kan dat één van je (Wifi) Powerlines de andere (Wifi) Powerlines niet herkent. Volg onderstaande stappen om dit op te lossen.
Voor PG9073 LG TN en PG9072-TN
Druk 12 seconden op de Security-knop van elke Powerline. Zo geef je je Powerline een reset. Opgelet: gebruik het factory reset-knopje niet! Doe je dat wel, dan moet je opnieuw beginnen.
PG9083 LG-TN en PG9082LG-TN
Druk minder dan 10 seconden op de Sync-knop van elk toestel. Opgelet: druk je langer dan 10 seconden, dan gaat je Powerline opnieuw naar fabrieksinstellingen. Je moet dan helemaal opnieuw beginnen met de installatie. Hoe je dat doe, zie je in de installatievideo.