- Wifi 6 Triband 5GL 4x4 + 5GU 2x2 + 2,4G 2x2
- Wifi 6 Certified
- Compatibiliteit: alle wifi-devices, inclusief Wifi 6-ondersteund
- 2 UTP-poorten: 1 x 2,5 Gbps, 1 x 1Gbps
- Gemiddeld verbruik: 7.5 W
Telenet 360° Wifi installeren
Geraakt je wifi niet tot in elke kamer bij je thuis? Dat kan je oplossen met Telenet 360° Wifi en wifi-pods. De pods verdelen, regelen en versterken namelijk vanzelf alle wifisignalen naar de toestellen die het nodig hebben. De Telenet 360° Pods al in huis? Ontdek hoe je ze installeert en activeert.
Maak je keuze
We kunnen je gegevens niet ophalen. Maak zelf je keuze
Meld je aan met je Telenet-login. Check zeker of je de laatste versie van de app hebt.
Telenet 360° Wifi werkt alleen met wifi-pods en een Telenet 360° Modem, geen andere wifiversterker en modem van Telenet of andere merken. Gebruik je nog (Wifi-) Powerlines en Access Points van Telenet? Verwijder ze en stuur ze terug via Post NL of geef ze af in een Telenet-winkel.
Dat doe je volgens de stappen in de MyTelenet-app. De modem leveren we erbij als je er nog geen hebt.
Klik op Start installatie in de melding in je MyTelenet-app en volg de stappen. Brandt het ledje op de modem wit en zie je geen ledje op je pod? Dan is je installatie gelukt! Geen melding te zien? Volg de stappen in de video.
- Open de MyTelenet-app > Mijn Producten en selecteer je wifi-netwerk.
- Selecteer je wifi-pod en druk op het Potlood icoon.
- Geef je wifi-pod een naam. Zorg dat de plaats van de wifi-pod duidelijk is aan de hand van de benaming. Vermijd daarbij namen als ‘1’, ‘2’, zo ontstaat er verwarring over welke pod het gaat wanneer er een probleem is. Voorbeeld namen wifi-pod(s): Living, Garage, Zolder, 1ste verdieping, gang … .
Een optimale plaatsing van je wifi-pods zorgt voor het beste bereik. Ook problemen kan je op deze manier verhelpen. We geven je graag enkele tips.
Centraal
Plaats de wifi-pods centraal in je huis voor het beste bereik. Kies dus eerder voor binnenmuren dan buitenmuren!
Niet te ver
Zorg ervoor dat de afstand tussen de wifi-pods niet te groot is, zodat ze goed met elkaar kunnen communiceren. Laat dus maximum 2 à 3 kamers tussen de wifi-pods.
Niet verstopt
Je wifi-pods mogen gezien worden. Plaats ze dus niet achter een zetel, kast of ander voorwerp, want dan verzwakt het wifi-signaal.
Wifi-bereik tot buiten?
Je hebt 2 opties voor internet tot achteraan de tuin of in een andere afgelegen plek van je huis. Vergroot je wifi-bereik via:
Extra wifi-pods
Breid je netwerk uit met extra wifi-pods. Test het even of dit de juiste oplossing is voor jou. Werkt het niet? Dan stuur je de wifi-pods terug.
Via UTP-kabel
Ligt er een UTP-kabel naar waar je je netwerk wil uitbreiden? Verbind de wifi-pod dan met die UTP-kabel. Klaar!
Was je digitale tv aangesloten op je Powerline of modem? Dan verbind je nu je Telenet TV-box, Digicorder of Digibox met je nieuwe Telenet 360° Modem of Pods. Welke UTP-poort van je wifi-pod je gebruikt, maakt geen verschil. Beiden kunnen onze maximale snelheid vandaag (1Gbps) aan. Hetzelfde geldt voor je Playstation of Xbox.
Heb je een Telenet TV-box, Playstation of Xbox? Die kan je ook verbinden via wifi. Zo kan je je wifi-pod op een andere, misschien beter geschikte plaats gebruiken.
Wanneer één of meerdere toestellen veel data versturen, kunnen de pods warm worden. Om problemen te voorkomen, beschikken ze over verschillende beveiligingsmechanismen zoals een overspanningsbeveiliging of een automatische herstart.
Krijg je een foutmelding...
Pod niet gevonden
Zorg ervoor dat je het serienummer van de wifi-pod correct scant. Je moet namelijk de barcode op de achterkant van de wifi-pod scannen. Je vindt het serienummer ook terug op de sticker achteraan de doos (onder de eerste barcode met vermelding S/N: …) De juiste barcode start met een X en bevat 4 letters gevolgd door 8 cijfers.
Ben je zeker dat je de juiste barcode gescand hebt of manueel het serienummer correct ingegeven hebt? Neem dan contact op met onze klantendienst.
Pod kon niet geactiveerd worden
Je wifi-pod kon geen verbinding maken met je 360° Modem of je andere 360° Pods. Plaats de wifi-pod dichter bij de rest van je netwerk en probeer de wifi-pod opnieuw te activeren? Lukt dat niet? Contacteer ons, we helpen je graag verder.
Oeps! Er liep iets mis.
Of activering modem mislukt.
Het kan even duren voordat de activering van je modem voltooid is. Wacht daarom 15 tot 30 minuten. Krijg je daarna nog altijd een foutmelding? Neem dan contact met ons op.