Werkt een Telenet-dienst of -toestel niet?
Eerst even dit
Merk je overdag onderbrekingen van je vaste diensten (internet, vaste telefonie en tv)? Het is mogelijk dat we werken in je buurt. We brengen je normaal op voorhand op de hoogte, maar je kan het hier ook nakijken.
Geen werken in je buurt? Doorloop dan volgende stappen:
We kunnen je gegevens niet ophalen. Maak zelf je keuze
Trek je kabels uit aan beide uiteinden en sluit ze opnieuw aan. Werkt 1 bepaald toestel niet? Vervang dan de kabels die in dit toestel toekomen en test opnieuw.
Trek de stekker van je modem, wifi-pods, Access Point, switch, Powerlines en decoder uit het stopcontact. Steek ze in deze volgorde opnieuw in.
Stap 1
Het kan tot 2 minuten duren tot je modem opstart. Blijft er vooraan een lichtje knipperen? Dan krijgt hij een software-update. Trek de stekker dan zeker niet uit!
Stap 2
Heb je een Access Point, wifi-pods, (Wifi) Powerline of switch? Sluit die opnieuw aan nadat de modem volledig is opgestart.
Stap 3
Steek dan je decoder opnieuw in het stopcontact. Zodra je tv-menu is opgeladen, kan je weer digitaal tv-kijken.
Probleem nog niet opgelost? Lees wat je zelf kan doen bij problemen met je...
Heb je nog steeds problemen? Dan sturen we graag een technicus naar jou. Bel ons op 015 66 66 66 of stuur een bericht via WhatsApp.
Een afspraak is mogelijk van maandag tot zaterdag. We komen langs op volgende tijdsloten:
- Tussen 8 en 13 uur
- Tussen 10 en 14.30 uur
- Tussen 12.30 en 18 uur
- Tussen 17 en 20 uur (met meerkost, niet mogelijk op zaterdag)
Wat kost een afspraak voor een herstelling?
De oorzaak ligt bij Telenet
Afspraak op:
- Weekdagen (tussen 8 en 18 uur): gratis
- Weekdagen (tussen 17 en 20 uur): € 15
- Zaterdag: € 5
De oorzaak ligt bij jou
Enkele voorbeelden:
- De stekker van het toestel zit niet in het stopcontact
- Geen of verkeerde bekabeling
- Je tv, laptop of ander eigen toestel is stuk
- Basiskost (inclusief verplaatsing en 15 minuten werk): € 85
- Extra werktijd (per 30 minuten): € 25
Daarnaast betaal je een meerkost voor een afspraak op:
- Weekdagen (tussen 17 en 20 uur): € 15
- Zaterdag: € 5
Je betaalt altijd €85 als:
- Er niemand thuis is.
- Er geen meerderjarige persoon aanwezig is.
- Het probleem al opgelost is en je de afspraak niet annuleert.
Waar moet ik op letten?
- Zorg dat er iemand is die de technicus kan binnenlaten en ter plaatse blijft. Het is niet toegestaan om de sleutel onder de mat te leggen of te laten afhalen bij de buren.
- De plaats van herstelling moet vlot toegankelijk zijn. Staan er meubels in de weg? Verplaats ze dan vooraf.
- Zorg voor voldoende licht op de plaats van de herstelling.
- Herstelling in een afgesloten ruimte (bijvoorbeeld appartementsblok met technische ruimte)? Zorg dan dat de technicus er makkelijk toegang toe heeft.
- Hou huisdieren liefst in een andere ruimte.
- Om veiligheidsredenen mag de technicus zijn schoenen niet uitdoen. Hij heeft wel een beschermhoesje om over zijn schoenen te doen.
Goed om te weten
- De Telenet-technicus informeert je over de herstellingskosten. Die komt op je volgende aanrekening en betaal je dus niet meteen aan de technicus.
- Als een extra of vervangend toestel nuttig of nodig is, stelt onze technicus dit vrijblijvend voor. Zo’n extra toestel kan betalend zijn.