Telenet.be
 
 
 

Overzicht winkelmandje

{{monthlyTitle}}

{{oneTimeTitle}}

Bestelling afwerken

 
 
 
Wat bij defect aan Telenet-toestel of -kabel?

Controleer eerst of je bekabeling nog juist zit

Zijn alle kabels nog juist aangesloten?


stroomkabel (netsnoer)

coax-kabel of antennekabel
(aan je Digibox of tv-toestel)

UTP-kabel of computerkabel

(vertrekt vanuit je modem)

 

HDMI-kabel of scartkabel

(tussen je Digibox en je tv-toestel)

 

 
 

Opgelet: stroompanne gehad of kabels even uitgetrokken tijdens een welverdiende vakantie? Herstart je toestellen.

 
 

Kabels in orde?

Zitten alle kabels juist en heb je stroom? Lees wat je zelf kan doen...

  • bij een storing op je vaste telefoonlijn, digitale tv of TV met een kaartje
  • bij problemen met je Wifi of je internetverbinding via kabel
  • als je (bij Telenet gekochte) toestel defect is

 

Dan sturen we graag iemand bij jou langs. Bel ons op 015 66 66 66 en we zoeken samen naar een gepast moment. Dat kan telkens van maandag tot zaterdag:  
 

  • Ochtend: 8 en 13 uur
  • Middag: 10 en 14.30 uur
  • Namiddag: 12.30 en 18 uur
  • Avond: 18 en 22 uur (meerkost + niet op zaterdag)

Opgelet

Tijdens de herstelling (van begin tot eind) moet er altijd een volwassene (18 jaar of ouder) aanwezig zijn om:

  • toestemming te geven voor de acties van de Telenet-technicus
  • de leveringsbon te ondertekenen (alleen bij betalende herstelling)

Geen volwassene aanwezig? Dan rekenen we een kost aan van € 85.

 
 

Prijs herstelling

  • Oorzaak bij Telenet = gratis herstelling
  • Oorzaak bij jou = betalende herstelling.
    Voorbeelden:
    • Stekker van je toestel zit niet in het stopcontact
    • Geen of verkeerde bekabeling
    • Niet thuis op moment van afspraak
    • Niet gemeld dat het defect al opgelost is
  • De Telenet-technicus informeert je over de eventuele herstellingskost. Die komt dan op je eerstvolgende aanrekening, je moet dus nooit meteen (cash) betalen. Bekijk het overzicht van de tarieven voor een herstelling.
  • De herstelling kan ook uitwijzen dat extra of vervangend materiaal nuttig of nodig is. Is dat zo? Onze technicus doet je dan vrijblijvend een voorstel.
 
 

Waar moet ik op letten?

  • Zorg dat er iemand is die de technicus kan binnenlaten en ter plaatse blijft. Het is bv. niet toegestaan om de sleutel onder de mat te leggen of te laten afhalen bij de buren.
  • De plaats van herstelling moet vlot toegankelijk zijn. Staan er bv. meubels in de weg? Verplaats ze dan vooraf.
  • Zorg voor voldoende licht op de plaats van de herstelling.
  • Herstelling in een afgesloten ruimte (bv. appartementsblok met technische ruimte)? Zorg dan dat de technicus er makkelijk toegang toe heeft.
  • Hou huisdieren liefst in een andere ruimte.
  • Om veiligheidsredenen mag de technicus zijn schoenen niet uitdoen. Hij heeft wel een beschermhoesje om over zijn schoenen te doen

Overzicht tarieven

Basiskost herstelling (verplaatsing + 15 min. werk inbegrepen)
Alleen te betalen als de oorzaak van het defect niet bij Telenet ligt, of als er geen volwassene thuis is. Bovenop deze kost kunnen nog extra werkuren komen (zie onder).

€ 85

Herstelling ‘s avonds
Bij avondafspraken (18u-22u) is er een meerprijs, bovenop de basiskost. Niet mogelijk op zaterdag.

€ 15

Herstelling op zaterdag
Bij afspraken op zaterdag is er een meerprijs, bovenop de basiskost.

€ 5

Dringende herstelling (verplaatsing + 15 min. werk inbegrepen)
Bij dringende herstellingen sturen we zo snel mogelijk een technicus.

€ 130

Extra werkuren herstelling (per 30 min.)
In de basiskost is 15 min. werk inbegrepen. Daarna rekenen we per 30 min. extra werktijd aan.

€ 25

Klacht over een herstelling?

Relevant voor jou

Momenteel zijn er geen persoonlijke aanbevelingen voor jou.
Momenteel zijn er geen persoonlijke aanbevelingen voor jou.

Graag hulp of meer uitleg?

Bel ons

Bel ons

Stel je vraag op 015 66 66 66

Bel ons
 
Mail ons

Mail ons

Stel je vraag via ons contactformulier

Mail ons
 
Kom langs

Kom langs

Bezoek een winkelpunt

Kom langs