Telenet.be
 
 
 

Overzicht winkelmandje

{{monthlyTitle}}

{{oneTimeTitle}}

Bestelling afwerken

 
 
 
Wat bij defect aan Telenet-toestel of -kabel?

Eerst even dit

Overdag onderbrekingen van je vaste diensten (internet, vaste telefonie en tv)? Het is mogelijk dat we werken in je buurt. We brengen je normaal op voorhand op de hoogte, maar je kan het ook nakijken bij Geplande werken. Heb je de Telenet Support-app al? Dan krijg je een bericht van ons in de app als er werken zijn.

 

Geen werken in je buurt? Doorloop dan volgende stappen:

1. Check je kabels

 

2. Herstart je toestellen

 

3. Wat je nog kan doen

 

4. Maak een afspraak

Trek je kabels uit aan beide uiteinden en sluit ze opnieuw aan.

Werkt 1 bepaald toestel niet? Vervang dan de kabels die in dit toestel toekomen en test opnieuw.

Trek de stekker van je modem, Access Point, switch, Powerline-adapters en Digibox/Digicorder uit het stopcontact. Steek ze opnieuw in, in de juiste volgorde.

Stap 1

Het kan tot 2 minuten duren tot je modem opstart. Blijven de blauwe lampjes op je Telenet-modem knipperen? Dan krijgt hij een software-update. Trek de stekker dan zeker niet uit!

Stap 2

Heb je een Access Point, (Wifi) Powerline-adapter of switch? Sluit die opnieuw aan nadat de modem volledig is opgestart.

Stap 3

Steek dan je Digibox of Digicorder opnieuw in het stopcontact. Zodra je tv-menu is opgeladen, kan je weer digitaal tv-kijken. 

 
 
 
 

Probleem nog niet opgelost? Lees wat je zelf kan doen bij problemen met je...

Als je nog steeds problemen ondervindt, sturen we graag iemand bij jou langs. Bel ons op 015 66 66 66.

 

Een afspraak is mogelijk van maandag tot zaterdag tussen…

  • 8 en 13 uur.
  • 10 en 14.30 uur.
  • 12.30 en 18 uur.
  • 18 en 22 uur (meerkosten en niet op zaterdag).

Wat kost zo'n afspraak?

Oorzaak bij Telenet?

Dan is de herstelling gratis. Je betaalt wel meerkosten als je een avond – of zaterdagafspraak hebt.

Oorzaak bij jou?

Dan is de herstelling betalend.

Voorbeelden:

  • Stekker van je toestel zit niet in het stopcontact.
  • Geen of verkeerde bekabeling.
  • Je eigen toestel is stuk.

 

Je afspraak gaat niet door en we rekenen een kost aan van € 85, als…

  • er geen volwassene (18 jaar of ouder) aanwezig is.
  • er niemand thuis is.
  • het probleem opgelost is voor de afspraak en je dit niet laat weten.

Tarieven

Basiskost herstelling
Verplaatsing en 15 minuten werk inbegrepen.

€ 85

Extra werkuren herstelling (per 30 minuten)
Werktijd na inbegrepen 15 minuten.

€ 25

Meerkosten herstelling 's avonds

€ 15

Meerkosten herstelling op zaterdag

€ 5

Dringende herstelling
Verplaatsing en 15 minuten werk inbegrepen.

€ 130

Goed om te weten

  • De Telenet-technicus informeert je over de herstellingskosten. Die komt op je volgende aanrekening en betaal je dus niet meteen aan de technicus.
  • Als een extra of vervangend toestel nuttig of nodig is, stelt onze technicus dit vrijblijvend voor. Zo’n extra toestel kan betalend zijn.
 
 

Waar moet ik op letten?

  • Zorg dat er iemand is die de technicus kan binnenlaten en ter plaatse blijft. Het is niet toegestaan om de sleutel onder de mat te leggen of te laten afhalen bij de buren.
  • De plaats van herstelling moet vlot toegankelijk zijn. Staan er meubels in de weg? Verplaats ze dan vooraf.
  • Zorg voor voldoende licht op de plaats van de herstelling.
  • Herstelling in een afgesloten ruimte (bijvoorbeeld appartementsblok met technische ruimte)? Zorg dan dat de technicus er makkelijk toegang toe heeft.
  • Hou huisdieren liefst in een andere ruimte.
  • Om veiligheidsredenen mag de technicus zijn schoenen niet uitdoen. Hij heeft wel een beschermhoesje om over zijn schoenen te doen.
 
 

Relevant voor jou

Momenteel zijn er geen persoonlijke aanbevelingen voor jou.
Momenteel zijn er geen persoonlijke aanbevelingen voor jou.

Graag hulp of meer uitleg?

Bel ons

Bel ons

Stel je vraag op 015 66 66 66

Bel ons
 
Mail ons

Mail ons

Stel je vraag via ons contactformulier

Mail ons
 
Kom langs

Kom langs

Bezoek een winkelpunt

Kom langs