Telenet.be
 
 
 

Overzicht winkelmandje

{{monthlyTitle}}

{{oneTimeTitle}}

Bestelling afwerken

 
 
 
Ik heb last van interferentie

Sta je in dezelfde ruimte als je Wireless Modem, maar is je wifi-verbinding toch langzaam? Dan heb je last van storende wifi-signalen.

Je Telenet Wireless Modem of hoofdstation stuurt een wifi-signaal door de lucht en jouw toestel pikt het weer op. Als je wifi-signaal overal in huis slecht is, kan dat een gevolg zijn van andere signalen in de lucht. We noemen dit stoorbronnen.
 

Wat zijn mogelijke stoorbronnen en oplossingen?

Sommige toestellen (bv. babyfoon, microgolf, alarminstallatie)

Sommige toestellen  kunnen je Wifi-signaal verstoren. Wanneer die toestellen bij je thuis op dezelfde frequentie of kanalen ‘zitten’ als je Wireless Modem dan is je Wifi-verbinding traag.  

Oplossing

  • Verplaats die toestellen en kijk of het probleem opgelost is
  • Niet opgelost? Verander je Wifi-kanaal van je Wireless Modem.
  • Ga naar Mijn Telenet
    • Klik op Mijn internet > Draadloze instellingen
    • Klik op Instellingen > Signaal
    • Kies bij Wifi-frequentie voor 2,4 GHz of 5 GHz
      • Kies bij Configuratie 2.4 GHz tussen kanaal 1, 6 of 11
      • Stel bij Configuratie 5 GHz kanaal 100 in
    • Klik op Bewaar
       

 

Wifi-signalen van andere Wireless Modems

Woon je in een appartement of dichtbevolkte straat? Dan is het mogelijk dat Wifi-signalen van andere wireless modems (bv. van de buren) elkaar overlappen of storen omdat ze op dezelfde frequentie als jouw hoofdstation uitsturen.

Oplossing

  • Verander je Wifi- kanaal van je Wireless Modem.
    • Ga naar Mijn Telenet
    • Klik op Mijn internet > Draadloze instellingen
    • Klik op Instellingen > Signaal
    • Kies bij Wifi-frequentie voor 2,4 GHz of 5 GHz
      • Kies bij Configuratie 2.4 GHz tussen kanaal 1, 6 of 11
      • Stel bij Configuratie 5 GHz kanaal 100 in
    • Klik op Bewaar

  • Wifi-kanaal van je access point aanpassen?
 
 
 

Tip

Zet je wifi-frequentie altijd op 2,4 GHz én 5 GHz. 

Niet opgelost?

Als dat niet helpt, is er misschien iets anders aan de hand met je wifi. 

Je kan ook beroep doen op een Helemaal-Mee-technicus om je thuisnetwerk te verbeteren 

 
 

Relevant voor jou

Momenteel zijn er geen persoonlijke aanbevelingen voor jou.
Momenteel zijn er geen persoonlijke aanbevelingen voor jou.

Graag hulp of meer uitleg?

Bel ons

Bel ons

Stel je vraag op 015 66 66 66

Bel ons
 
Mail ons

Mail ons

Stel je vraag via ons contactformulier

Mail ons
 
Kom langs

Kom langs

Bezoek een winkelpunt

Kom langs