Telenet.be

Overzicht winkelmandje

{{monthlyTitle}}

{{oneTimeTitle}}

Bestelling afwerken

 
 
 
 
 

Probleem met wifi thuis?

{{lineValue}}

Test je wifi-bereik via de Telenet-app. Zo krijg je meteen een oplossing op maat bij problemen. Open of installeer de Telenet-app, ga naar Wifi-netwerk en kies Optimaliseer je wifi. Zo simpel is het! Heb je een Wifi-booster nodig? Bestel ‘m dan meteen.

Installeer de Telenet-app

Algemeen probleem?

Soms zijn er werken of storingen in je buurt. Of je surft aan verlaagde snelheid omdat je je maandelijks volume opgebruikte. Voor je de wifi bij je thuis controleert met onze handige wifi-checks, kijk je eerst na of je wifi-probleem een andere oorzaak heeft.

Als er werken zijn in je buurt, kan dat tijdelijk een internetonderbreking geven.

 

 
 

Is je maandelijks basisvolume op of heb je intensief verbruikt? Dan kan het zijn dat je surft tegen verlaagde snelheid. En dat heeft uiteraard impact op je wifi-verbinding.

 
 
 
 

Doe de wifi-checks

Geen algemeen probleem? We gidsen je graag door onze 5 wifi-checks om je wifi-verbinding te verbeteren.

Wifi-check 1: je modem

Je modem, da’s het hart van je internetverbinding. Een probleem met je modem kan je surfervaring sterk beïnvloeden. Een probleem met je wifi kan dus eigenlijk een algemeen probleem met je modem zijn. Controleer dus daarom zeker je modem!

A.

Zit je coaxkabel goed vast?

Je internet komt je huis binnen via de coaxkabel. Die kabel zit achteraan in je modem vastgeschroefd. Zit je coax niet vast (genoeg)? Dan kan dit voor grote problemen zorgen. Kan je de moer van de kabel met je hand verdraaien? Dan moet je kabel vaster! Gebruik een steeksleutel en draai je coaxkabel zo vast mogelijk.

 
 

B.

Reset je modem!

Zit de coaxkabel vast, maar is het probleem niet opgelost? Reset dan je modem. Vaak lost dit storingen op. Je modem reset je door de stekker 15 seconden uit het stopcontact te trekken. Je kan je modem ook resetten via Mijn Telenet. Kies voor 'modeminstellingen' en klik daarna op 'modem herstarten'.

 
 

C.

Ook problemen via kabel?

Coax vastgedraaid, modem gereset en ook problemen als je via utp-kabel surft? Neem dan contact met ons op. We kijken verder na waar het probleem zit!

Via kabel loopt het wel vlot? Snel naar wifi-check 2!

 
 
 
 

Wifi-check 2: je toestel

Controleer met een ander toestel je wifi-bereik op dezelfde plaats. Heb je daar wel goed bereik? Misschien ligt het aan je toestel.

 
 

Wifi-check 3: het juiste netwerk

Thuis verbind je met je thuisnetwerk, het netwerk van je eigen modem. Verbind je (per ongeluk) met Telenet Wi-Free of bijvoorbeeld het netwerk van je buren? Dan heeft dat een invloed op je surfervaring. Zorg er dus voor dat je verbonden bent je eigen netwerk. Check de gegevens op jouw wifi-paspoort.

 

Tip: gebruik je ook Wifi-booster? Schakel dan één wifi-netwerk in. Zo verbinden je toestellen automatisch met het beste signaal.

 
 

Wifi-check 4: stoorzenders

Andere signalen verstoren soms het wifi-signaal van je modem. Je modem doet perfect zijn werk, maar toch is jouw surfervaring niet wat het moet zijn. Da’s lastig. Gelukkig zet je stoorzenders gemakkelijk buiten spel.

 

Heb je 1 van volgende toestellen in huis? Schakel ze kort uit of trek de stekker even uit. Test dan of je wifi beter gaat, bijvoorbeeld door een filmpje op internet te bekijken. Is dat het geval? Kijk dan snel hoe je het probleem oplost.

Alarmsysteem of bewakingscamera's

  • Zet de onderdelen van je bewakingssysteem niet naast je modem of booster. Een beetje afstand kan al een verschil maken.
  • Heeft je bewakingssysteem meerdere kanalen? Probeer een ander wiifi-kanaal.
  • Ga je nieuwe apparatuur kopen? Kies een bewakingssysteem met een IP-verbinding. Zo werkt je bewakingssysteem samen met je modem.

Draadloze telefoon

  • Zet je telefoon of basisstation niet direct naast je laptop of modem , maar houd minstens 1 meter afstand.

Babyfoon

  • Plaats je babyfoon niet vlak naast je modem of laptop. Een beetje extra afstand doet al wonderen.
  • Heeft je babyfoon meerdere wifi-kanalen? Probeer een ander kanaal. Dat kan de storing verhelpen.

Draadloze geluidsinstallatie of game controller

  • Heb je een geluidsinstallatie, boxen of een spelconsoller in huis die draadloos verbinden via Bluetooth? Plaats ze dan niet te dicht bij je modem of laptop. Een beetje afstand (1m) maakt vaak al een verschil.

Microgolfoven

  • Je microgolfoven zet je niet te dicht bij je modem of laptop, of in de lijn tussen je modem en laptop.

Weerstation

  • Je weerstation bestaat meestal uit verschillende onderdelen. Zorg ervoor dat je geen van deze onderdelen vlak naast je modem of laptop plaatst. Een metertje afstand maakt al een verschil.
  • Werkt een van de onderdelen van je weerstation op batterijen? Probeer dan eens met nieuwe batterijen. Een te lage spanning kan ervoor zorgen dat je station een continu signaal uitzendt. Dat kan voor storing zorgen.
  • Wil je een nieuw weerstation kopen? Kies er dan eentje met een IP-verbinding of 433 MHz-frequentie. Dat verstoort je modem niet.

 

Draadloze lichtschakelaar of deurbel

  • Plaats de ontvanger van je draadloze deurbel of schakelaar niet vlak naast je modem. Een metertje afstand kan al een heel verschil maken.
  • Heeft je deurbel of schakelaar meerdere wifi-kanalen? Probeer een ander kanaal. Dat kan de storing verhelpen.
 

Wifi-check 5: je wifi-bereik

Test je wifi-bereik in huis met de Telenet-app. Is je wifi-bereik op een bepaalde plaats niet optimaal en wil je op die plek wifi? Dan raadt de Telenet-app aan om een Wifi-booster te bestellen. De app toont je de verschillende soorten Wifi-boosters. Zo kies je diegene die het best past bij de situatie bij je thuis. Bovendien kan je je Wifi-booster meteen bestellen in de app zelf.

Goed om te weten

  • De huur van je 1ste Wifi-booster is gratis als je een internetabonnement van Telenet hebt.
  • Nadat je besteld hebt, krijg je een bevestiging van je bestelling.
  • Je betaalt een eenmalige leveringskost van €5.
     
 
 

Alle checks overlopen en niet opgelost?

Contacteer ons zodat we samen kunnen bekijken wat de beste oplossing is voor jou.

Relevant voor jou

Momenteel zijn er geen persoonlijke aanbevelingen voor jou.
Momenteel zijn er geen persoonlijke aanbevelingen voor jou.

Contacteer ons!

Graag hulp of meer uitleg?

De Netweters

De Netweters

Stel je vraag online aan andere klanten.

Telenet Community Forum
 
Mail ons

Mail ons

Stel je vraag via ons contactformulier

Mail ons
 
Kom langs

Kom langs

Bezoek een winkelpunt

Kom langs