Voer een diagnose uit via de Telenet-app. Zo krijg je meteen een oplossing op maat bij problemen. Open of installeer de Telenet-app, ga naar Mijn netwerk en kies Diagnose. Zo simpel is het! Downlad rap de Telenet-app!
Soms zijn er werken of storingen in je buurt. Of je surft aan verlaagde snelheid omdat je je maandelijks volume opgebruikte. Voor je de wifi bij je thuis controleert met onze handige wifi-checks, kijk je eerst na of je wifi-probleem een andere oorzaak heeft.
Als er werken zijn in je buurt, kan dat tijdelijk een internetonderbreking geven.
Is je maandelijks basisvolume op of heb je intensief verbruikt? Dan kan het zijn dat je surft tegen verlaagde snelheid. En dat heeft uiteraard impact op je wifi-verbinding.
Geen algemeen probleem? We gidsen je graag door onze 5 wifi-checks om je wifi-verbinding te verbeteren.
Je modem, da’s het hart van je internetverbinding. Een probleem met je modem kan je surfervaring sterk beïnvloeden. Een probleem met je wifi kan dus eigenlijk een algemeen probleem met je modem zijn. Controleer dus daarom zeker je modem!
Je internet komt je huis binnen via de coaxkabel. Die kabel zit achteraan in je modem vastgeschroefd. Zit je coax niet vast (genoeg)? Dan kan dit voor grote problemen zorgen. Kan je de moer van de kabel met je hand verdraaien? Dan moet je kabel vaster! Gebruik een steeksleutel en draai je coaxkabel zo vast mogelijk.
Zit de coaxkabel vast, maar is het probleem niet opgelost? Reset dan je modem. Vaak lost dit storingen op. Je modem reset je door de stekker 15 seconden uit het stopcontact te trekken.
Je kan je modem ook resetten via Mijn Telenet. Kies voor 'modeminstellingen' en klik daarna op 'modem herstarten'.
Coax vastgedraaid, modem gereset en ook problemen als je via utp-kabel surft? Neem dan contact met ons op. We kijken verder na waar het probleem zit!
Via kabel loopt het wel vlot? Snel naar wifi-check 2!
Controleer met een ander toestel je wifi-bereik op dezelfde plaats. Heb je daar wel goed bereik? Misschien ligt het aan je toestel.
Thuis verbind je met je thuisnetwerk, het netwerk van je eigen modem. Verbind je (per ongeluk) met Telenet Wi-Free of bijvoorbeeld het netwerk van je buren? Dan heeft dat een invloed op je surfervaring. Zorg er dus voor dat je verbonden bent je eigen netwerk. Check de gegevens op jouw wifi-paspoort.
Tip: gebruik je ook Wifi-booster? Schakel dan één wifi-netwerk in. Zo verbinden je toestellen automatisch met het beste signaal.
Andere signalen verstoren soms het wifi-signaal van je modem. Je modem doet perfect zijn werk, maar toch is jouw surfervaring niet wat het moet zijn. Da’s lastig. Gelukkig zet je stoorzenders gemakkelijk buiten spel.
Heb je 1 van volgende toestellen in huis? Schakel ze kort uit of trek de stekker even uit. Test dan of je wifi beter gaat, bijvoorbeeld door een filmpje op internet te bekijken. Is dat het geval? Kijk dan snel hoe je het probleem oplost.
Werkt je internet niet zoals het moet? Check dan samen met ons in de Telenet-app je netwerk en ontdek zo de oplossing voor je probleem.
Ga naar Mijn thuisnetwerk en druk op de knop Diagnose. Of klik op de knop Beheer en kies dan Probleemoplosser.
We beginnen met een grondige analyse van het Telenet-netwerk, de verbinding tot aan je modem en je modem zelf. Alles ok volgens de diagnose, maar toch nog problemen met je wifi? Dan raadt de Telenet-app aan om een Wifi-booster te bestellen. De app toont je de verschillende soorten Wifi-boosters. Zo kies je diegene die het best past bij de situatie bij je thuis. Bovendien kan je je Wifi-booster meteen bestellen in de app zelf.
Contacteer ons zodat we samen kunnen bekijken wat de beste oplossing is voor jou.