Telenet.be

Webmail

Overzicht winkelmandje

{{monthlyTitle}}

{{oneTimeTitle}}

Bestelling afwerken

 
 
 

Hoe mobiel verbruik onder controle houden?

We bellen, surfen, streamen en chatten erop los. Wist je dat je je mobiel verbruik makkelijk raadpleegt via de Telenet-app? Die toont je in één oogopslag hoeveel jij en je gezin verbruiken, waar en wanneer je wil. Download ‘m snel!

 

Hou je je mobiel verbruik of dat van je gezinsleden graag onder controle? We helpen je graag op weg.

 
 
Welk abonnement heb je?

ONE(up)

 

WIGO

 

Telenet mobile,
King of Kong

 

Prijs Volgens Verbruik

Om je verbruik onder controle te houden kan je verbruiksmeldingen instellen en/of bepaalde functies blokkeren. Heb je ONEup? Dan kan via Safespot+ makkelijk het verbruik van je gezin controleren.

Verbruiksmeldingen

Je kan voor jezelf en/of voor je gezinsleden gratis verbruiksmeldingen instellen om op de hoogte te blijven van je mobiele dataverbruik. Standaard krijg je een verbruiksmelding:

  • als 90% van je inbegrepen verbruik op is.
  • als het inbegrepen verbruik van je abonnement volledig op is. Je krijgt een aparte herinnering voor belminuten, sms’en en mobiele data.
  • bij € 50 extra verbruik.

Daarnaast kan je nog andere meldingen kiezen:

  • bij extra verbruik van € 5, 10, 15, 25, 30, 75 en 100.

 

Goed om te weten: Alleen beheerders kunnen meldingen instellen. Gebruikers krijgen standaard een sms als de pot mobiele data volledig leeg is en kunnen wel zien welke meldingen er voor hen zijn ingesteld.

Verbruiksmeldingen instellen via de Telenet-app? Ga naar Verbruik > Kies gebruiker > Verbruik beheren.

Functies blokkeren

Via ‘oproepblokkering’ kan je bepaalde functies blokkeren om een onverwacht hoge aanrekening te vermijden.
Bijvoorbeeld:

  • Surfen via mobiel dataverkeer (3G/4G/5G)
  • Inkomende of uitgaande oproepen (vb.: bellen vanuit het buitenland)
  • Sms’en

Alleen de beheerder kan blokkeringen in -of uitschakelen. Gebruikers kunnen wel zien welke blokkeringen er werden ingesteld.

Safespot+

Heb je ONEup? Dan beheer je de digitale gewoontes van je gezin makkelijk via Safespot+.

Om je verbruik onder controle te houden kan je verbruiksmeldingen instellen, bepaalde functies blokkeren of zelfs een gebruiker tijdelijk pauzeren.

Verbruiksmeldingen

Je kan voor jezelf en/of voor je gezinsleden gratis verbruiksmeldingen instellen om op de hoogte te blijven van je mobiele dataverbruik. Standaard krijg je een verbruiksmelding:
• als 90% van je inbegrepen verbruik op is.
• als het inbegrepen verbruik van je abonnement volledig op is. Je krijgt een aparte herinnering voor belminuten, sms’en en mobiele data.
• bij € 50 extra verbruik.

Daarnaast kan je nog andere meldingen kiezen:
• als 80% van je inbegrepen verbruik op is.
• bij extra verbruik van € 5, 10, 15, 25, 30, 75 en 100.

 

Goed om te weten: Alleen beheerders kunnen meldingen instellen. Gebruikers krijgen standaard een sms als de pot mobiele data volledig leeg is en kunnen wel zien welke meldingen er voor hen werden ingesteld.

Verbruiksmeldingen instellen via de Telenet-app? Ga naar Verbruik > Kies gebruiker > Verbruik beheren.

Functies blokkeren

Via ‘oproepblokkering’ kan je bepaalde functies blokkeren om een onverwacht hoge aanrekening te vermijden.
Bijvoorbeeld:

  • Surfen via mobiel dataverkeer (3G/4G/5G)
  • Inkomende of uitgaande oproepen (vb.: bellen vanuit het buitenland)
  • Sms’en

 

Goed om te weten: Alleen de beheerder kan blokkeringen in -of uitschakelen. Gebruikers kunnen wel zien welke blokkeringen er werden ingesteld.

Functies blokkeren via de Telenet-app? Ga naar Verbruik > Kies gebruiker > Verbruik beheren.

Gebruiker pauzeren

Verbruikt iemand uit je gezin te veel mobiele data? Dan kan je die gebruiker pauzeren. Hij kan dan niet meer surfen, streamen,… via mobiele data:

  • tot de pot mobiele data opnieuw gevuld is (dus bij de start van de volgende aanrekeningsperiode).
  • of tot je de pauze stopzet.

 

Om je verbruik onder controle te houden kan je verbruiksmeldingen en -limieten instellen en/of bepaalde functies blokkeren.

Verbruiksmeldingen

Je kan voor jezelf en/of voor je gezinsleden gratis verbruiksmeldingen instellen om op de hoogte te blijven van je mobiele dataverbruik. Standaard krijg je een verbruiksmelding:
• als 90% van je inbegrepen verbruik op is.
• als het inbegrepen verbruik van je abonnement volledig op is. Je krijgt een aparte herinnering voor belminuten, sms’en en mobiele data.
• bij € 50 extra verbruik.

Daarnaast kan je nog andere meldingen kiezen:
• als 75% van je inbegrepen verbruik op is.
• bij extra verbruik van € 5, 10, 15, 25, 30, 75 en 100.

 

Goed om te weten: 

  • De sms komt van het nummer 8644.
  • Je kan de melding ook via e-mail of op een tweede mobiel nummer ontvangen. Zo blijf je makkelijk op de hoogte van het verbruik van je kinderen.

Verbruiksmeldingen instellen via de Telenet-app? Ga naar Verbruik > Kies gebruiker > Verbruik beheren.

Verbruikslimieten

Door een verbruikslimiet in te stellen blokkeer je je verbruik zodra:

  • je inbegrepen verbruik op is
  • of als je € 5, 10, 20 of 50 extra hebt verbruikt.

 

Opgelet:

  • De limiet vervalt automatisch zodra je nieuwe aanrekeningsperiode start.
  • Verbruikslimiet bereikt? Dan kan je geen betalende diensten meer gebruiken (bv. sms-tickets, roaming,...). Je kan wel altijd gratis bel-mij-op-berichten sturen.
  • Met een verbruikslimiet kan je in een paar landen niet roamen.

 

Goed om te weten:

  • De sms komt van het nummer 8644.
  • Soms zit je al (net) over je bedrag en wordt je verbruik dan pas geblokkeerd. Dat kan bv. doordat een datasessie nog niet was afgerond.
  • Verander je van abonnement? Dan moet je je verbruikslimiet opnieuw instellen.

Functies blokkeren

Via ‘oproepblokkering’ kan je bepaalde functies blokkeren om een onverwacht hoge aanrekening te vermijden.
Bijvoorbeeld:

  • Surfen via mobiel dataverkeer (3G/4G/5G)
  • Inkomende of uitgaande oproepen (vb.: bellen vanuit het buitenland)
  • Sms’en

 

Goed om te weten: Alleen de beheerder kan blokkeringen in -of uitschakelen. Gebruikers kunnen wel zien welke blokkeringen er werden ingesteld.

Functies blokkeren via de Telenet-app? Ga naar Verbruik > Kies gebruiker > Verbruik beheren.

Om je verbruik onder controle te houden kan je verbruiksmeldingen en -limieten instellen en/of bepaalde functies blokkeren.

Verbruiksmeldingen

Je kan een gratis verbruiksmeldingen instellen om op de hoogte te blijven van je mobiele dataverbruik. Je krijgt dan een sms zodra je een bepaald verbruik bereikt hebt van € 5, 10, 15, 25, 30, 75 en 100. Je kan maximum 5 meldingen instellen.
 
Goed om te weten:
  • De sms komt van het nummer 8644.
  • Je kan de melding ook via e-mail of op een tweede mobiel nummer ontvangen. Zo blijf je makkelijk op de hoogte van het verbruik van je kinderen.

Verbruiksmeldingen instellen via de Telenet-app? Ga naar Verbruik > Kies gebruiker > Verbruik beheren.

Verbruikslimieten

Door een verbruikslimiet in te stellen blokkeer je je verbruik zodra je € 5, 10, 20 of 50 hebt verbruikt. Je krijgt dan automatisch ook een sms als je:

  • aan de helft van je bedrag zit.
  • bijna aan je limiet zit (90% van het bedrag).
  • en zodra je de limiet hebt bereikt.

 

Opgelet:

  • Verbruikslimiet bereikt? Dan kan je geen betalende diensten meer gebruiken (bv. sms-tickets, roaming,...). Je kan wel altijd gratis bel-mij-op-berichten sturen.
  • Met een verbruikslimiet kan je in een paar landen niet roamen.

 

Goed om te weten:

  • De sms komt van het nummer 8644, ongeveer 10 minuten nadat je het bedrag hebt bereikt.
  • Soms zit je al (net) over je bedrag en wordt je verbruik dan pas geblokkeerd. Dat kan bv. doordat een datasessie nog niet was afgerond.
  • Verander je van abonnement? Dan moet je je verbruikslimiet opnieuw instellen.

Functies blokkeren

Via ‘oproepblokkering’ kan je bepaalde functies blokkeren om een onverwacht hoge aanrekening te vermijden.
Bijvoorbeeld:

  • Surfen via mobiel dataverkeer (3G/4G/5G)
  • Inkomende of uitgaande oproepen (vb.: bellen vanuit het buitenland)
  • Sms’en

 

Goed om te weten: Alleen de beheerder kan blokkeringen in -of uitschakelen. Gebruikers kunnen wel zien welke blokkeringen er werden ingesteld.

Functies blokkeren via de Telenet-app? Ga naar Verbruik > Kies gebruiker > Verbruik beheren.

Verbruikslimiet

 

In het buitenland kan je volgende operatoren niet gebruiken als je een verbruikslimiet hebt ingesteld.

 

Land Operator Schermnaam
Guatemala Comunicaciones Celulares S.A. TIGO
Guinea Areeba Guinea (MTN) GNAreeba
Hong Kong China Mobile Hong Kong Company Limited China Mobile HK
Iceland IMC Iskand Viking
Madagascar Orange Madagascar Orange
Taiwan Far EasTone Telecommunications Co Ltd FET
Venezuela Corporacion Digitel C.A. DIGITEL
Verenigde Staten Commnet Wireless COMMNET

Relevant voor jou

Momenteel zijn er geen persoonlijke aanbevelingen voor jou.
Momenteel zijn er geen persoonlijke aanbevelingen voor jou.

Contacteer ons!

Graag hulp of meer uitleg?

Mobile Configurator

Mobile Configurator

Stel je toestel zelf in
via Mobile Configurator

Mobile Configurator
 
Kom langs

Kom langs

Bezoek een winkelpunt.

Kom langs
 
Bel ons

Bel ons

Stel je vraag op 015 66 66 66.

Bel ons