Telenet.be
 
 
 

Overzicht winkelmandje

{{monthlyTitle}}

{{oneTimeTitle}}

Bestelling afwerken

 
 
 
Hoe mobiel verbruik onder controle houden?

Via Verbruiksmeldingen instellen of de Telenet Mobile-app hou je heel gemakkelijk je mobiel verbruik onder controle. Zo kan je bv. verbruiksherinneringen en -limieten instellen.

 

Opgelet: heb je een WIGO, King Surf of Kong Surf? Dan kan je geen limieten instellen.

 

Maak je keuze:

Verbruiksherinnering

 

Verbruikslimiet

Wat is een verbruiksherinnering?

Je stelt een herinnering in voor als je een bepaald verbruik hebt bereikt. Wanneer je aan dat verbruik zit, krijg je een gratis sms

 

Je krijgt van ons standaard een gratis verbruiksherinnering via sms…

  • als 90% van het inbegrepen verbruik van je abonnement op is.
  • wanneer het inbegrepen verbruik van je abonnement volledig op is (aparte herinneringen voor belminuten, sms'en en data).
  • bij € 50 extra verbruik.


Je kan daarnaast nog  andere herinneringen kiezen:

  • als het inbegrepen verbruik van je abonnement bijna op is (75% bereikt).
  • bij extra verbruik van € 5, 10, 15, 25, 30, 75 en 100.

Verbruiksherinnering aanpassen

Aanpassen kan op 2 plaatsen:

 

Goed om te weten

  • Je krijgt de sms’en van het nummer 8644, ongeveer 10 minuten nadat je het bedrag bereikt.
  • Soms krijg je de herinnering iets later, bv. omdat een datasessie nog niet afgerond is.
  • Je kan ook via e-mail of op een 2de mobiel nummer herinneringen krijgen. Zo kan je bv. op de hoogte blijven van het verbruik van je kinderen, of op gsm de verbruiksherinneringen krijgen voor je data-abonnement.
  • Mobiele diensten (bv. surfen via 3G) tijdelijk blokkeren?
  • Je betaalt geen roamingkosten meer in de EU-zoneMeer weten?

Wat is een verbruikslimiet?

Met zo'n limiet blokkeer je je verbruik zodra je je inbegrepen verbruik overschrijdt met een zelfgekozen bedrag. 

 

  • Kies wanneer je een blokkering wil: als je € 0, 5, 10, 20 of 50 over je inbegrepen verbruik gaat.
  • Zodra ze ingaat, krijg je van 8644 een sms. Dat is ongeveer 10 min. nadat je het bedrag hebt bereikt.
  • De blokkering vervalt automatisch wanneer je een nieuwe aanrekeningsperiode start.
  • De functie staat standaard uit.
 
Opgelet: een verbruikslimiet is niet mogelijk bij WIGO, King Surf en Kong Surf.
 
 

Verbruikslimiet instellen of aanpassen

Je kan op elk moment een verbruikslimiet instellen, aanpassen of uitzetten. Dat kan op 2 plaatsen:

  • In de Telenet Mobile-app > Verbruik beheren > kies verbruikslimiet.
  • Of online.
 
 

Goed om te weten

  • Met een verbruikslimiet kan je in een aantal landen niet roamen.
  • Verbruikslimiet van je belminuten bereikt? Gebruik de gratis dienst bel-mij-op.
  • Heb je een verbruikslimiet en verander je later van abonnement (bv. van King naar Kong)? Dan moet je je verbruikslimiet opnieuw instellen. De standaard verbruiksherinneringen blijven wel actief.
  • Bij Prijs Volgens Verbruik kan je je verbruikslimiet niet op € 0 zetten.
  • Soms zit je al (net) over het bedrag, en wordt je verbruik dan pas geblokkeerd. Dat kan bv. doordat een datasessie nog niet was afgerond.
  • Mobiele diensten (bv. surfen via 3G) tijdelijk blokkeren?
  • Je betaalt geen roamingkosten meer in de EU-zoneMeer weten?

Relevant voor jou

Momenteel zijn er geen persoonlijke aanbevelingen voor jou.
Momenteel zijn er geen persoonlijke aanbevelingen voor jou.

Graag hulp of meer uitleg?

Mobile Configurator

Mobile Configurator

Stel je toestel zelf in
via Mobile Configurator

Mobile Configurator
 
Kom langs

Kom langs

Bezoek een winkelpunt

Kom langs
 
Bel ons

Bel ons

Stel je vraag op 015 66 66 66

Bel ons