Telenet.be
 
 
 

Overzicht winkelmandje

{{monthlyTitle}}

{{oneTimeTitle}}

Bestelling afwerken

 
 
 
Hoe mobiel verbruik onder controle houden?

Via Mijn Telenet of de Telenet Mobile-app hou je heel gemakkelijk je mobiel verbruik onder controle. Zo kan je bv. verbruiksherinneringen en -limieten instellen.

 

Opgelet: heb je een WIGO, Kong Surf, iKing of iKong? Dan kan je alleen een herinnering instellen, en geen limiet.

 

Maak je keuze:

Verbruiksherinnering

 

Verbruikslimiet

Wat is een verbruiksherinnering?

Je stelt een herinnering in voor als je een bepaald verbruik hebt bereikt. Wanneer je aan dat verbruik zit, krijg je een gratis sms

 

Je krijgt van ons standaard een gratis verbruiksherinnering via sms…

  • als 90% van het inbegrepen verbruik van je abonnement op is.
  • wanneer het inbegrepen verbruik van je abonnement volledig op is (aparte herinneringen voor belminuten, sms'en en data).
  • bij € 50 extra verbruik.


Je kan daarnaast nog  andere herinneringen kiezen:

  • als het inbegrepen verbruik van je abonnement bijna op is (75% bereikt).
  • bij extra verbruik van € 5, 10, 15, 25, 30, 75 en 100.
  • als het inbegrepen verbruik van je optie op is.

Wat bij WIGO?

Gratis verbruiksherinneringen
  • Omdat bij WIGO het aantal sms'en en belminuten onbeperkt is, krijg je alleen gratis verbruiksherinneringen voor mobiele data. Zo kan je op tijd GB’s toevoegen aan een mobiel nummer en kan iedereen in het gezin mobiel blijven surfen. 

 

Is je pot mobiele data leeg? 

  • Dan betaal je tot het einde van je aanrekeningsperiode het standaardtarief per MB. 

 

Zijn de toegewezen GB’s op en wil je niet extra betalen?

  • Blokkeer mobiel surfen via Mijn Telenet > WIGO > Oproepblokkering > Sms/mms/data > Mobiel internet (2G/3G/4G)
  • Vergeet niet de blokkering weer uit te zetten wanneer je nieuwe aanrekeningperiode start en je pot data weer gevuld is. 

Verbruiksherinnering aanpassen

Aanpassen kan op 2 plaatsen:

 

In Mijn Telenet

  • Ga naar Mijn Telenet en meld je aan.
  • Kies Mijn mobiele diensten. 
  • Klik op de naam van je abonnement.
  • Kies  Verbruik.
  • Klik naast Verbruiksherinnering op Aanpassen. 
  • Kies welke herinneringen je wil aan- of uitschakelen.

 

In de Telenet Mobile-app

  • Open de app.
  • Ga naar Verbruik beheren > Verbruiksherinnering.
  • Kies welke herinneringen je wil aan- of uitschakelen. 

Goed om te weten

  • Je krijgt de sms’en van het nummer 8644, ongeveer 10 minuten nadat je het bedrag bereikt.
  • De sms’en zijn informatief. Je kan dus blijven bellen, sms’en en mobiel surfen. Wil je op dat moment niets meer verbruiken tot je volgende aanrekeningsperiode? Stel dan een verbruikslimiet in (niet mogelijk bij WIGO, iKing en iKong).
  • Je kan ook via e-mail of op een 2de mobiel nummer herinneringen krijgen. Zo kan je bv. op de hoogte blijven van het verbruik van je kinderen.
  • Heb je de optie SMS 5? Dan gebruik je eerst het inbegrepen verbruik van je optie, daarna dat van je abonnement.

Wat is een verbruikslimiet?

Met zo'n limiet blokkeer je je verbruik van zodra je je inbegrepen verbruik overschrijdt met een zelfgekozen bedrag. 

 

  • Kies wanneer je een blokkering wil: als je € 0, 5, 10, 20 of 50 over je inbegrepen verbruik gaat.
  • We informeren je via sms en duiden het aan op je aanrekening.
  • De blokkering vervalt automatisch wanneer je een nieuwe aanrekeningsperiode start.
  • De functie staat standaard uit.
 
Opgelet: een verbruikslimiet is alleen mogelijk bij King, King en Kong Supersize en Prijs Volgens Verbruik.
 
 

Verbruikslimiet aanpassen

Je kan op elk moment een verbruikslimiet instellen, aanpassen of uitzetten.

Aanpassen kan op 2 plaatsen:

 

In Mijn Telenet

  • Ga naar Mijn Telenet en meld je aan.
  • Kies Mijn mobiele diensten.
  • Klik op de naam van je abonnement.
  • Kies Verbruik.

 

In de Telenet Mobile-app

  • Open de app.
  • Ga naar Verbruik beheren.
  • Kies verbruikslimiet.

 

Wat bij WIGO?

Zijn de toegewezen GB’s op en wil je niet extra betalen? Je kan geen limiet instellen, maar wel het volgende doen...

 

  • Blokkeer mobiel surfen via Mijn Telenet > WIGO > Oproepblokkering > Sms/mms/data > Mobiel internet (2G/3G/4G).
  • Vergeet niet de blokkering weer uit te schakelen wanneer je nieuwe aanrekeningperiode start en je pot data weer gevuld is.
 
 

Goed om te weten

  • Je krijgt de sms’en van 8644, ongeveer 10 minuten nadat je het bedrag bereikt.
  • Met een verbruikslimiet kan je in een aantal landen  geen roaming gebruiken.
  • Verbruikslimiet van je belminuten bereikt? Gebruik de gratis dienst bel-mij-op.
  • SMS 5? Je gebruikt eerst het inbegrepen verbruik van je optie, daarna dat van je abonnement.
  • Heb je een verbruikslimiet en verander je later van abonnement (vb. van King naar Kong Supersize)? Dan moet je je verbruikslimiet opnieuw instellen. De standaard verbruiksherinneringen blijven wel actief.
  • Bij Prijs Volgens Verbruik kan je je verbruikslimiet niet op 0€ zetten. 

Relevant voor jou

Momenteel zijn er geen persoonlijke aanbevelingen voor jou.
Momenteel zijn er geen persoonlijke aanbevelingen voor jou.

Graag hulp of meer uitleg?

Mobile Configurator

Mobile Configurator

Stel je toestel zelf in
via Mobile Configurator

Mobile Configurator
 
Kom langs

Kom langs

Bezoek een winkelpunt

Kom langs
 
Bel ons

Bel ons

Stel je vraag op 015 66 66 66

Bel ons