nl

Mobiele data nakijken en beperken

Is je mobiele data (bijna) op? Of wil je kijken hoeveel data je nog over hebt? Je verbruik kijk je makkelijk na via MyTelenet of de MyTelenet-app.

Dataverbruik nakijken

Gebruik MyTelenet

Bekijk je mobiel verbruik online via MyTelenet.

Check de MyTelenet-app

Check je verbruik via de MyTelenet-app.

Stuur een sms

Vraag je verbruik op door CONSULT te sturen naar 1921.

Mobiele data beperken

We kunnen je gegevens niet ophalen. Maak zelf je keuze

Verbruiksmeldingen

Deze heb je

Functies blokkeren

Deze heb je

Verbruikslimieten

Deze heb je

Beheer en pauzeer

Deze heb je

Verbruiksmeldingen

Deze heb je

Functies blokkeren

Deze heb je

Verbruikslimieten

Deze heb je

Beheer en pauzeer

Deze heb je

Verbruiksmeldingen bij dataverbruik

Je kan voor jezelf en/of voor je gezinsleden gratis verbruiksmeldingen instellen om op de hoogte te blijven van je mobiele dataverbruik. Standaard krijg je een verbruiksmelding bij de abonnementen ONE(up), WIGO, Telenet mobile, King of Kong...   

  • als 90% van je inbegrepen verbruik op is.
  • als het inbegrepen verbruik van je abonnement volledig op is. Je krijgt een aparte herinnering voor belminuten, sms’en en mobiele data.
  • bij € 50 extra verbruik.

Verbruiksmeldingen instellen

Alleen beheerders kunnen meldingen instellen bij ONE(up) en WIGO. Gebruikers krijgen standaard een sms van 8644 als de pot mobiele data volledig leeg is. Daarnaast zien zij welke meldingen er voor hen zijn ingesteld.

Wil je meldingen ontvangen van andere gebruikers? Duid hun MyTelenet-account dan aan via MyTelenet.

Andere meldingen instellen

Dat kan voor de abonnementen...

  • ONE(up), WIGO, Telenet mobile, King of Kong: Bij extra verbruik van € 5, 10, 15, 25, 30, 75 en 100. Heb je Prijs volgens Verbruik? Dan krijg je een sms zodra je een bepaald verbruik bereikt hebt van bovenstaande bedragen. Je kan maximum vijf meldingen instellen.
  • WIGO: Als 80% van je inbegrepen verbruik op is.
  • Telenet mobile, King of Kong: Als 75% van je inbegrepen verbruik op is.

Oproepblokkeringen bij te hoog verbruik

Heb jij ONE(up), WIGO, Telenet mobile, King, Kong of Prijs Volgens Verbruik? Gebruik dan Oproepblokkering via MyTelenet om bepaalde functies te blokkeren. Zo vermijd je een onverwachte hoge aanrekening. Alleen een beheerder kan blokkeringen in- of uitschakelen. Gebruikers zien wel welke blokkeringen de beheerder instelde. Blokkeren kan op bijvoorbeeld...

  • Surfen via mobiele data
  • Inkomende of uitgaande oproepen (bv. bellen vanuit het buitenland)
  • Sms'en

 

Verbuikslimieten instellen bij bepaald verbruik

Je kan ook verbruikslimieten instellen. Die hangen af van je abonnement. Hou daarbij wel rekening met het volgende:

Limieten bij Telenet mobile, King of Kong

Als je een verbruikslimiet instelt, blokkeer je je verbruik zodra:

  • je inbegrepen verbruik op is
  • je € 5, 10, 20 of 50 extra hebt verbruikt.      

Soms zit je al (net) over je bedrag en wordt je verbruik dan pas geblokkeerd. Dat kan bv. doordat een datasessie nog niet was afgerond.

Limieten bij Prijs Volgens Verbruik

Als je een verbruikslimiet instelt, blokkeer je je verbruik zodra je € 5, 10, 20 of 50 hebt verbruikt. Je krijgt dan automatisch ook een sms van 8644 als je:

  • aan de helft van je bedrag zit.
  • bijna aan je limiet zit (90% van het bedrag).
  • je limiet bereikt.

Beheer en pauzeer mobiele data

Bij de volgende abonnementen heb je nog andere manieren om het mobiel verbruik van je gezin in toom te houden.

Verbruik beheren bij ONE(up)

ONE(up) bevat automatisch een extra beveilingstool: Safespot+. Daarmee beheer je makkelijk de digitale gewoontes van je gezin. Bepaal bv. welke toestellen ze gebruiken, wanneer ze online mogen en naar welke websites ze surfen.

Verbruik pauzeren bij WIGO

Met WIGO kan je een gebruiker pauzeren. Verbruikt iemand uit je gezin te veel mobiele data? Druk dan even op de pauzeknop. Die persoon kan dan niet meer surfen en streamen via mobiele data...

  • tot de pot mobiele data opnieuw gevuld is (dus bij de start van de volgende aanrekeningsperiode).
  • tot je de pauze stopzet.

Hoe beperkingen op dataverbruik instellen?

Je stelt verbruiksmeldingen, oproepblokkeringen en verbruikslimieten op dezelfde manieren in.

Gebruik MyTelenet

Ga via MyTelenet naar je mobiel verbruik en vervolgens naar wat je wil instellen:

Open de MyTelenet-app

Open de MyTelenet-app en kies Verbruik > Kies gebruiker > Verbruik beheren.

 

Verander je van abonnement? Stel dan opnieuw de beperkingen die wil in.