Telenet.be

Overzicht winkelmandje

{{monthlyTitle}}

{{oneTimeTitle}}

Bestelling afwerken

 
 
 

Wat heb ik nodig voor een optimaal thuisnetwerk?

Je modem

De basis van je thuisnetwerk bestaat uit je wireless modem die gratis bij je internet abonnement hoort. Je modem is zowel via vaste verbinding als via draadloze (wifi) verbinding verbonden met je toestellen (PC, smartphone, tablet).

Eventueel Wifi-boosters

Is je wifi-bereik niet in heel je huis ideaal? Test dan je wifi via de Telenet-app. Zo krijg je een oplossing op maat. Is die oplossing een Wifi-booster van Telenet? Dan bestel je meteen je Access Point of Wifi Powerline(-set) in de Telenet-app. De huur van je eerste Wifi-booster is gratis als je internet van Telenet hebt.

Hoe de instellingen mijn thuisnetwerk aanpassen?

Dat kan je via Mijn Telenet onder 'Je thuisnetwerk', of via het blauwe kaartje.

Welke toestellen kan ik bekijken of aanpassen?

Je modem

Je kan altijd je Telenet-modem zien. Heb je een wireless modem van Telenet? Met de meeste types modem krijg je een overzicht van je Telenet-toestellen die aangesloten zijn op je thuisnetwerk. Je krijgt ook een indicatie van wanneer we het laatst een signaal hebben opgepikt van je Telenet-toestellen.

Netwerk-boosters

Access Point

  • Type AP7465CE-TN
  • Type Netgear WNDR4300TN

Wifi Powerline

  • Type PG9082LG-TN
  • Type Comtrend PG9072LG-TN

Powerline

  • Type PG9083LG-TN
  • Type Comtrend PG9073LG-TN
  • Type Comtrend PG9042S
  • Type Develo PLC200+Div

Geen Telenet-toestellen zichtbaar?

  • Dan heb je vermoedelijk alleen een wireless modem en geen extra Telenet-toestellen (Access Point, Powerline of Wifi Powerline).
  • Kocht je een eigen (draadloze) router? Dan kan je die niet instellen. 
  • Staat er een eigen (draadloze) router voor je Telenet-toestel? Dan zie je eventuele aanpassingen met een uur vertraging.
  • Heb je toch een Telenet-toestel in je thuisnetwerk maar is dit niet zichtbaar? Herstart dan het toestel
  • Of jouw type modem kan je andere Telenet-toestellen niet ophalen in je netwerk. Je krijgt dan onderstaande melding.
     

Betekenis kleuren?

De kleuren naast je toestel tonen wanneer we het laatst een signaal hebben opgepikt van je  Telenet-toestel. Als je net een toestel hebt aangesloten kan het tot 15 min duren vooraleer je het ziet. Je ziet enkel de toestellen van je internetinstallatie.

  • Groen bolletje: Telenet heeft het toestel de afgelopen 15 minuten gezien. Je toestel is waarschijnlijk online.
  • Oranje bolletje: Telenet heeft het toestel tussen 15 minuten en 24 uur geleden niet meer gezien. Je toestel is misschien offline. Kijk na of het toestel stroom heeft en trek de stekker even uit en terug in. Werkt het nog niet? Neem dan contact op met onze klantendienst.
  • Rood bolletje: Telenet heeft het toestel meer als 24 uur geleden niet meer gezien. Er is misschien iets mis met je toestel. Kijk na of het toestel stroom heeft en trek de stekker even uit en terug in. Werkt het nog niet? Neem dan contact op met onze Klantendienst.
     
 
 

Goed om te weten

  • Heb je je Telenet-toestel niet meer aangesloten op je netwerk? Dan blijft die toch nog 10 dagen zichtbaar met een rood bolletje. Na 10 dagen verdwijnt het niet-aangesloten toestel.
  • Als je een aangesloten toestel niet ziet, net een toestel aangesloten hebt of je geen groen bolletje naast je toestel ziet, klik dan op Herlaad toestellen. Je krijgt dan de meest recente status.
 
 

Relevant voor jou

Momenteel zijn er geen persoonlijke aanbevelingen voor jou.
Momenteel zijn er geen persoonlijke aanbevelingen voor jou.

Contacteer ons!

Graag hulp of meer uitleg?

Bel ons

Bel ons

Stel je vraag op 015 66 66 66.

Bel ons
 
Mail ons

Mail ons

Selecteer het onderwerp van je vraag
en stel ze via het contactformulier.

Mail ons
 
Kom langs

Kom langs

Bezoek een winkelpunt.

Kom langs