nl

Telenet Webmail: problemen met mails sturen/ontvangen

Met Telenet Webmail kan je je e-mail op het internet lezen en versturen zonder een e-mailprogramma.

Ik kan geen...

We kunnen je gegevens niet ophalen. Maak zelf je keuze

e-mails versturen

Deze heb je

e-mails ontvangen

Deze heb je

e-mails versturen

Deze heb je

e-mails ontvangen

Deze heb je

Kijk eerst na of je internetverbinding nog werkt.
Internet in orde? Controleer dan het volgende: 

  • Klopt het e-mailadres van de ontvanger?
  • Als je een bijlage wil versturen mag die max. 14MB groot zijn. De e-mail, inclusief bijlage(n) mag max. 20 MB groot zijn. 
  • Je kan maximaal 200 e-mails sturen per 5 minuten. Bereik je deze limiet? Dan kan je gedurende 2 uur geen e-mails meer sturen. 
  • Oorzaak bij de ontvanger: misschien is zijn/haar inbox vol of wordt de e-mail geweigerd door zijn/haar e-mailprogramma.

 

Kan je geen enkele e-mail meer versturen? Dan heeft Telenet je mailbox misschien tijdelijk geblokkeerd. Door je wachtwoord te veranderen, los je dat zelf op.

Ontvang je een bepaalde e-mail niet?  

  • Bijlages mogen niet groter zijn dan 14MB.
  • Telenet blokkeert e-mails met bepaalde types bijlagen als die mogelijk een virus of spam bevatten. De afzender van zo'n geblokkeerde e-mail krijgt hier geen waarschuwing van. Hij/zij weet dus niet dat jij de e-mail niet ontvangen hebt.
  • Kijk je instellingen na. Mogelijks wordt doorgestuurde e-mails niet bewaard in je inbox. Zo controleer je dit:
    • Ga naar Instellingen > E-mail > Ontvangen berichten
    • Kijk na of Doorgestuurde e-mails niet bewaren in inbox is aangevinkt of niet.        

 

Ontvang je geen enkele e-mail? Dan is je inbox misschien vol. De maximumcapaciteit is 5GB.