Hoe verhuis je de Telenet-diensten?
Ben je al klant bij ons, maar zit je met verhuisplannen? Of ben je bezig met het (ver)bouwen van je droomwoning?
In vier stappen zetten we je diensten over naar je nieuwe adres. Zo kan je zorgeloos blijven surfen, bellen en tv-kijken.
Wil je fiberklant worden op je nieuwe adres? Lees dan onze andere pagina.
Goed om te weten
- Wil je tijdelijk een internetabonnement op twee adressen? Bestel een extra abonnement voor je nieuwe adres. Je kan het abonnement op je oude adres nadien opzeggen, op de datum die je wil.
- Ga je eventjes ergens anders wonen, tot je nieuwe woning klaar is? Dan kan je de Telenet-diensten tijdelijk onderbreken. Bel naar 015 66 66 66.
Stap 1: ben je aansluitbaar op het netwerk?
Je wil onze Telenet-diensten in huis halen. Top! Controleer wel eerst of dat op je nieuwe adres mogelijk is.
- Woon je in Vlaanderen? Dan is het simpel. Telenet is overal beschikbaar.
- In het Brussels Hoofdstedelijk Gewest is een kabelaansluiting met onze diensten mogelijk in bepaalde gemeenten.
- In Wallonië zijn we beschikbaar in delen van de provincies Henegouwen en Namen.
Stap 2: ligt er een distributiekabel tot in je woning?
De distributiekabel verbindt je woning met het netwerk in je straat. Alleen zo kan je met Telenet surfen, tv-kijken en een vaste telefoonlijn gebruiken.
- Verhuis je naar een nieuwbouwwoning? Dan moet je de distributiekabel waarschijnlijk zelf kopen én klaarleggen op je eigen perceel. Een technieker komt nadien gratis bij je langs en sluit je distributiekabel aan op een aftakpunt van het netwerk. Dat is meestal een grijs kastje aan je perceelgrens.
- Verhuis je naar een bestaande woning of ga je verbouwen? Dan ligt de distributiekabel er waarschijnlijk al, maar controleer het even. In dat geval heb je de keuze: een (te betalen) bezoek van een technieker of de Telenet-diensten gratis zelf installeren. We vertellen je er zo dadelijk meer over!
Goed om te weten
Hoe je makkelijk checkt of er een aangesloten distributiekabel is? Controleer of er een netwerkverdeler in je woning hangt. Het is een langwerpig en zwart toestel, zoals op deze foto. De netwerkverdeler hangt meestal in een berging of de garage.
Stap 3: geef ons een seintje over je verhuis
Ligt je verhuisdatum vast? Laat het ons op tijd weten! We zorgen er dan voor dat je Telenet-diensten vlot mee verhuizen.
- Minstens 8 weken op voorhand, als onze technieker je distributiekabel moet aansluiten op het netwerk.
- Minstens 3 weken op voorhand, als je distributiekabel is aangesloten op het netwerk en onze technieker de Telenet-toestellen komt installeren.
- Minstens 8 dagen op voorhand, als je distributiekabel is aangesloten op het netwerk en je de Telenet-toestellen zelf gaat installeren.
Lukt dit niet? Bel dan naar 0800 66 046.
Stap 4: bereid de installatie voor
Moet je nog een distributiekabel kopen en leggen? Doe dit voor je afspraak met onze technieker!
Bepaal in je woning de plaats van de modem en netwerkverdeler. Voorzie deze twee zaken voor onze technieker:
- Een vrije ruimte op de muur van minstens 40 op 50 centimeter
- 3 geaarde stopcontacten
Goed om te weten
- De naam en het wachtwoord van je bestaande wifi-netwerk worden overgezet naar je nieuwe modem. Je eigen toestellen terug instellen is niet nodig. Deze verbinden automatisch met het internet, op je nieuwe adres.
- We helpen je bij een vlotte en zorgeloze verhuis! Ontdek de handige kortingen bij Dockx, Gamma en Telenet Klantenprijs.
Ligt er al een distributiekabel en is deze aangesloten op het netwerk? Relax: je moet niets meer voorbereiden.
- Komt een technieker de Telenet-toestellen installeren? Dan brengt deze de Telenet-toestellen voor je mee.
- Installeer jij de Telenet-toestellen? Dan sturen we ze gratis naar je op, voor je verhuisdag. Je kan de toestellen ook ophalen in een Telenet-winkel.
Heb je nog geen binnenbekabeling en/of wandcontactdozen? In onze kabelbrochure vertellen we welk type je moet kopen. Hou vooral rekening met de toestellen die je wil verbinden.
Hoeveel kost een verhuis van je Telenet-diensten?
Dat is een optelsom van drie zaken: de aansluiting van je distributiekabel met het netwerk, het gekozen installatietype en de activering van je diensten.
1. Aansluiting op het netwerk
- Moeten we je distributiekabel nog verbinden met het netwerk? Dan betaal je € 50 voor de afspraak met een technieker. Tijdens de afspraak sluiten we je distributiekabel aan op een aftakpunt van het netwerk.
- Is de distributiekabel van je woning al verbonden met het netwerk? Dan moeten we deze werken niet meer uitvoeren.
2. Installatie van de Telenet-toestellen
Is er nog geen netwerkverdeler op je nieuwe adres? Dan komt onze technieker deze gratis plaatsen. Het installeren van de andere Telenet-toestellen gebeurt op hetzelfde moment, zonder extra kosten.
Is er al een netwerkverdeler en:
- Komt onze technieker de Telenet-toestellen installeren? Dan betaal je € 85 voor de afspraak met een techieker.
- Installeer je zelf de Telenet-toestellen? Dan sturen we die gratis naar je op.
3. Activering van je diensten
- Ben je al klant bij ons? Dan is de activering gratis. Zelfs als je de diensten verandert.
- Had je nog geen internet, tv of een vaste lijn van Telenet? Dan betaal je voor de activering van je diensten eenmalig € 50.